Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valjaiden kauhistelijat, pitäisikö minun olla traumatisoitunut?

Vierailija
18.06.2017 |

Hesarissahan oli just viikolla kirjoitus siitä, miten valjaiden käyttö lapsilla aiheuttaa kauhistelua.

Itse muistan, että lapsena meiltä oli kotoa kauppaan noin 1 km matka aika vilkkaan pientarettoman maantien reunaa. Ja jos mentiin kävellen kauppaan, minulla oli valjaat. Ja muistan tämän ihan selvästi eli olen ollut jo aika iso. En ole ihan varma, mutta muistelisin, että koulun alkamiseen asti olisi niitä käytetty. Enkä edes ollut mikään ylivilkas tai muuten hankala. Ne oli kai vähän samaan tapaan kuin pelastusliivit veneessä "varmuuden vuoksi".

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minua aikuisenakin pelottaa, jos rekka menee täyttä vauhtia vierestä ohi eikä pääse pientareelle karkuun ja pitäisin kyllä lapsesta tiukasti kädestä kiinni. Jos kulkemien maantien reunaa on ollut jatkuvaa, ei valjaat mielestäni tuossa tapauksessa olleet mitenkään paheksuttavaa.

Vierailija
2/6 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä valjaat lapsilla on todella vastenmieliset. Vähän aikaa sitten näin citymarketissa kun mummo talutti kahta lasta valjaissa. Kyllä minä siitä mieleni pahoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä valjaat lapsilla on todella vastenmieliset. Vähän aikaa sitten näin citymarketissa kun mummo talutti kahta lasta valjaissa. Kyllä minä siitä mieleni pahoitin.

Mikä sinusta olisi ollut hyvä tapa tässä tapauksessa? Jatkuva kädestä pitäminen on aika hankalaa. Rattaatkin olisi aika tyhmät, jos lapsi oli jo isompi.

Vierailija
4/6 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaissa ei ole mitään noloa, jos säästyy henki! Itse käytin muksulla valjaita jo vaunuissa (halusi väkisin kangeta istumaan ja yritti ängetä reunojen yli) sekä sen jälkeen rattaissa ja kävellessä. Ei jatkuvasti, mutta silloin kun näin lapsen olevan aktiivisella tuulella. ;) Parempi valjaissa kuin aivotärähdys tai vielä pahempaa. Eikä minusta kukaan katsonut pitkään. Kukaan ei myöskään huomauttanut asiasta. Ajatelkaa ensin lapsen terveyttä ja sitten vasta "mitä muut sanovat". Joku järki, äidit!

Vierailija
5/6 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AP on aivan selvästi traumatisoitunut valjastuksestaan. Eihän hän muuten olisi koko asiaa esille ottanut.

Suosittelen hakeutumaan jonkin hyvän terapeutin tai psykologin juttusille, ettei mieli mene ajan myötä täysin solmuun.

Jaksamista AP:lle, sekä paranemisia.

Vierailija
6/6 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä on vastenmielistä?