Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku on jättänyt tavaraa häkkivaraston "eteiseen". Voikohan noita ottaa?

Vierailija
18.06.2017 |

Mitä tekisit tilanteessani? Siellä on kiva taulu, jonka tahtoisin... En tiedä onko joku muuttaessaan vaan jättänyt nuo tavarat. Siellä on tuon taulun lisäksi joku tuoli ja vanha kahvinkeitin. Jätänkö lapun ja kysyn saako siitä ottaa tavaraa... En tahdo ruveta varkaaksi, mutta en ymmärrä miksi joku olisi jättänyt tavaraa tuollaiseen paikkaan jos ne olisivat kovin tärkeitä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut kerran häkkivaraston käytävältä keinutuolin, olin jo melkein vuoden kytännyt sitä tuolia, kun se ei näyttänyt siitä mihinkään liikahtavan niin pois muuttaessa otin sen siitä mukaan. Se keinutuoli olisi mahtunut kookkaisiin häkkivarastoihinkin, joten päättelin sen olevan hylätty.

Itse olen jättänyt taloyhtiön käytävälle VÄLIAIKAISESTI tavaraa jonka päälle olen jättänyt lapun, kenen ovat jos vaikka häiritsevät niin voi tulla sanomaan.

Minusta "väliaikaisesti" tarkoittaa pisimmillään puolta päivää, kun kyseessä on taloyhtiön käytävä.

Vierailija
22/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lammas lieassa niin sitä älä ota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä asunto-osakeyhtiöissä tilataan kevättalkoiden aikaan pihaan roskalava, minne heitetään merkitsemättömät polkupyörät ja muut tavarat. Tästä infotaan etukäteen. Kysäisepä isännöitsijältä, milloin teillä tehdään tämä siivous.

Lavalle heitetyt tavarat ovat roskia ja saa sieltä saa ottaa. Käytävillä tavaroiden säilyttäminen on kyllä ehdottomasti kielletty!

Minustakin vaikuttaa siltä että joku on muuttaessaan jättänyt kamat sinne, ettei tarvitse maksaa jätemaksuja ja kuljetusta jäteasemalle. Olisi edes laittanut lapun päälle 'saa ottaa'

Vierailija
24/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä asunto-osakeyhtiöissä tilataan kevättalkoiden aikaan pihaan roskalava, minne heitetään merkitsemättömät polkupyörät ja muut tavarat. Tästä infotaan etukäteen. Kysäisepä isännöitsijältä, milloin teillä tehdään tämä siivous.

Lavalle heitetyt tavarat ovat roskia ja saa sieltä saa ottaa. Käytävillä tavaroiden säilyttäminen on kyllä ehdottomasti kielletty!

Minustakin vaikuttaa siltä että joku on muuttaessaan jättänyt kamat sinne, ettei tarvitse maksaa jätemaksuja ja kuljetusta jäteasemalle. Olisi edes laittanut lapun päälle 'saa ottaa'

Meilläkin siivottiin tuossa muutama vuosi sitten nuo kellarinkäytävät, siitä tiedotettiin tuodella moneen kertaan sekä asuntoon jaettavailla lapuilla että ilmoitustauluilla, ihan just siksi ettei sieltä tule sitten jälkeenpäin joku mummeli raivoamaan että hänen lastulevyinen askosta 1976 ostettu perintölaatikostonsa on kadonnut kellarista ja kuka korvaa.

Vierailija
25/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi.

Taloyhtiö hävittää varastokäytävällä olevat tuotteet, mutta en silti ottaisi toisen omaisuutta.

Vierailija
26/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa tehtiin pyöräkellarin siivous juuri tuolla laputtamistekniikalla, eli jokainen sai aikaa merkitä oman pyöränsä. Luulimme pääsevämme eroon useasta romupyörästä, mutta yllättäen näihin kaikkiin ilmestyi omistajan yhteystiedot. Seuraavaksi siirsimme kaikki romupyörät pois kellarin parhailta paikoilta takanurkkaan, niin johan ne oli seuraavana päivänä siirretty takaisin näille parhaille paikoille. Siis pyöriä, joiden rungotkin oli vääntyneet tai poikki ja joilla kukaan ei varmasti ole polkenut vuosikausiin.

Vierailija
27/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tavarat ovat olleet väärässä komerossa, tahallaan tai vahingossa. Komerolle on ilmaantunut oikea omistaja, joka on kipannut toisen kamat ulos.

Huoltoyhtiön pitäisi jäljittää omistaja. Käytännössä tavaroista luultavasti ilmoitellaan joitakin viikkoja, jonka jälkeen ne hävitetään. Jos omistaja kuitenkin tämän jälkeen ilmaantuu, on tavaroiden hävittäjä pykälien mukaan korvausvelvollinen.

Eli tavaroiden ottaminen on varkaus. Itsekin kyllä saattaisin jotain ottaa, jos pitkään ovat lojuneet sijoillaan.

Vierailija
28/30 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään voi ottaa toisen omaisuutta, se on rikos. Eikä myöskään isännöitsijä, hallitus tai huoltoyhtiö, vaan on selvitettävä omistaja ja jos ei löydy, tiedotettava julkisesti esim. taloyhtiön ilmoitustaululla ja annettava riittävä aika tavaran omistajalle pois siirtämiseen.

On täysin mahdollista, että tavarat ovat unohtuneet häkkivarastoon.

Ja jos varastat, sinulla on omistajalle korvausvelvollisuus, jos joku kaipaa tavaroitaan.

Ihan sama pyörävaraston suhteen, kenenkään rikkonaisia pyöriä ei taloyhtiö voi viedä roskikseen, vaan siitä on ilmoitettava omistajalle tai laitettava riittävän hyvissä ajoin lappu ilmoitustaululle, jos omistajaa ei löydy.

Ihan eri asia kun pyörät pyörävarastossa on siellä missä niiden kuuluukin olla.

Vierailija
29/30 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne voi ottaa, nehän on hylätty jos ei niitä pidetä häkkivaraston häkeissä.  Ei kai kukaan kuvittele että voi säilyttää omia tavaroitaan taloyhtiön yhteistiloissa, on kyllä uskomatonta minä-minä-minä asennetta.

Vierailija
30/30 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ottaa ainakaan, jos ovat siihen juuri ilmestyneet. Voivat olla tilapäissäilytyksessä muuton, remontin, siivouksen tms. takia. Itsellä kerran unohtui komeroa siivotessa tavaraa häkin ulkopuolelle. Onneksi kukaan talossa ei varastanut, vaan kaikki oli aseteltu oman häkkini ovea vasten. Itse olen löytänyt talosta ja pihalta rahapusseja, avaimia yms. ja laittanut lapun ja puhelinnumeron.

Toimi niin, kuin toivoisit itsellesi tehtävän.