Minkä ikäinen on mielestäsi nuori isoäiti/isoisä?
Kommentit (24)
18+18. =36
Eli täysi-ikäisenä tekee lapsen ja lapsi samoin, niin 36-vuotias on helposti nuori mummo. Onhan näitä mummoja nuorempiakin.
Vierailija kirjoitti:
18+18. =36
Eli täysi-ikäisenä tekee lapsen ja lapsi samoin, niin 36-vuotias on helposti nuori mummo. Onhan näitä mummoja nuorempiakin.
Aikanaan tunsin tapauksen, joka oli mummoutunut 32 vuotiaana.
Mä olen 50v ja vanhin lapsenlapsi on 8v. Mukavaa kun jaksaa temmeltää lastenlasten kanssa:)
On tuttuja jotka tulivat 38v mummiksi ja ukiksi.
Alle 45 tuli mullekin mieleen heti otsikon perusteella.
Alle 45 minustakin.mieheni on nyt 43 ja tajusin vasta, että noin nuori isäni tosiaan oli tullessaan lapseni isoisäksi.
Alle 45 nuori, 45-55 nuorehko, 55:stä eteenpäin voi sanoa jo "oikeasti" mummo-/vaari-ikäiseksi.
Kouluttautuneissa perheissä 50-vuotias isovanhempi on nuori.
Mun mummo tuli mummoksi 38-vuotiaana. Nyt meitä on viisi sukupolvea elossa:)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa olla aina se poikkeus. Sekä isäni että äitini ovat tohtoreita, mutta saivat meidät lapset (neljä kpl) nuorina ennen valmistumistaan. Minä tein saman - hankin ensin lapset ja menin vasta sitten opiskelemaan. Nyt olen jatko-opiskelija, 36v, 16- ja 15-vuotiaiden lasten äiti. Isäni ja äitini ovat 56-vuotiaita. Tulivat siis isovanhemmiksi 40-vuotiaina.
En kuitenkaan usko, että minusta tulee mummoa vielä 15 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
No kouluttauduttu sitä muutkin on, joskaan ei aina kaikki akateemisesti. kaikkia tarvitaan, eikös?
t. lähihoitaja, sairaanhoitajan tytär
Riippuu koulutustasosta. Ainakin omassa tuttavapiirissäni ammattikoulun tai opistoasteen käyneet ovat usein saaneet ensimmäisen lapsenlapsensa alle 50-vuotiaana, kun taas akateemisesti kouluttautuneet vasta lähempänä 60:tä tai jopa yli 60-vuotiaana. Ja siis nimenomaan keskimäärin, ainahan toki poikkeuksiakin on.
Tyttäreni mummi on 40-v (sain lapsen 17-vuotiaana).
Itse olen 53 vuotias, enkä vieläkään mummo vaikka haluaisin. Kaikki ajallaan. En sitten enää 60-vuotiaana jaksa pieniä lapsenlapsia hoitaa.
Alle 40. En jotenkin osaa pitää 40-50-vuotiaita isovanhempia mitenkään poikkeuksellisen nuorina, kyllä ainakin omista tuttavistani aika monella alkaa siinä iässä olemaan jo lapsenlapsia, varsinkin jos eivät ole opiskelleet erityisen pitkään.
Alle 50-vuotias