Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
1341/2321 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkipuistossa oli tänään 6-vuotiaan mummi, joka ylisti pojanpoikaansa pilviin asti. 

Kuulemma jo oppinut kirjaimia ja numeroita. En raasikinut sanoa, että usein jo 2-vuotiaat tunnistavat numeroita ja kirjaimia. Suuri osa viisivuotiaista lukee ja tekee peruslaskuja tyyliin 2 plus 3. 

Mutta varmaan ymmärrettävä sukupolviero. Tuli se vanhanaikainen myötähäpeä... Omani luki jo nelivuotiaana :D Tiedän kolmivuotiaitakin, joskin se on harvinaista. 

Onnittelut! Elvistelet asialla jolla ei kannata elvistellä, lukeva nelivuotias ei todellakaan ole harvinaista, kertoo lähinnä lappsen simputuksesta kotona.

Mitä ihmettä, mistä simputuksesta puhut? Itse opin lukemaan 3v3kk ikäisenä, lähes täysin sen vuoksi että vanhempani lukivat minulle iltasatuja joka ilta, vähintään kaksi ja joskus jopa neljä lastenkirjaa. Ehkä tästä syystä olin myös kiinnostunut kirjaimista, kun näin kuinka paljon niistä voi saada iloa. Numerot myös kiinnostivat ja osasin laskea paljon ennen kouluikää.

Ei minkäännäköistä simputusta. Ainoastaan vanhemmat jotka näkivät vaivaa lukeakseen tarinoista nauttivalle lapselleen kirjoja ja jaksoivat vastailla ikuisiin kysymyksiin

"mitä tuossa lukee?"

"paljonko on 4+7?"

"jos on ä ja i peräkkäin niin onko se äi, niinkuin äitissä?"

Jne...

Iltasatuja luettiin pitkään senkin jälkeen kun jo osasin lukea, se oli vanhemman ja minun omaa aikaa. Isä luki hieman erilaisia tarinoita kuin äiti ja iltasadun aika oli aina todella odotettu hetki!

Vierailija
1342/2321 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto lamppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2321 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuliesi

Vierailija
1344/2321 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä työsuhde saman työnantajan palveluksessa.

1345/2321 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vähän tarvitsee unta tai kuinka paljon tekee töitä.

Kummassakin tapauksessa lääkäriin.

1346/2321 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä työsuhde saman työnantajan palveluksessa.

Ihan nolouden huippu. Ei ole kelvannut muualle eikä päässyt elämässä eteenpäin.

1347/2321 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkipuistossa oli tänään 6-vuotiaan mummi, joka ylisti pojanpoikaansa pilviin asti. 

Kuulemma jo oppinut kirjaimia ja numeroita. En raasikinut sanoa, että usein jo 2-vuotiaat tunnistavat numeroita ja kirjaimia. Suuri osa viisivuotiaista lukee ja tekee peruslaskuja tyyliin 2 plus 3. 

Mutta varmaan ymmärrettävä sukupolviero. Tuli se vanhanaikainen myötähäpeä... Omani luki jo nelivuotiaana :D Tiedän kolmivuotiaitakin, joskin se on harvinaista. 

Onnittelut! Elvistelet asialla jolla ei kannata elvistellä, lukeva nelivuotias ei todellakaan ole harvinaista, kertoo lähinnä lappsen simputuksesta kotona.

Mitä ihmettä, mistä simputuksesta puhut? Itse opin lukemaan 3v3kk ikäisenä, lähes täysin sen vuoksi että vanhempani lukivat minulle iltasatuja joka ilta, vähintään kaksi ja joskus jopa neljä lastenkirjaa. Ehkä tästä syystä olin myös kiinnostunut kirjaimista, kun näin kuinka paljon niistä voi saada iloa. Numerot myös kiinnostivat ja osasin laskea paljon ennen kouluikää.

Ei minkäännäköistä simputusta. Ainoastaan vanhemmat jotka näkivät vaivaa lukeakseen tarinoista nauttivalle lapselleen kirjoja ja jaksoivat vastailla ikuisiin kysymyksiin

"mitä tuossa lukee?"

"paljonko on 4+7?"

"jos on ä ja i peräkkäin niin onko se äi, niinkuin äitissä?"

Jne...

Iltasatuja luettiin pitkään senkin jälkeen kun jo osasin lukea, se oli vanhemman ja minun omaa aikaa. Isä luki hieman erilaisia tarinoita kuin äiti ja iltasadun aika oli aina todella odotettu hetki!

Annoit todella nolon kuvan itsestäsi. Kehitä vähän itseäsi.

Vierailija
1348/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen liian sivistynyt tunteakseni valtavirtamediaa," esim. yksi hs:n kommentoija joka kyselee missä elokuvissa Carrie Fisher esiintyi kun ei muka tunnista.

No voi kauheeta kun ei tunnista naista joka esiintyi lapsen tasolle jääneiden aikuisten miesten suosikkileffassa

L.A. Story on kyllä ihan hyvä romanttinenkin elokuva aikuisenkin miehen suosikkileffaksi. Ei kylläkään Carrie Fisherin ansiosta, koska roolinsa on varsin yksioikoinen.

Vierailija
1349/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on noloa jos joku kehuskelee nololla bulkki-talotehtaan-tuottamalla omakotitalollaan. Tai kesämökillään. Taikka autollaan. Ylipäätään rahaan liittyvillä asioilla kehuskelu on niin... vulgääääääriä ;-)

Se on köyhän tapa ja ilo dissata valkoroskaa. Se, jos mikä juuri myötähäpeää herättääkin, vaikkei köyhä sitä ikinä itse tajuukaan.

Vierailija
1350/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä:

Jos sinä tietäisit kuka minä olen, et uskaltaisi sanoa mitään.

Eli henkilö väittää olevansa niin vaikutusvaltainen, ettei häneen päin kannata vilkaistakaan saati sanoa sanaakaan, sillä siitä ei katsojalle tai sanojalle koidu kuin suuria vaikeuksia.

Todella! Mikä lienee se piiri, jossa sitä vaikutusvaltaa sitten on?

Vierailija
1351/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun toisen menestyksellä ylpeilevät. Mun poikapa onkin sitä ja tätä, mun veli sitä sun tota...

Vierailija
1352/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kuinka on tuhannen kännissä lentänyt ulos baarista, sitten yrittänyt takaisin sisään, ja paininut portsarin kanssa. Lopulta lähtenyt poliisin kyydissä putkaan. Tällä sitten leveillään kuinka hienoa se oli ja luullaan olevansa jotain kingejä. Tuollaista kuunnellessa tekisi mieli kuolla myötähäpeästä, mutta itse tapauksen kertoja on rinta rottingilla ihan täysillä. Tekisin mieli sanoa, että ei ei eiiiiii pidä nyt jo se typerä suusi kiinni äläkä nolaa itteäs enempää, s**kelin älyvajaa!!!

Vierailija
1353/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oma tutkimus"

Vierailija
1354/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble brag -tyyliin facebookiin kirjoitetut: "Tuossa se meidän Nico-Petteri 4v lukee K -kaupan mainoslehteä ääneen...Ja ihan oikeasti LUKEE." :D Jotenkin noloja nämä kun kaikki lapset kumminkin jossain vaiheessa yleensä oppivat lukutaidon. Toinen on facebookin mammaryhmissä urheilusuorituksillaan kehuskelevat mammat. "Olen kahdeksannella kuulla raskaana ja käyn uimassa 10 kilometriä kolme kertaa viikossa, juoksen 4 kertaa viikossa ja harrastan crossfittiä", tai: "Huono omatunto kun olen raskaana ja vointi mitä mainioin, jaksaisin juosta maratonin ja minulla ei ole mitään vaivoja, raskauteni on liian helppo." Näitä olen nähnyt erityisen paljon nyt kun itse olen liittynyt tällaiseen raskausryhmään :D Tai että kehuskellaan jollain ultraäänitutkimuksilla, kuinka niissä sikiö on ollut erityisen siro tai erityisen ketterä ja tästä on kuulemma mainittu heille ääneen .. 

Vierailija
1355/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä kuinka on tuhannen kännissä lentänyt ulos baarista, sitten yrittänyt takaisin sisään, ja paininut portsarin kanssa. Lopulta lähtenyt poliisin kyydissä putkaan. Tällä sitten leveillään kuinka hienoa se oli ja luullaan olevansa jotain kingejä. Tuollaista kuunnellessa tekisi mieli kuolla myötähäpeästä, mutta itse tapauksen kertoja on rinta rottingilla ihan täysillä. Tekisin mieli sanoa, että ei ei eiiiiii pidä nyt jo se typerä suusi kiinni äläkä nolaa itteäs enempää, s**kelin älyvajaa!!!

Tämä! Kännisekoiluilla elvistelijät. Niiiiiiin noloa! Ehkä sen parikymppiseltä vielä ymmärtää, jos ei ole ns. kirkkaimmasta päästä, mutta kun tuollaista kuulee vielä nelikymppisiltäkin. Ollaan olevinaan niin kuninkaita "jos olisin halunnu niin olisin vetäny helposti ne kaikki tonttiin mutten viittiny ku ne olis kuitenkin vaan alkanu itkee ja nostanu mua vastaan syytteet niin en viittiny alkaa sit opettaa nitä" jne. Voi luoja sentään tuollainen ääliömäinen uho aikuiselta ihmiseltä. Ihan järkyttävä myötähäpeä.

Vierailija
1356/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan tienaaminen seksikuvillaan.

Vierailija
1357/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen lapsettomuus. Hohhoijaa. Mitä ylpeyden aihetta on olla tekemättä/hankkimatta jotakin? En minäkään ylpeile esim. vapaaehtoisella koirattomuudellani. Tai sillä että en ole koskaan halunnut parisuhdetta. 

Se on ilmastoteko.

Ei ole välttämättä. Usein lapsettomat esim. matkustelevat enemmän ja hankkivat epäekologisia lemmikkejä (esim. koiria) ja näin omalta osaltaan lisäävät hiilijalanjälkeään.

Lapsien hankkiminen on joka tapauksessa pahinta mitä ihminen voi ilmastonmuutoksen osalta tehdä. Joten kyllä, lapsettomuus todellakin on ilmastoteko.

Vierailija
1358/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeillään sillä että on ollut jossain Tosi-teevee-sarjassa.

(on varmaan jo ollut täällä...)

Vierailija
1359/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että kaikki mitä ihminen kertoo on teidän mielestä ylpeilyä :D ehkä jotkut haluaa vain kertoa jostain asioista/omasta elämästään jotain, ja te otatte sen heti ylpeilynä, hah. Mikä katkerien ihmisten ketju

Vierailija
1360/2321 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ja materialla elvistely on noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä