tietokoneeseen ei tule ääntä
Missä vika? Kaikki ääniasetukset on täysillä sekä koneesta että youvtubesta , jota yritin käyttää. Asetuksissa lukee että oletuslaite on päällä eli näyttö, toinen vaihtoehto on kuuloke/ kaiutin.Sitä ei anna valita . Ei kuulu ilman kuulokkeita eikä niiden kanssa.
Kommentit (6)
Mulla tapahtuu tuota yhtenään kun katson tietskalta hdmi- liitin telkkariin kytkettynä nettiohjelmia.
Epäilisin että tietokoneeseen tulee ääni (ainakin se data), mutta siitä ei lähde ääntä (ulos).
No miten sen saa ulos, en keksi enää mitään kun kaikki asetukset on oikein. Voiko joku johto olla poikki tai puuttua?
Mulla läppäri teki noin yhtenä kauniina päivänä viime jouluna. Kokeilin kaikkea: boot x 10, ajurien poisto ja asennus jne. Ei vaan toiminut. Tämä toimi: sammuta kone, revi akku irti, odota hetki (15-30 sek) -> akku takas, virrat päälle. Ja mystisesti vika hävisi.
Tsekkaa myös että "windows audio" (=audiosrv) on PÄÄLLÄ. Löytyy Task Managerista (ainakin win 8.1) Services tabin alta. Jos se on pois päältä, käynnistä se uudelleen. Tääkin toimii. Ainakin omalla koneella :D
AMD- radeonissa ongelmia minulla ollut, Realtekissä ei ole ollut tuota ongelmaa
Format c: