Täällä väsynyt äiti kirjoittaa
Toivon kannustavia viestejä, en mitään syyttelyä tms.
Olen tosi väsynyt itkuihin ja uhmaikäisen " pompotteluun" , ei halua syödä, ei halua nukkua päiväunia, vaikka selvästi on väsynyt. Sisarukset painivat ja kiukuttelevat, mies on paljon töissä ja poissa usein myös lauantait. Omaa aikaa pitäisi ottaa ja saada-tiedän sen, mutta olen jo lopun väsynyt kello 16 kun mies tulee kotiin (ja hänkin on työn uuvuttama iltaisin). Sukulaiset ym. kaukana.
Mitä ratkaisukeinoja teillä on ollut? Milloin pahin vaihe on ohi? Itseäni vielä ahdistaa tuleva työttömyys, kun nuorin täyttää 3 v. Paras olisi kokonaan muuttaa suuremmalle paikkakunnalle, jossa ehkä minullekin olisi työtä, mutta töiden saanti on kyllä vaikeaa ollut ainakin toistaiseksi.
Kommentit (6)
Saat vastaukseksi vain
- mikä ihme sinua muka väsyttää
- uusavuttomat jaksavat vain valittaa
- vanhemmuus on hukassa kun antaa lasten raivota
-vain huonoja äitejä väsyttää, ei koskaan täydellistä äitiä
- kuulut pullamössö sukupolveen
-olet itsekäs ja tottunut antamaan vain aikaa itsellesi
Minä en ole siis samaa mieltä, itseäkin väsyttää silloin tällöin : )
Kun en tiedä kenelle kertoisin väsymyksestäni, kokeilin kirjoittaa tänne. Tiedän, että täällä yleensä hakutaan juuri noin kuten edellinen kertoi. Mutta kiitos teille kannustajille!!!
suhteen. Esim. ruokapöydässä syödään ja nätisti. Jos ei onnistu niin sitten jätetään syömiset seuraavaan kertaan ja lapsi pois pöydästä! Tiukka linja helpotaa enemmän kuin jatkuva joustaminen ja sikailun sietäminen. Varsinkin jos lapset oppivat vedättämään väsynyttä äitiä ja huomaavat että puhu mitä puhut ei sillä ole merkitystä.
Ja rajoja, mutta tiukkoja sellaisia vain sen verran kuin jaksat valvoa. Jos tiedät että tulet lipsumaan jostain tee se mielummin heti, että lapset tottuvat siihen attä sillon kun äiti komentaa hän myös tarkoittaa sitä.
Ja pienikin irrottautuminen kotoa auttaa jaksamaan sekä nuku nuku ja nuku riittävästi!!! Vaikka elämä silloin olisi tylsääkin, jaksat kuitenkin paremmin ja kaikilla parempi mieli.
Lapset 2v 2kk ja 4kk. Molemmat alkaa aina itkemään, kun toinenkin alkaa. Itkua voi kestää jopa 15-30min. Esikoinen kiukuttelee ja sotkee 15minuutissa koko talon. Vauva on kiltti ja suloinen. Silti väsyttää. Huudan lapsille, hermot menee pienestäkin. Oon vaan niin väsynyt. Voimia sulle!
Sinulla kaksi tervettä lasta (?) ja saat olla heidän kanssaan kotona. Yrität vaikka puhua miehellesi, että saisit muutamana päivänä viikossa vaikka käydä puolen tunnin tunnin kävelyllä alkuillasta. Kummasti piristää. Sitten parin viikon ajan yrität huomioida lapsiasi oikein toden teolla eli leikkiä heidän kanssaan ja olla aidosti läsnä. Jätät kotityöt täksi aikaa minimiin. Pikku hiljaa alkaa oma olosi kohentua ja lapset toivottavasti eivät mesoa niin paljon, kun heillä on tekemistä.
Tsemppiä!