Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näkyvä patti/kyhmy vatsassa SYÖPÄ?

Vierailija
18.06.2017 |

Olen 18v hoikka nuori nainen ja ongelmana minulla on jo vuosia (n. +-5 vuotta) vatsassani, tarkemmin sanottuna navan ja ylävatsan (pallean?), välissä ollut suurehko patti/kyhmy. Patti ei ole mitenkään kipeä eikä muita oireita kuten ruokahaluttomuutta, laihtumista tms ole. Iho patin päällä ja ympärillä näyttää normaalilta ja mielestäni patti tuntuu melko pehmeältä tai ainakaan se ei miltään kivikovalta tunnu. Patti näkyy etenkin seistessä ja katoaa makuulla ollessa. Olen aivan hirveän luulotautinen ja olen varma, että kyseessä on syöpä tai muu vakava tauti. Olen kuitenkin yrittänyt järkeillä niin, että kun patti on ollut tuossa muuttumattomana useita vuosia, eikä mitään muita oireita ole, nii kyseessä olisi vaikka lipooma tai tyrä? Lääkäriinmeno pelottaa todella paljon enkä ole sanonut tästä patista kenellekään (vielä).
Asia vaivaa minua päivittäin ja hysteerisesti tunnustelen vatsaani joka päivä sekä itken asian vuoksi... Onko täällä kellään samanlaista pattia tai jotain tietoa mikä tuo voisi olla? Lääkäriin kai tässä on pakko uskaltautua jossain vaiheessa.. :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin. Voi olla esim. tyrä.

Vierailija
2/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei aina tarvi olla syöpä. Joku talipatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti benigni kasvain.

Vierailija
4/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo olet koko aasi, jos olet noin viisi vuotta pattia seuraillut. Jos se olisi syöpä, niin olisit kyllä jo henkesi heittänyt. Tyrältä vaikuttaa. Varo, ettei pääse kuroutumaan. Se on kuulemma helkkarin tuskallinen.

Vierailija
5/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa lääkäriin aika, tyrältä kuulostaa, vaativat yleensä leikkauksen.

Vierailija
6/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa kuulla, että epäilette tyrää. Ehkä uskallaudun nyt paremmin lääkäriin :D

ap

Vierailija
7/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei ole aggre syöpä. Ne kasvavat uskomatonta vauhtia.

Vierailija
8/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella syöpä. Sukulaiseni kuoli vatsasyöpään tässä muutama vuosi sitten. Oireena ei todellakaan ollut patti vaan jatkuva pahaolo ja hurja laihtuminen.

Vierailija
9/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipooma tai tyrä. Näytä lääkärille. Lipoomalle ei tarvitse tehdä mitään jos ei vaivaa kosmeettisesti tai jos ei ole kipeä. Kivulias kannattaa tietysti poistattaa. Tyrä on paras hoitaa.

Vierailija
10/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta syövältä. Kuvailusta päätellen tyrä, talipatti tai suonikohju.

Vierailija
11/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrältä kuulostaa, itseltäni leikattu kahteen kertaan. Minun oli aivan tuossa navan yläpuolella. Tarpeeksi isoksi kun kasvaa, voi jäädä "jumiin" eikä menekkään enää takaisin sisälle makuultaan.

Näytä lääkärille, mutta jos ei aiheuta vaivaa, niin tuskin sille mitään tehdään. Itselläni jäi muutaman kerran jumiin ja leikattiin ompelemalla vatsanpeitteet umpeen. Se ei kuitenkaan kestänyt kovin montaa vuotta ja leikattiin uudelleen laittamalla verkko sinne. Nyt ok.

Mutta ei siis todellakaan kuulosta syövältä vaan tyrältä

Vierailija
12/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös lääkärin menoa. Ajattele miten olet 5 vuotta elämästäsi tuhrannut siihen että olet pelännyt vakavaa tautia, eihän tuossa ole mitään järkeä.

Helpota mieltäsi ja mene reippaasti tutkituttamaan, että saat varmuuden asiasta ja hoidon jos kyseessä tyrä tai mikä vaan.

Vierailija
13/13 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todella syöpä. Sukulaiseni kuoli vatsasyöpään tässä muutama vuosi sitten. Oireena ei todellakaan ollut patti vaan jatkuva pahaolo ja hurja laihtuminen.

Ootkos vähän yksinkertainen. Vatsassa oleva syöpä ei aina ole vatsasyöpä. Oma perheenjäseneni kuoli vatsanalueella olevaan syöpään ja se tuli esille juuri noin, että tuntui vatsassa jotain ylimääräistä, kova möykky. Mutta se kasvoi ja levisi ihan tolkutonta vauhtia. Ap on nuori ihminen ja ainakaan tätä samaa hänellä ei ole, koska olisi jo mullan alla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme