Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vitussa tuo muumimaailma rakennettiin Tampereelle

Vierailija
17.06.2017 |

Helsinkiinhän se olisi pitänyt saada?!?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman muuta olisi, kun helsinkiläiset kerran ovat noin sympaattisia kuin ap.

Vierailija
2/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vitussa se pitäis saada Helsinkiin joka on ihan paska paikka? Anyways, onko mulla mennyt jotain ohitse, milloin sellainen on jonnekkin Tampereelle rakennettu? Naantalissahan on jo yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh onko Tampereella muumeja?

Vierailija
4/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensinnäkin se ei ole mikään muumimaailma vaan museo, jollainen on Tampereella ollut aiemminkin. Nyt se vaihtoi paikkaa. En tiedä laajeniko sitten samalla.

Ja miksi Helsinkiin?

Vierailija
5/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Tampereen paikka ole muumimaailma vaan muumilaakso. Se on museo, jossa on muumiaiheisia piirustuksia ja pienoismalleja. Ei mikään peuhupaikka.

Vierailija
6/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä, että suosittuja museoita on muuallakin kuin vain helsingissä.

Vierailija
7/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimuseo on ollut Tampereella jo 30 vuotta, eli ap on närkästyksensä kanssa jokusen vuosikymmenen myöhässä.

Vierailija
8/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumimuseo on ollut Tampereella jo 30 vuotta, eli ap on närkästyksensä kanssa jokusen vuosikymmenen myöhässä.

Ja Tampereella se on muuten siksi, että Tove Jansson itse lahjoitti 80-luvulla alkuperäiset aineistot nimenomaan Tampereen taidemuseolle. Eli ne ovat Tampereella, koska Jansson itse halusi.

Vierailija
9/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit on Naantalissa. Ilmeisesti leviävät kohti pohjoista ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen vuoksi.

Vierailija
10/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailma on kylläkin Naantalissa, Tampereella on museo, jossa on Tove Janssonin muumipiirroksia jms.

11/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei joku helsinkiläinen taho ole sitten tajunnut perustaa sitä Helsinkiin? Siksi sitä ei ole siellä, koska kukaan ei ole ajatellut perustaa sitä! Vai olisko valtion pitänyt määrätä sen paikkakunta?

Vierailija
12/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingisaähän on muumimaailma, se on se kulmikas palatsi siinä Arkadianmäellä.

Vierailija
13/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toven teokset muumeista eivät kymmeniä vuosia sitten kelvanneet Helsingille, Tampereelle kelpasivat ja siksi ovat edelleen siellä.

Vierailija
14/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guggenheimin tontille Muumimuseo!!

Vierailija
15/15 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt keräämään äkkiä porukkaa kasaan ja tekemään kylttejä "v...u Muumimaailma Helsinkiin v...u ja v...n äkkiä kans!" Sitten, kun toimittaja tulee kysymään, miksi sen pitäisi olla Helsingissä, niin vastaat että "no koska mä asun täällä" ja pyöräytät silmiäsi tyhmästä kysymyksestä.