Siis miksi pitää varata itselle kaksi paikkaa täydessä bussissa?
Kerrankin näin ku jonku vanhempi täti-ihminen laittoi kassit sylistään ikkunapenkille ja siirtyi itse istumaan käytäväpaikalle kun näki, että bussi alkaa täyttyä.
Kommentit (11)
Siinähän on se vaara, että jos istuu ikkunan puolella, voi joutua sanomaan vieruskaverille jotain, kun pitää nousta bussista pois.
Onko sulla joku päivän missio menossa?
Samasta asiasta monta aloitusta.
Anna vanhempien tätien olla rauhassa
Tätä ei olekaan koskaan ennen kysytty.
Olisiko se vaikea sanoa 'Anteeksi, mahtuuko tähän istumaan?'
Voiko petuniaa ja belargoniaa laittaa samaan kukkalaatikkoon?
En ymmärrä, en. Oikeastaan kun miettii, niin tuollainen monelle paikalle levittäytyminen on jopa törkeää. Ei muiden kuulu kysellä ja pyydellä paikkaa itselleen.
Terv. Kuuskymppinen täti
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se vaikea sanoa 'Anteeksi, mahtuuko tähän istumaan?'
Ei, mutta sillä mummolla kestää sitten siirtyä kun se on vartavasten tuppautunut käytäväpaikalle ja jättänyt kamat levälleen viereen. Sitten pitäisi tunkea sen mummon välistä ikkunapaikalle kun se on saanut kerättyä tavaransa sieltä. Ymmärtäisin tuon käytäväpaikalle siirtymisen jos olis jäämässä seuraavan parin pysäkin sisällä pois, mutta se mummeli istui siinä vielä ainakin parikyt minuuttia.
Ja taas mummoja syyllistetään. Mitä minä olen tätä busseissa seurannut, niin ne useammin ovat nuoret (tai nuorehkot) naiset, jotka valtaavat sen viereisen paikan koirankopin kokoiselle "käsi"laukulleen.
Ystäväni tekee noin paniikkihäiriön vuoksi. Ei halua istua vieraiden vieressä. Seisominen käytävällä kuulemma on vielä kamalampaa, kun pitää väistellä ohi kulkevia ihmisiä.
Joillain ego ei mahdu yhdelle penkille, toisilla taas perse valuu vierustoverin puolelle.