Ajatus vanhemmuudesta yököttää ja ahistaa. Muita?
Jos näen telkkarissa vastasyntyneen lapsosen aattelen hyi helvetti, ja muutenkin ajatust "omasta" lapsesta puistattaa. Fiilis, kun on, että hyvä, että itseni saan hoidettua. Lapset on ihania, kun ne on muiden, mutta sekin vähäinen lapsikuume, joka on ollut on kadonnut jo aikapäiviä sitten. Olen reilusti yli 30 ja mies on, mutta emme halua lapsia. Myös taloustilanne on mitä on, ei ole itellä töitä ja opiskelen. Haluan vain imeä itseeni kaiken sen, mitä elämällä on mulle tarjota. En halua jotain kirkuvaa paskakasaa omaksi riesakseni. Lähinnä vauvat on yököttäviä. Onko muita myöhään nuoruutta viettäviä naisia, vai onko kaikki lapsikuumeessa olevia hattaramammoja, pumpulikuvitelmilla lapsesta. Tai ajatuksella, että lapsia on pakko saada, koska se nyt vaan on naisen homma tjsp.
Kommentit (25)
Kenelle yrität selitellä?
Jos et halua lasta, ole haluamatta, mutta älä nimittele yhtäkään lasta kirkuvaksi paskakasaksi, edes mielessäsi.
Ikävältä imurilta vaikutat.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua lasta, ole haluamatta, mutta älä nimittele yhtäkään lasta kirkuvaksi paskakasaksi, edes mielessäsi.
Ikävältä imurilta vaikutat.
Niitähän ne on. Vinkuvia ja kitiseviä ja kunnon rahasampoja. Kiitoksena saat haistattelua, kun ovat teini-ikäisiä. Mieluummin pidämme vapautemme ja nautimme elämästä. Hups, eikö tätä saisi sanoa ääneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävältä imurilta vaikutat.Niitähän ne on. Vinkuvia ja kitiseviä ja kunnon rahasampoja. Kiitoksena saat haistattelua, kun ovat teini-ikäisiä. Mieluummin pidämme vapautemme ja nautimme elämästä. Hups, eikö tätä saisi sanoa ääneen
Rahasampoja? No joo, tuleehan lapsilisät, mutta ei se lapsen kuluihin riitä. Yhtään isomman lapsen ainakaan.
Tai ehkä et vain tiedä, mitä rahasampo tarkoittaa, tai sampo muutenkaan.
50-vuotiaana nautinnollisinta on lapset ja lapsenlapset. Suku, jonka kanssa grillata, mökkeillä, matkustaa, juhlia äitein päiviä, hoitaa lapsia ja kuulua perheeseen. Jos oksettaa ja ahdistaa, älä tee.
No joo, minua ahdisti ajatus, vaikka en ole koskaan ajatellut lapsia mitenkään yököttävinä, ne on itse asiassa minusta suloisia. Mutta jotenkin se ajatus että minun pitäisi ryhtyä "kunnolliseksi" ja säännöllisesti eläväksi ahdisti aina niin paljon että jätin lapset tekemättä. Tykkään olla sellainen puolihuolimaton poikamiestyttö. En edes kyllä ole erityisen kova menijä, juhlija tms mutta ajatuksena jo se että en ole vastuussa kenestäkään enkä mistään ja voin vapaasti tehdä mitä vaan kenenkään kärsimättä on ihana ja vapauttava.
- jo 42-vuotias vela
Minuakin ahdistaa ajatus vanhemmuudesta. Pidän lapsista ja pitkään ajattelin itsekin haluavani niitä. Nyt olen tullut jotenkin järkiini ja tajunnut miten työlästä ja raskasta olisi olla äiti. En vain jaksaisi sitä. Siihen liittyy niin paljon kaikkea negatiivista, mitä en halua elämääni, en edes sillä varjolla, että en lainkaan epäile, etteikö lapsi olisi äärettömän rakas työläydestään huolimatta. Onneksi ei ole pakko ruveta vanhemmaksi. Itse olen asian kanssa jo aika lailla sinut, mutta ihmisten odotukset "normaalista" elämänkulusta ja vanhemmaksi tulosta inhottaa ja ahdistaa.
En nyt oikein ymmärrä... jos yököttää ja ahdistaa, niin sitten ei vain tee niitä lapsia. Mitä siitä sen enempää ahdistumaan?
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä... jos yököttää ja ahdistaa, niin sitten ei vain tee niitä lapsia. Mitä siitä sen enempää ahdistumaan?
Ap ei oo sinut päätöksensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiaana nautinnollisinta on lapset ja lapsenlapset. Suku, jonka kanssa grillata, mökkeillä, matkustaa, juhlia äitein päiviä, hoitaa lapsia ja kuulua perheeseen. Jos oksettaa ja ahdistaa, älä tee.
Voihan sitä suvun kanssa viettää aikaa grillata ja matkustella vaikka ei omia lapsia olekaan. Samaa voi tehdä myös ystävien kanssa.
En kyllä ollenkaan ymmärrä tällaisia purkauksia.
Kyllä minuakin ahdistaa. Ahdistaa se lapsen tekeminen, raskaus, synnyttäminen ja kasvattaminen. Lapset on iljettäviä ja kaikki lasten tekoon liittyvä myös. Tällä hetkellä lähipiiri on pelkkiä lisääntyjiä täynnä, en voi tajuta just sitä pumpulihattaraa mitä ne lapsiperhearjesta ajattelee. Kaikki on muka vaan vauvan jokellusta ja pienten varpaiden suloista tuoksua ja auringonpaistetta ja rakkautta ja ihanuutta, ja minua vain oksettaa :D
Samat fiilikset. Automaattinen ajatukseni on "hyi helvetti" kun näen raskausmahan.
En oikein osaa ahdistua vanhemmuudesta, kun se tuntuu niin vieraalta. Näin kolmikymppisenäkin lasten hankkiminen on jotakin, mitä tapahtuu muille ihmisille. Katselen lapsiperhe-elämää ulkopuolelta, mutta en osaa kuvitella itseäni sellaiseen. Minun pitäisi muuttua ihan toiseksi ihmiseksi, että alkaisin siihen touhuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävältä imurilta vaikutat.Niitähän ne on. Vinkuvia ja kitiseviä ja kunnon rahasampoja. Kiitoksena saat haistattelua, kun ovat teini-ikäisiä. Mieluummin pidämme vapautemme ja nautimme elämästä. Hups, eikö tätä saisi sanoa ääneen
Etkö edes tiedä, mikä on rahasampo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes tiedä, mikä on rahasampo!
Rahareikää varmaan haettiin...
Ystäväni on koko ajan vinkumassa mua sinkoamaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, luulee, että mulla ei ole ollenkaan tekemistä, vaikka en omista lapsia. Kaveri taas väittää, että ei ehi nähä, koska vapaa-aikana on lapset. Tuntuu niin pahalta, että jotkut pikkulasten äipät syyllistää lapsettomia ystäviään siitä, että heillä on enemmän vapaa-aikaa kuin perheellisillä. Se, että mulla ei ole lapsia, ei tarkoita sitä, että mulla ois koko aikaa nähdä just silloin kun tälle ystävälle sopii.
En tiiä ootteko muut lapsettomat kohdanneet tällaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasampoja? No joo, tuleehan lapsilisät, mutta ei se lapsen kuluihin riitä. Yhtään isomman lapsen ainakaan.
Tai ehkä et vain tiedä, mitä rahasampo tarkoittaa, tai sampo muutenkaan.
Rahasampo nimenomaan, sillä mun tuttavapiirissä ainakin monet rahattomat, ja työttömät sossupummit lisääntyvät. voivat sitten lasten turvin hakea subjektiivista päiväoikeutta koko päivälle, vaikka toinen ois kotona. Lapsilisät ja muut kodinhoitotuet. Lisäks äitiys rahat yms. ym.s
Mitä haet tällä aloituksella? Vahvistusta sille, että on ok olla haluamatta lapsia? Kyllä se on ok. Sinulle se voi olla ihan oikea ratkaisu. Ei lapsia - ei tarvi olla ahdistunut. Voisit silti puhua lapsista vähän asiallisempaan sävyyn (tai olla puhumatta, jos ei pysty sanomaan mitään positiivista tai edes neutraalia).
Ja vastauksena kysymykseesi, en koe samalla tavalla kuin sinä. Olen nyt 23-vuotias ja odotan lämmöllä sitä että jonain päivänä tulen äidiksi. Uskon että lapseni syntymä on minulle todella onnellinen päivä. :)
Onko olemassa asiaa joka ei ahdistaisi sinua?