Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Jyväskylän Norssissa niin korkea sisäänpääsykeskiarvo: 9,42?

Vierailija
17.06.2017 |

Samaa tasoa kuin pari Helsingin "huippulukiota", muualta maasta ei muutoin löydy noin korkeita keskiarvorajoja. Miksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne on pyrkineet kaikki fiksut. 

Vierailija
2/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun TSYK:in luonnontiedelinjalla myös 9,4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lukio pienellä sisäänotolla, ja Keski-Suomen halutuin koulu. Helsingissä on monta huoppulukiota, Keski-Suomessa tällä hetkellä vain yksi. Se nostaa rajaa. Ennen Lyseo kilpaili hyvistä oppilaista, mutta se on historiaa.

Vierailija
4/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tasoa kuin pari Helsingin "huippulukiota", muualta maasta ei muutoin löydy noin korkeita keskiarvorajoja. Miksi?

Keskiarvorajahan on se, millä keskiarvolla viimeinen hyväksytty pääsee sisälle. Tänä vuonna se saatui olemaan tuo. Hän oli huonoin hyväksytyistä hakijoista.

Vierailija
5/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiarvorajahan on se, millä keskiarvolla viimeinen hyväksytty pääsee sisälle. Tänä vuonna se saatui olemaan tuo. Hän oli huonoin hyväksytyistä hakijoista.

Sä oot selvästi todella fiksu

Vierailija
6/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Norssi. Oli muuta kaupunkia korkeampi keskiarvoraja jo 15v sitten, jolloin itse hain.

Mutta mitä lyseolle on tapahtunut? Pari vuotta sitten pääsi vitosen keskiarvolla, nykyään kukaan ei edes halua sinne. Mun aikana oli vielä suht arvostettukin?

Vierailija
7/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Norssi. Oli muuta kaupunkia korkeampi keskiarvoraja jo 15v sitten, jolloin itse hain.

Mutta mitä lyseolle on tapahtunut? Pari vuotta sitten pääsi vitosen keskiarvolla, nykyään kukaan ei edes halua sinne. Mun aikana oli vielä suht arvostettukin?

Onhan lyseon arvostus taas noussut. Välillä sinne ei halunnut kukaan. Nyt taas ei haluta Schildtin lukioon (entinen Cynkkari), mutta silloin kun mun lapset sen kävivät joitakin vuosia sitten, oli sinne kova keskiarvoraja, liki 9, nyt 6,25. Nykyinen kiinnostuksen puute johtuu tilaongelmista.

Vierailija
8/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän norssiin on tosiaan ollut aina vaikea päästä.

Vierailija
9/9 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norssiin otetaan noin sata opiskelijaa vuodessa. Jyväskylän muut vaihtoehdot on kaksi jättilukiota, joissa on kummassakin tuhansia opiskelijoita. Ei liene siis ihme että nuoret haluaa opiskella rauhallisessa ympäristössä.