Hysteerinen raskauspelko...
Olen kohta nelikymppinen nainen, vapaaehtoisesti lapseton. Miehelleni on tehty vasektomia nelisen vuotta sitten. Muiden kanssa en harrasta seksiä.
Ja silti TAAS pelkään olevani raskaana. Viime menkat olivat tavallista hieman niukemmat (minulla vuodon määrä on aina ollut aika vaihtelevainen) ja olen turvonnut koska lomamässäilyt. Tiedän järjelläni että olen turvoksissa vatsastani, en raskaana, mutta silti ahdistaa ja tekisi mieleni tehdä taas kerran raskaustesti... Mutta olen mökillä jumissa ilman autoa joten en pääse apteekkiin.
Onko muilla tämmöistä vainoharhaisuutta? Mitä ihmettä tälle voisi tehdä? Vähintään puolivuosittain saan tämmöisen hysteerisen kohtauksen joka menee ohi joko a) raskaustestillä tai b) sillä että seuraavissa menkoissa vuodan kuin Niagara mikä yleensä vakuuttaa minut siitä että en ole raskaana.
Kommentit (9)
Eikö tuohon ole suht varma konsti? Ei harrasta seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset teettäisi itsellesikin sterilisaatiota? Jospa siitä olisi jotain apua.
Aina kun olen aiheesta kysynyt on lääkäri vain julistanut että "kyllä se mielesi vielä muuttuu" tms. Eikä ne julkisella muutenkaan varmaan tekisi kun mies on jo "hoidettu". Yksityiselle ei ole varaa mennä.
Nyt kyllä oloni hieman helpotti kun kirjoitin asiasta ääneen. Mutta silti takaraivossa nakuttaa: "Entä jos kumminkin olen raskaana? Eikö ole hirvittävän vastuutonta olla tekemättä raskaustestiä jos vähääkään epäilee?"
Ei ne vasektomiat sataprosenttisen varmoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vasektomiat sataprosenttisen varmoja ole.
Ei. Mutta viimeksi kun minulla oli tämä hysteria, soitin neuvolaan ja neuvolan täti sanoi että jos vasektomiasta on yli kaksi vuotta ei ole huolta. Että ne pettää ensimmäisen parin vuoden aikana jos on pettääkseen.
Helpottaisiko ahdistustasi se, jos jatkossa harrastaisitte kierron keskivaiheella - eli pahimpaan raskausriskiaikaan - muuntyyppistä seksiä kuin yhdyntää? Vaihtoehtojahan on monia, suuseksi, yhteismasturbointi, lelut jne. Käytätkö muuten itse jotain hormonaalista ehkäisyä tällä hetkellä? Jos niin hormoniehkäisy + vasektomia on erittäin varma kombo. Lottovoittokin napsahtanee kohdalle suuremmalla todennäköisyydellä, kuin raskaus :)
Vierailija kirjoitti:
Helpottaisiko ahdistustasi se, jos jatkossa harrastaisitte kierron keskivaiheella - eli pahimpaan raskausriskiaikaan - muuntyyppistä seksiä kuin yhdyntää? Vaihtoehtojahan on monia, suuseksi, yhteismasturbointi, lelut jne. Käytätkö muuten itse jotain hormonaalista ehkäisyä tällä hetkellä? Jos niin hormoniehkäisy + vasektomia on erittäin varma kombo. Lottovoittokin napsahtanee kohdalle suuremmalla todennäköisyydellä, kuin raskaus :)
Miehelle tehtiin vasektomia pitkälti sen takia että hormonit ei minulle oikein sovi. Ja valitettavasti minua panettaa aina ihan julmetusti juuri ovulaation aikaan ja nimenomaan panettaa: tykkään erittäin penetraatiokeskeisestä seksistä. Lienen maailman ainoa nainen joka olisi täysin tyytyväinen jos ikinä ei tarvitsisi tehdä muuta kuin panna lähetyssaarnajassa. :) (tykkään toki muistakin asennoista mutta "pärjäisin" tuollakin vaikka lopun ikää.)
Sori kun torppaan kaikkien ideat, ei ole tarkoitus olla yhteistyöhaluton.
Sen tein että päätin pitää tänään tiukan hiilarirajoituspäivän: tämä järjetön pöhötys on se, mikä saa minut aina ahdistumaan ja se "vajuu" nopeasti kun ei syö hiilareita. Lomalla tulee syötyä aina enemmän höttöhiilareita ja kuplivia juomia ja vieäläpä kasviksia jotka saavat vastani aina pullistumaan ihan kauheasti. Jos vasta on huomisaamuna litteä, enköhän ole taas raiteillani. :) (kroppani siis reagoi nopeasti tuollaisiin muutoksiin.)
Jätä harrastamatta seksiä. Vain siten voit olla varma. Olisihan se nyt kauheaa tulla raskaaksi, jos ei halua.
Mikset teettäisi itsellesikin sterilisaatiota? Jospa siitä olisi jotain apua.