Sup- laudat
Onko kellään kokemusta näistä markkinoilla olevista "halpis" laudoista, joita kauppaavat esim. Honkkari ja Motonet? Kiinnostais kovasti ostaa testiin, mutta epäilyttää, että miten tollanen parin sadan lauta mahtaa kestää 🏄♀️
Kokemuksia siis kehiin, kaikenlaisista varusteista hyvistä ostopaikoista!
Kommentit (15)
miten tollanen parin sadan lauta mahtaa kestää
Kestää sen mitä se kiinalainen halpislauta nyt kestää.
Suosittelen katsomaan vesiurheilun nettisivuja. Ostin viime kesänä sieltä halvimman sup-lautapaketin tarjouksesta. Aeimpaa kokemusta sup-laudoista ja suppaamisesta ei ollut. Lauta on helppo täyttää ja tyhjentää. Kevyt kantaa. Vakaa. Ehkä nyt ostaisin hieman pidemmän ja kalliimman niin suuntavakaus olisi vielä parempi. Ostamani lauta toimi hyvin myös tuulessa ja aallokossa pienellä järvellä. Meillä lautaa käyttävät sekä vanhemmat että teini-ikäiset lapset.
Kysyisin itse pikemmin facen SUP Suomi -ryhmästä kuin täältä.
Tilasin halvimman mahdollisen sup-laudan itselleni koekäyttöön muutama vuosi sitten. Välillä olen joutunut paikkaamaan, mutta hyvin on muuten toiminut. Tää on ollut myös lasten riehumisleikeissä, niissä leikeissä tietysti puhjennutkin. Vielä se varmaan tämän kesän menisi, mutta nyt meinaan ostaa laadukkaamman, kovan laudan itselleni, ja jätän lapsille tuon halvemman ilmatäytteisen.
Soveltuuko vanha surffilauta moiseen seistenmelomiseen?
Ne ei ollu kalliita joskus ammoin
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin itse pikemmin facen SUP Suomi -ryhmästä kuin täältä.
No, jos se on joku hifistelyryhmä, niin voin vain arvata, että nauravat aloittajan kysymyksen suohon.
Itsekin halpislautaa lapsille olen miettinyt. Kyseessä järvenlahti, jossa käyttäisivät sitä.
Kyllä aloittelijalla menee sellainen halppislauta oikein hyvin. Motonetistä yms. saa ihan hyvän laudan. Vertailee vaan vähän niiden kantavuutta ja kokoa. Ne vaikuttaa siihenkin että miten vakaa se lauta on.
Itselläni on sellainen tarjouksesta ostettu reilu parin sadan lauta. Oikein toimiva peli minulle.
Ehkä ne kalliimmat on sitten sellaiseen käyttöön jos suppailee ihan pitkiä matkoja ja esim. Joogailee laudan päällä.
Surf lauta korvaa SUP-laudan vallan mainiosti.
Olen testannut sen "kesän hittituotteen" Fit.... ja tavallisen Surf laudan.
Surf lauta on huomattavasti vakaampi aloittelijalle, kuin "oikea" Sup lauta (siinä on köli)!
Sup lauta on kiikkerä ja vaatii hyvää tasapainoa, että pysyy laudalla (pitää seisoa keskiviivalla tai uinti odottaa)!
Käytin eilen eka kerran sup-lautaani, pumppasin lautaan ilmoitetun maksimin 15 psi. Lauta on Hydro Force, Odyssey, mitat 305x84x12 cm. Maxpaino 120 kg. Vedessä lauta oli vain muutaman sentin vedenpinnan yläpuolella, painoni on noin 80 kg. Vesi roiskui siten koko ajan laudaöle. Onko se normaalia?
Itse löysin täältä hyviä vaihtoehtoja: https://liikuttaa.fi/paras-sup-lauta/
Onko teillä hyviä ideoita mikä olisi hyvä ja edullinen sup-lauta, jota varmasti lapsetkin käyttävät?
Sellainen missä moottorin kiinnitys teline.
Tässä artikkelissa oli pari kiinnostavaa vaihtoehtoa: https://lomapaikka.fi/parhaat-sup-laudat/
Hei, etsin tästä samasta asiasta tietoa. Olisko kellään kokemuksia?