Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset naiset eivät yleensä käytä meikkiä tai koruja?

Vierailija
19.06.2017 |

Vai liittyykö johonkin lahkoon enimmäkseen? Miksi? Ja miksi sitten hiusten leikkaaminen tai värjääminen tai ihokarvojen ajelu on sallittua, jos meikkaaminen ei ole sallittua? Ja miksi uskovaiset naiset käyttävät housuja, jos haluavat noudattaa Raamatun sanaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää myös t-paitojen ja shortsien käyttö naisilla, jos nyt ajatellaan Raamattu-logiikalla...

Vierailija
2/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meikkaa, koska olen todella väsynyt tällä hetkellä, on ongelmia elämässä. Risiti roikkuu kaulassa, joten joku saattaa mieltää meikittömyyden vakaumukseeni. Meikkaisin kyllä ihan mielelläni, nyt ei vaan ole resursseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mielenkiintoa meikata, korut on tiellä. btw en ole kristitty.

Vierailija
4/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Montako uskovaista sä tunnet? Eikö kukaan tuntemistasi käytä meikkiä eikä koruja? Kysy ihmeessä niiltä syytä siihen, mä en uskovaisena osaa vastata tuohon. Vai oliko tämä taas tyypillinen yleistys mutu-tuntumalla ilman totuuspohjaa?

Toisaalta, mä tiedän paljon ei uskovia jotka ei käytä meikkiä eikä koruja, oon olettanut etteivät semmosesta piittaa.

Vierailija
5/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on uskovainen, pappi peräti. Hän käyttää koruja melko hillitysti, mutta käyttää kuitenkin. Meikattuna en ole nähnyt häntä edes silloin, kun hän vielä oli ateisti.

En usko, että hänellä on mitään meikkaamisen tai varsinkaan korujen vastaista periaatetta. Enemmän kyse on jostakin luonteenpiirteestä. Hän ei pidä meikkaamista tarpeellisena, vaan pärjäilee ihan omien kasvojensa kanssa. Tosin hänellä on kaunispiirteiset kasvot ja hyväkuntoinen iho. Ehkä jälkimmäinen johtuu juuri siitä, että ei päällystele ihoaan vierailla kemikaaleilla.

Vierailija
6/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yli kolmekymppinen nainen on joutunut lopettamaan meikkaamisen allergian vuoksi. Ap kaltaiset olettavat kaikkien meikkittömien naisten olevan uskovaisia.

Vierailija
7/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskovaisetkin (kristityt) naiset meikkaavat ja käyttävät koruja, mutta eivät yleensä  miksikään 'joulukuuseksi' asti.

Vierailija
8/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu oli aikansa lesta. Hiusten kiharrus ja meikkaaminen oli kiellettyä heillä. 

Vierailija
9/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja kenen koruja pitäisi käyttää? Ei ole tarvetta pitää koruja eikä myöskään tarvetta selitellä syytä.

Vierailija
10/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin helluntalaiset meikkaa ja kulkevat tissivakopuseroissa. Päivi Räsänen ja tyttärensä meikkaavat, Räsänen myös pukeutuu näyttävästi linnan juhliin.

Vierailija
11/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai liittyykö johonkin lahkoon enimmäkseen? Miksi? Ja miksi sitten hiusten leikkaaminen tai värjääminen tai ihokarvojen ajelu on sallittua, jos meikkaaminen ei ole sallittua? Ja miksi uskovaiset naiset käyttävät housuja, jos haluavat noudattaa Raamatun sanaa?

Onko raamatussa mainittu housukielto naisille? Missä kohdassa?

Vierailija
12/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni yli kolmekymppinen nainen on joutunut lopettamaan meikkaamisen allergian vuoksi. Ap kaltaiset olettavat kaikkien meikkittömien naisten olevan uskovaisia.

Ei meikkaamisessa ole mitään erityistä hyvää/pahaa, kiinnostaa tuo vain ilmiönä sekä seikat sen taustalla varsinkin, jos se liittyy kristinuskoon.

Vierailija
13/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko raamatussa mainittu housukielto naisille? Missä kohdassa?

Siellä on mainittu, että pitäisi pukeutua sillä tavalla, että erottuu miehistä. Monissa lahkoissa, ortodoksisissa suuntauksissa sekä ortodoksijuutalaisten piirissä naiset pukeutuvat hameeseen/mekkoon, joka jää polven alapuolelle.

Vierailija
14/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskis kirjoitti:

Miksi ja kenen koruja pitäisi käyttää? Ei ole tarvetta pitää koruja eikä myöskään tarvetta selitellä syytä.

Ei pitäisi käyttää, enkä itsekään käytä muuta kuin pikkuruisia korvakoruja. Kiinnostaa vain tuo ilmiönä. :)

Vierailija
15/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin helluntalaiset meikkaa ja kulkevat tissivakopuseroissa. Päivi Räsänen ja tyttärensä meikkaavat, Räsänen myös pukeutuu näyttävästi linnan juhliin.

Nuo tissivakopuserot ihmetyttävät sikäli, että ne saattavat aiheuttaa tilanteen, jossa "himoitsee lähimmäisen puolisoa". :) Miksi provosoida turhaan vieraita ihmisiä, kun sitä kroppaa voisi esitellä ainoastaan omalle puolisolle neljän seinän sisällä muslimityyliin?

Vierailija
16/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten ilmeisesti uskovainen, kun en käytä meikkiä enkä koruja. Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.

Vierailija
17/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olla ylpeästi oma itsensä, millaiseksi on luotu. Toisaalta aivan sama vaikka joku meikkaa tai ei meikkaa, jokaisella on omat periaatteensa.

Meikkaus on minusta niin kauan ok kun sen tekee omasta halustaan eikä miellyttääkseen muita tai ajattele, mitä muut ajattelevat.

Vierailija
18/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en meikkaa , en käytä juurikaan koruja enkä värjää hiuksia ja olen uskovainen. En tunne tarvitsevani noita kaunistautumisjuttuja koska koen olevani riittävän hyvä näin. Enkä ole ollenkaan ulkonäkökeskeinen.

Vierailija
19/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ei meikkaa, käytä korvakoruja eikä värjää hiuksia. Muut kristityt uskovat kyllä käyttää ihan yhtä usein kuin ei-uskovatkin. Itsekin olen uskova ja meikkaan päivittäin, käytän koruja, värjään välillä hiuksia ja huolehdin muutenkin ulkonäöstäni. Ei Raamattu sitä kiellä.

Vierailija
20/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskis kirjoitti:

Ei pitäisi käyttää, enkä itsekään käytä muuta kuin pikkuruisia korvakoruja. Kiinnostaa vain tuo ilmiönä. :)

Kun koko ilmiötä ei varmaan ole edes olemassa. Paitsi lestoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä