Mitä muuta maustekaapissa voisi säilyttää kuin mausteita?
Kyseessä on siis ihan tavallinen, liesituulettimen yläpuolelle asennettu maustekaappi, jossa on ovi. Mielestäni se on hankala, koska se on niin korkealla, etten yllä ilman jakkaraa ottamaan mausteita kuin kahdelta alimmalta hyllyltä ja toisaalta se on niin kapea, ettei hyllyille oikein mitään muuta mahdu kuin maustepurkkeja. Nyt mulla on ne kaksi ylintä hyllyä tyhjillään ja mietinkin, että mitä siellä voisi säilyttää? Pieni keittiö kuitenkin, niin tuntuu tyhmältä pitää hyllyjä tyhjillään. Mitä teillä on maustekaapissa ylähyllyillä, vai kiipeilettekö jakkaralle kesken kokkailujen?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
meillä on isoisän tuhkauurna siellä. siihen mahtuu hyvin myös kynttilöitä. On melkein kuin pienoisalttari, ja joskus pidetään sitä ovea auki kun ruokaillaan, on niin harras tunnelma siinä sitten.
Kuolen just ...
Mulla on se maustekaappi lääkekaappina, sielä siis on laastarit, lääkkeet, vitamiinit ym. Mausteet on ihan eri kaapissa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota ovi pois ja laita sinne muumimukikokoelmasi ;)
Ei kannata, ne on hetkessä rasvaisen pölyn peitossa.
Mulla on säilykkeitä siellä. Hernerokasta ananakseen.
Vierailija kirjoitti:
Kondomeja
Eivätkö kärsi kuumuudesta?
Meillä on siellä
- harvemmin käytettävät mausteet
- ruokasooda ja leivinjauhe
- kuivahiivaa
- paperisia muffinssivuokia kahdessa kannellisessa lasipurkissa
- tulitikkupuntti ja sellainen pitkä stendari
Näiden lisäksi ei sinne oikein muuta mahdukaan. Enemmän käytettäviä mausteita on maustekaapin alemmilla hyllyillä ja hellan viereisen laatikoston ylimmässä laatikossa.
Lisää ehdotuksia? (hyviä tai huonoja :)
No siellä nyt voi säilyttää ihan mitä vaan mikä sinne järkevästi mahtuu. Järjen käyttö on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lieden yläpuolella ei kyllä kannata säilyttää mausteita, siinä on aika lämmin ja mausteet pilaantuu.
Minä säilytän lieden yläpuolella kattilankansia, patalappuja, pannunalusia, paistomittaria, foliota ja tuhkakuppeja.
Maustekaapissa, jonka syvyys jotain muutama senttiä? Aika pieniä kattiloita sulla.
Eihän siellä kattiloita säilytäkään!
Tulitikkuja, coctailtikkuja, pieniä foliovuokia ym. harvemmin tarvittavaa keittiön pikkusälää.
Pingispalloja täyteen ja kun joku avaa sen kaapin kaikki lentää lattialle.
Minulla on siellã dil-dot, kätevästi näkyy kaikki heti kun oven avaa. Ei tarvitse koskaan niitä etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siellã dil-dot, kätevästi näkyy kaikki heti kun oven avaa. Ei tarvitse koskaan niitä etsiä.
Ehkä vähän noloa jos anoppi alkaa kokkaamaan kun on yökylässä ?
Tulitikkuaskeja ja kynttilöitä, jos sattuu sähköt menemään. Tosin en muista milloin olisi viimeksi ollut sähkökatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän noloa jos anoppi alkaa kokkaamaan kun on yökylässä ?
Anoppi voi vaikka "kokkailla" mua sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä on isoisän tuhkauurna siellä. siihen mahtuu hyvin myös kynttilöitä. On melkein kuin pienoisalttari, ja joskus pidetään sitä ovea auki kun ruokaillaan, on niin harras tunnelma siinä sitten.
Kuolen just ...
Älä kuole, tai joudut maustekaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolen just ...
Älä kuole, tai joudut maustekaappiin.
Tuhkat siellä kaardemumman ja pomeranssinkuoren välissä. Ohoh, toivottavasti kokilta ei mene purkit sekaisin!
Mulla koristeellisia suola ja pippurisirottimia joita käytetään vain juhlakattauksissa. Hammastikkuja, tuikkukippoja ja snapsilaseja.
Ei mitään. Ihan turha kaappi.