Makaronin syönti ja ripulointi
Nyt on niin paha rahatilanne ettei pysty syömään muuta kuin makaronia. Tämä kostautuu ripulina jota tulee vähän väliä. P*rse on ihan tulessa. Olisikohan parempi olla kokonaan syömättä? Vai mitä ihmettä teen? En jaksaisi enää.. Vielä kaksi viikkoa tätä.
Kommentit (32)
Syö kaalia tai perunaa makaronin tilalla. Maksaa tällä hetkellä alle euron kilo.
Vierailija kirjoitti:
Osta kaurahiutaleita ja keitä puuroa.
Itseasissa minulla onkin pikakaurahiutaleita sekä neljän viljan hiutaleita kaapissa, mutta ne ripuloittavat ihan yhtä lailla. Olen kai herkkä viljoille. Mutta kun ei ole nyt varaa muuhunkaan..
Ap
Sulla lienee keliakia. Syö viljan sijaan kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
Syö kaalia tai perunaa makaronin tilalla. Maksaa tällä hetkellä alle euron kilo.
Jopa peruna on nyt tässä rahatilanteessa liian kallista. Muuten söisinkin sitä. Ja perunaa on tosi vaikea saada alas sellaisenaan. Kastikkeet maksavat aivan liikaa.
Ap
En usko että kyse on makaronista tai kaurasta. Ripulointiin on nyt joku muu syy.
Vierailija kirjoitti:
Sulla lienee keliakia. Syö viljan sijaan kananmunia.
Voi kunpa olisikin varaa kananmuniin! Mutta ei ole.. Ostan niitä heti kun rahat tulee!
Ap
Mitä sinulla nyt on kaappeissasi? Kerro, niin yritetään yhdessä keksiä niistä jotain syötävää.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kyse on makaronista tai kaurasta. Ripulointiin on nyt joku muu syy.
Keliakia on testattu eikä sellaista löytynyt. Mutta joka kerta sama juttu kun syön liikaa tai pelkästään viljaa, hirvittävä ripulointi.
Ap
Ärtynyt suoli? Ei minullakaan ole keliakiaa mutta mm. viljaa ei maha kestä tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulla nyt on kaappeissasi? Kerro, niin yritetään yhdessä keksiä niistä jotain syötävää.
Makaronia, neljän viljan hiutaleita, pikakaurahiutaleita, vehnäjauhoja, voita, ketsuppia, sinappia, majoneesia. Ja 5 euroa rahaa loppukuulle. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ärtynyt suoli? Ei minullakaan ole keliakiaa mutta mm. viljaa ei maha kestä tippaakaan.
Varmaan ärtynyt suoli sitten. Tällä hetkellä ainakin hyvin ärtynyt viljojen takia. Mutta heti kun alan syömään taas paremmin (lihaa ja kasviksia, vain vähän viljaa) niin helpottaa. Riisi on minulla muuten kaikista pahin ripuloittaja.
Ap
Minulla on ärtyvä suoli, ja makaroni aiheuttaa juuri mainitsemiasi oireita. Edullisia, vatsaystävällisiä ruokia, joita itse suosin, on
- kaurahiutaleet
-kananmuna
- tomaatti
- kesäkurpitsa
- couscous
Jos vatsasi kestää, kokeile marjoja esim puuron sekaan, maitorahkaa tai raejuustoa. Jos olet kärsinyt ripulista jo monta päivää, kokeile rauhoittaa vatsaasi syömällä vain kaurapuuroa, pieniä annoksia pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronia, neljän viljan hiutaleita, pikakaurahiutaleita, vehnäjauhoja, voita, ketsuppia, sinappia, majoneesia. Ja 5 euroa rahaa loppukuulle. :(
Ap
Osta kuivattuja herneitä ja sipuli, saat pari litraa hernekeittoa, mausta sinapilla, riittää useaksi päiväksi.
Hiutaleista ja vehnäjauhoista voi tehdä sämpylöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osta kuivattuja herneitä ja sipuli, saat pari litraa hernekeittoa, mausta sinapilla, riittää useaksi päiväksi.
Hiutaleista ja vehnäjauhoista voi tehdä sämpylöitä.
Hernekeitto ei sovi minulle ollenkaan, siitä vasta kamala paine tuleekin.. Siihen kun yhdistää vielä ruisleivän niin koko päivä menee pöntöllä. Ruis ja riisi ovat ehkä kaikista pahimmat suolenräjäyttäjät mitä voi olla. Vehnäsämpylöitä voisi ehkä kokeilla, jospa se ei olisi suolistolle ihan yhtä paha kuin makaroni.
Ap
Jaa tais mennä rahat juhannuksen rientoihin
Jos kysyisit diakoniasta avustusta kauppareissuuun. Tai myyt jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ärtyvä suoli, ja makaroni aiheuttaa juuri mainitsemiasi oireita. Edullisia, vatsaystävällisiä ruokia, joita itse suosin, on
- kaurahiutaleet
-kananmuna
- tomaatti
- kesäkurpitsa
- couscous
Jos vatsasi kestää, kokeile marjoja esim puuron sekaan, maitorahkaa tai raejuustoa. Jos olet kärsinyt ripulista jo monta päivää, kokeile rauhoittaa vatsaasi syömällä vain kaurapuuroa, pieniä annoksia pitkin päivää.
Kauraleipä ei ainakaan sopinut minulle yhtään, mutta voinhan kokeilla tuota kaurapuuroa päivän tai pari.. Pelkään kyllä pahoin että sekään ei sovi minulle.
AP
Vierailija kirjoitti:
Jaa tais mennä rahat juhannuksen rientoihin
No ei kyllä siihenkään. Oli sähkölaskuja rästissä.
Ap
Käyt ostamassa liiteristä viljatonta pastaa, on hyvää ja halpaa.
Vilja-allerginen
Osta kaurahiutaleita ja keitä puuroa.