Aika kauhee homma...luuli finniksi, punainen läikkä olikin melanooma! SE EI AINA OO MUSTA, katso!
Että kyllä kaikki ihomuutokset kannattaa lekurilla syynäyttää
https://terveydenasialla.com/melanooma-ei-naytakaan-aina-luomelta-melis…
Kommentit (153)
Vain sairas white trash ihmisjoukko ottaa aurinkoa.
Minusta geenialtaan matalapäässä voikin olla poistumaa.
Ei voi enempi naulan kantaan sanoa. JUURI NÄIN!!!
en nyt ihan whitetrashiksi kutsuisi mutta en kyl tajua jos joku ottaa aurinkoa nykypäivänä
en nyt ihan whitetrashiksi kutsuisi mutta en kyl tajua jos joku ottaa aurinkoa nykypäivänä
Onhan auringosta myös apua terveydelle ja auttaa esim moniin ihosairauksiin kuten psoriasikseen. Toki ihan perusjutut kuten d-vitamiinin saanti siinä sivussa. Ihminen olisi aika näivettynyt ilman aurinkoa, mutta kun säitelystä puhutaan, niin haittapuolena on se syöpä.
Ihminen tarvitsee aurinkoa, mutta kohtuullisuus tulisi aina muistaa. Ja sitä ei monikaan muista. Pieni päivetyshän on ihan kaunista. Mutta kun pitää ahnehtia sellainen fitness-purkkirusketustyylinen ...
Olettekos muuten muistaneet tarkistaa kaikki paikat?
Esim. vatsanahkan alta, kivespussin alta... Niin ja sitten pittää muistaa että esim hiuspohjaan päänahkaan kun tulee melanooma niin ethän sä näe sitä ikinä, ellet ole kalju. Että nän. Riskikillä männään.
Nyt meni kyllä elämänilo. Tukka pois.
Minulla on poskissa kohdat, joissa on finnin tapaisia punertavia kohoumia (en ole varma, menevätkö ne välillä pois vai ei, kun en näe sivulle hyvin), pitäisi varmaan tsekkauttaa?
pyiiy kirjoitti:
Onhan auringosta myös apua terveydelle ja auttaa esim moniin ihosairauksiin kuten psoriasikseen. Toki ihan perusjutut kuten d-vitamiinin saanti siinä sivussa. Ihminen olisi aika näivettynyt ilman aurinkoa, mutta kun säitelystä puhutaan, niin haittapuolena on se syöpä.
Toisilla auttaa, toisilla ei. Mulla psoriasis pahenee auringossa. On kuulemma harvinaista.
Hmm, mulla on tuommonen, mutta se on 99% todennäköisyydellä finni. Aktivoituu aina menkkojen aikaan (hormonitoiminta) ja turskahtelee verta. Lisäksi sijaitsee paikassa jonne aurinko ei useimmiten paista. Vieressä tosin on kyllä iso musta luomi. Meenkö ihotautilääkärille hysteerisenä näyttämään persefinniä?
Itte 48v mies ja mulla ollut sellainen rusehtava läiskä, joka kasvaa, kasvoissa jo vuosikausia ...auringossa ja kesällä näkyy paremmin. Käväisin näyttämässä ja maksaläiskä kuulemma, vaikka ei mikään tumma olekaan. Mutta joo, en nyt halua että kuolen melikseen laiskuuteni takia. Ihotautilekuri maksoi yht. 85e toimistomaksun kanssa ja siitä sai kelalta jonku 11e pois.
Pallien alla on myös luomi, mustahko. Senkin katsoi. Ei vaaraa kuulemma.
Ihotautilääkäristä sen verarn että sinne meet näyttää yhtä luonta niin se kattoo sulta KAIKKI. se kuuluu toimenkuvaan.
Itte 48v mies ja mulla ollut sellainen rusehtava läiskä, joka kasvaa, kasvoissa jo vuosikausia ...auringossa ja kesällä näkyy paremmin. Käväisin näyttämässä ja maksaläiskä kuulemma, vaikka ei mikään tumma olekaan. Mutta joo, en nyt halua että kuolen melikseen laiskuuteni takia. Ihotautilekuri maksoi yht. 85e toimistomaksun kanssa ja siitä sai kelalta jonku 11e pois.
Pallien alla on myös luomi, mustahko. Senkin katsoi. Ei vaaraa kuulemma.
Ihotautilääkäristä sen verarn että sinne meet näyttää yhtä luonta niin se kattoo sulta KAIKKI. se kuuluu toimenkuvaan.
Tosiaan totta että ihotautilääkärillä kannattaa käydä varsinkin jos on paljon luomia. Ja se on totta että lekuri - minullekin yllätyksenä tuli - katsoo aina kaikki luomet. Ei vain sitä yhtä jota menit näyttämään.
Ei yksi palaminen auringossa vielä.melanoa tee.
Aurinko auttaa mun ihottumaan. Samoin solarium. Käytän kohtuudella.
No yleensä on. RIippuu ihosta. Jos on punapigmenttiä enempi niin silloin se voi olla tuollainenkin.