Lääkäri sanoi etten sovellu enää hoitoalalle
Olen tehnyt sairaanhoitajan sijaisuuksia jo pidemmän aikaa, mutta sairastan masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä. Lääkitys löytyy. Lääkärini kuitenkin sanoi, että hänen mielestään en sovellu enää hoitoalalle ja minun tulisi miettiä uudelle, vähemmän kuormittavalle ja vastuuta vaativalle alalle työllistymistä. Kai minun on oltava samaa mieltä, koska en jaksa enää. Ongelmani eivät ole työperäisiä, mutta ne hankaloittavat työtä ja työstä selviämistä. Se on uskomattoman vaikeaa, nykyään miltei mahdotonta ja olenkin ollut sairauslomalla useasti. Olen kuitenkin työhaluinen, mutta tästä työstä en vaan selviä.
Tehdäänkö näissä joku arvio vai miten? Kelako sen tekee? Tällä hetkellä en ole missään töissä, vaan sairaslomalla.
Kommentit (23)
Kiitos kaikille ketjuun asiallisesti vastanneille! ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä että lääkäri suostuu kirjoittamaan todistuksen että et sovellu työhösi. Ei taida olla ihan tk-lääkäri?
Olisko kuitenkin työterveyslääkäri. Hehän joutuvat ottamaan kantaa työssäjaksamiseen ja useinhan on jo neuvoteltu esim esimiehen kanssa työntekijän työssä selviytymisestä.
Tsemppiä ap, toivottavasti saat täältä hyviä neuvoja.
Toisaalta sh voi työskennellä myös vähemmän stressittömissä paikoissa.
Ok psykiatri ottanut kantaa. Nyt tarvitset hoitoa, toivon sinulle voimia. Riippuu tietysti iästäsi, onko eläkeratkaisu mahdollinen, muuten varmaan uudelleen kouluttautuminen on hyvä juttu.
Olisko kuitenkin työterveyslääkäri. Hehän joutuvat ottamaan kantaa työssäjaksamiseen ja useinhan on jo neuvoteltu esim esimiehen kanssa työntekijän työssä selviytymisestä.
Tsemppiä ap, toivottavasti saat täältä hyviä neuvoja.
Toisaalta sh voi työskennellä myös vähemmän stressittömissä paikoissa.