Saako mistään makeuttamatonta jääteetä tai jääkahvia?
Siis ihan ilman sokeria tai aspartaamia tai makeita makusiirappeja? Ruokakaupasta tai kahvilasta?
Kommentit (7)
Taitaa olla paras vaihtoehto tehdä itse. Minä olen vuosikausien ajan tehnyt jääkahvia päivittäin itse kotona, koska inhoan kuumia sekä makeita juomia.
Siis laitat vaan kahvia ja jääkalikoita mukiin.
Haluaisin siis ostaa sitä ollessani jo ulkona. En tykkää makeista juomista enkä oluesta ja tekisi mieli juoda kävelyllä tai kahvilassa helteellä muutakin kuin vettä. Ap.
Jäätee ainakin on tosi helppo tehdä kylmähaudutuksella, vihreä tee on minusta parempaa kylmässä kuin kuumassa hauduttaen. Laita kannuun litra kylmää vettä, reilu rkl teelehtiä tai maun mukaan, anna hautua vähintään yön yli jääkaapissa. Sitten siivilöi ennen juomista.
Itse maustan jääteetä yleensä sitruunalla ja hunajalla, mutta esim. Nippon green on niin makea, että se on hyvää sellaisenaan.
Kahvia voi myös tehdä samalla periaatteella, mutta sitä en ole kokeillut.
Ei kovin moni paikka varmaan myy makeuttamatonta jääteetä tai kahvia, eli helpommalla pääset tosiaan kun teet itse. Joku teepuoti voisi olla poikkeus. Voit laittaa valmiin juoman pullossa pakkaseen, niin jäätynyt juoma pysyy pitkään kylmänä ja sitä voi juoda pitkin päivää.
Ap nostaa vanhaa ketjuaan.
Tietäsikö joku onko missään myynnissä makeittamatonta jääteetä nykyään? En ole löytänyt itse vielä mistään.
Saa, itse tekemällä.