Kummiudesta kieltäytyminen
Haluaisin kuulla syitä tai tilanteita kun olette kieltäytyneet kummiksi ryhtymisestä?
Ja mitkä ovat suhteet olleet lapsen vanhempiin ennen sitä ja sen jälkeen.
(Oletetaan että kieltäytyminen ei johdu kirkkoon kuulumattomuudesta.)
Kommentit (8)
Sanoin ihan suoraan että kyllä nämä 6 kummilasta nyt minulle riittää. Ymmärsivät eikä vaikuttanut väleihin mitenkään. Kiittelin tietysti kunniasta mutta johonkin on vedettävä raja.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse kieltäytynyt mutta syitä mitä tiedän miksi on kieltäydytty:
- Kummi vain "paperilla", ei tulisi kuitenkaan olemaan tekemisissä sen jälkeen
- Välit vanhempiin tai toiseen vanhempaan olleet lähiaikoina riitaisat vaikka ne olisikin jo sovittu
- Ei tunne, että kyseinen lapsi tulisi olemaan suuri osa elämää ajatellen vaikka kymmenenkin vuotta eteenpäin
Mielestäni kummius on tärkeä asia jolloin lapsen elämässä sitoudutaan olemaan läsnä vielä pitkään.
Mielestäni nämä ovat hyviä syitä ja itse ymmärrän täysin, mutta osaatko sanoa miten näistä syistä kieltäytyminen on vaikuttanut kieltäytyjän väleihin lapsen vanhempiin?
Ap
Meidän yksi ehdokas kieltäytyi. Syynä oli, että hänellä on niin monta kummilasta ja hän haluaa panostaa kummilapsiin kunnolla. Enää ei aika riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin ihan suoraan että kyllä nämä 6 kummilasta nyt minulle riittää. Ymmärsivät eikä vaikuttanut väleihin mitenkään. Kiittelin tietysti kunniasta mutta johonkin on vedettävä raja.
Tämäkin on hyvä syy ja tällä ei varmastikaan ole vaikutusta väleihin, luulisi että kaikki osapuolet ymmärtää jollei ole harvinaisen herneytyvää sorttia.
En minä ainakaan ole suuttunut jos on kieltäytynyt kummin hommista, minusta tuo muutenkin on vähän vanhanaikaista koko touhu.
Olen ilmoittanut jo aiemmin että en halua enään kummitädiksi. 2 kummityttöä. Ei muuttunut mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Välit vanhempiin tai toiseen vanhempaan olleet lähiaikoina riitaisat vaikka ne olisikin jo sovittu
- Ei tunne, että kyseinen lapsi tulisi olemaan suuri osa elämää ajatellen vaikka kymmenenkin vuotta eteenpäin
Mielestäni kummius on tärkeä asia jolloin lapsen elämässä sitoudutaan olemaan läsnä vielä pitkään.
Mielestäni nämä ovat hyviä syitä ja itse ymmärrän täysin, mutta osaatko sanoa miten näistä syistä kieltäytyminen on vaikuttanut kieltäytyjän väleihin lapsen vanhempiin?
Ap
No niiden ketä ei olisi näkenyt muutenkaan niin ei ole näkenyt niin ei siis vaikuttanut mitenkään. Tuon että ollut riitoja niin ne riidat on tullut ja mennyt senkin jälkeen, tietysti ihan ensimmäisenä haukuttiin siitä että kieltäytyi kummiudesta kaiken kansan kuullen... :)