Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aarhg! Emäntä meikitön ja rönttövaatteissa kutsuilla?

Vierailija
19.06.2017 |

Minusta on epäkohteliasta, jos meikkaava emäntä on meikitön ja pieruverkkateissa kutsuilla. Mitä te olette mieltä?

En tarkoita tällä ihmistä, joka ei meikkaa ikinä vaan sellaista, joka yleensä on huoliteltu. Meidät kutsuttiin viikonloppuna kylään ja emäntä avasi kalvakkana oven. Luulin sairaaksi, mutta tajusin sitten että on vain meikitön. Tuli hassu olo omista siisteistä vaatteista, että illan henki taisikin mainostettua illallista enemmän olla tyyliin maataan sohvalla ja piereskellään yhdessä mättöä syöden..
Minusta myös emännän pitäisi pukeutua edes hieman!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Naisen kirjoittama teksti.

Vierailija
2/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin morkatkoon omaan emäntäänsä, mutten emäntiä ei morkata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä muuta väitäkään.

Vierailija
4/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä kotonaan saa olla miten huvittaa.

Vierailija
5/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko ne kutsut vai kyläily?

Vierailija
6/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Mitä sitten, vaikka on?

Vierailija
7/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Mitä sitten, vaikka on?

Varmaan hän tarkoittaa, että mies on kirjoittanut tekstini, että nainen ei voisi kirjoittaa noin. Meillä taas mies ei edes huomaa muiden naisten meikkiä tai meikittömyyttä. Otan osaa, jos tuon huutelijan mies huomaa. 

ap

Vierailija
8/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut oli, toinen pari paikalla myös ja illallinen viineineen kyseessä. Se on vain se tunne, kun olet kutsunut toiset kotiisi ja tehnyt kodista kivan, hyvän ruuan ja laittanut itsellesi kivaa päälle, ja kun menet vastavierailulle, niin ovelta katsoo sairaan väsyneen näköinen emäntä, joka vaikuttaa siltä, että sai aterian kasaan viimeisillä voimillaan. 

Ei mielestäni  ole kohteliasta käytöstä. Tulee sekä olo, että "emmä teitä varten viitti meikata" ja se olo, että pelkästä illallisesta oli väsyneelle emännälle liikaa vaivaa. 

ap

Vierailija
9/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eipä tuo nyt oikeastaan illalliselle kuulu, että pukeutuminen on luokkaa tv-ilta kotona. 

Vierailija
10/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava, joka kutsuu kotiinsa kauhean paljon ihmisiä eikä jaksa panostaa kunnon ruokaan ja pukeutumiseen. 

Vierailija
11/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se oli siivonnu, puunannu, käyny kaupassa ja laittanu tarjoilut, mutta niin se tärkein unohtui, ulkonäkö. Oletteko koulussa vielä, yläasteella? 

Vierailija
12/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä se oli siivonnu, puunannu, käyny kaupassa ja laittanu tarjoilut, mutta niin se tärkein unohtui, ulkonäkö. Oletteko koulussa vielä, yläasteella? 

Itse valmistuin maisteriksi vuonna 2005 ja meikitön ystäväni on kyllä opiskelija. Vaikuttaako se asiaan?

Hän on tosin syntynyt 70-luvulla. 

ap

Vierailija
13/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka osa on eri mieltä, niin minusta ulkonäkö ja huoliteltu olemus kuuluu illalliseen. Se on eräänlainen juhla ja ihmiset ovat vaivautuneet paikalle tuliaisiensa kera ja itse pukeutuneet asiallisesti. Kyse oli normaalia arkipäivää huomattavasti tasottomammasta lookista. 

En vain tajua, että kannattaako kutsua ihmisiä ollenkaan jos se kaikki on niin ylitsepääsemätöntä, ettei ehdi laittaa ripsaria, kulmia ja asiallisia vaatteita, edes farkkuja ja nättiä puseroa? 

ap

Vierailija
14/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan.

Vierailija
15/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni laittautuvana naisena eteen on tullut tilanteita aikataulutuksessa, riitelyssä ja yllättävissä tapahtumaketjuissa/uutisissa, joista riippuen olen ollutkin meilittömänä ja siivousvaatteet vielä päällä kun tulee vieraita kylään.

Tiedän itse kyllä tilanteen, mutta jokainen vieras myös varmasti ymmärtää poikkeuksen. Jos ei voi antaa tuollaisen asian olla haittaamatta iltaa, niin peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
16/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni laittautuvana naisena eteen on tullut tilanteita aikataulutuksessa, riitelyssä ja yllättävissä tapahtumaketjuissa/uutisissa, joista riippuen olen ollutkin meilittömänä ja siivousvaatteet vielä päällä kun tulee vieraita kylään.

Tiedän itse kyllä tilanteen, mutta jokainen vieras myös varmasti ymmärtää poikkeuksen. Jos ei voi antaa tuollaisen asian olla haittaamatta iltaa, niin peiliin katsomisen paikka.

Kyse ei ole yksittäisestä tapauksesta, vaan olen kohdannut tällaista muutamaan otteeseen eri ihmisten keskuudessa. Vedän siis siitä johtopäätöksen, että joidenkin mielestä on okei ottaa omassa kodissa vieraat vastaan verkkareissa ja tukka likaisena

ap

Vierailija
17/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole yksittäisestä tapauksesta, vaan olen kohdannut tällaista muutamaan otteeseen eri ihmisten keskuudessa. Vedän siis siitä johtopäätöksen, että joidenkin mielestä on okei ottaa omassa kodissa vieraat vastaan verkkareissa ja tukka likaisena

ap

Niin, ajatteles miten ihmeellistä on, kun meitä ihmisiä on niin erilaisia erilaisine mielipiteineen ja tapoineen. Helpommalla pääset kun pysyttelet avoimin mielin ja yrität hyväksyä asian.

Vierailija
18/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, ajatteles miten ihmeellistä on, kun meitä ihmisiä on niin erilaisia erilaisine mielipiteineen ja tapoineen. Helpommalla pääset kun pysyttelet avoimin mielin ja yrität hyväksyä asian.

No kun kerran tämän asian avoimella mielelläsi tajuat, niin selitä minullekin, kiitos? Itse en ymmärrä, että millä logiikalla häihin, synttäreille tai kissanristiäisiin laitetaan siistit vaatteet, arkista hieman siistimmät, mutta sitten juhlanjärjestäjän ei tarvitse kunnioittaa vieraitaan tai (omaa) tilaisuutta samalla tavalla kuin vieraiden?

Tosiaan tässä ei pitäisi mielestäni olla erilaisia tapoja, vaan yksi käytöohje, joka kuuluu siten, että illalliselle tai muuhun juhlavaan tilaisuuteen kuuluu pukeutua MINIMISSÄÄN siten, kun missä vaatteissa käydään arkisesti esim töissä. 

ap

Vierailija
19/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kun kerran tämän asian avoimella mielelläsi tajuat, niin selitä minullekin, kiitos? Itse en ymmärrä, että millä logiikalla häihin, synttäreille tai kissanristiäisiin laitetaan siistit vaatteet, arkista hieman siistimmät, mutta sitten juhlanjärjestäjän ei tarvitse kunnioittaa vieraitaan tai (omaa) tilaisuutta samalla tavalla kuin vieraiden?

Tosiaan tässä ei pitäisi mielestäni olla erilaisia tapoja, vaan yksi käytöohje, joka kuuluu siten, että illalliselle tai muuhun juhlavaan tilaisuuteen kuuluu pukeutua MINIMISSÄÄN siten, kun missä vaatteissa käydään arkisesti esim töissä. 

ap

Kuivaahan se vaahto suupielistä ja mene vaikka ulos. Kesä on niin lyhyt 😊

Vierailija
20/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit siinä ovella jo kääntynyt ja ilmoittanut, että et tule kutsuille, joilla on ruma emäntä.