Minkä ikäisen päästät kaksin uimaan?
Minkä ikäiset kaverukset saavat mennä kaksin ilman aikuista uimaan? Uimataito sellainen keskiverto.
a) rannalle, jossa ei juuri muita uimareita
b) rannalle, jossa paljon ihmisiä
c) uimahalliin tai kylpylään
Kommentit (10)
Uimamaisteri kirjoitti:
7-vuotiaana kaikkiin noihin.
Oikeesti?? Minä täällä mietin, voiko 10-vuotiaita päästää.
Sitten kun olen vakuuttunut itse uimataidosta. Ja riippuu olemmeko käyneet ennekin kylpylöissä, onko säännöt mielessä. Kahdestaan rannalle, jossa ei muita.. taas pitäisi vakuuttaa taidot ja tiedot eri tilanteissa.
Jos kaikki ovat kouluikäisiä ja osaavat uida, niin en minä niitä kehtaa kieltääkään menemästä, jos on kaunis päivä,enkä itse jostain syystä pääse. Mutta jos mukana on uimataidoton, pikkulapsi,tai vasta uimaan oppinut, täytyy siihen mukaan mennä kyllä vahdiksi vähintään yläasteikäinen.
9-10 päästäisin keskenään jos tietäisin että uimataito on sellainen jolla pärjää. Nuorempien mukaan lähtisin tai nakittaisin homman isommille sisaruksille.
Veljen kaveri on 14 ja äitinsä ei päästä häntä poikaporukalla uimaan, vaan aina pitäisi olla aikuinen mukana. Poika siis on ihan normaali ja osaa uida normaalisti, poikia itseäänkin on jo pitkään ärsyttänyt, kun haluaisi viettää rantapäivän kavereiden seurassa, niin siinä on koko ajan yhden äiti muutaman metrin päässä kyttäämässä, ettei pikku pilttinsä ui liian kauas, tai "meno äidy turhan rajuksi". Ja järvi siis on pieni ja matala, ilman virtauksia tai muuta uhkaavaa.
Helikopterimutsi mikä helikopterimutsi.
Esim Flamingon vesipuistoon ei alle 12- v pääse ilman aikuista. Se on sopiva ikäraja.
11 vuotias rannalle, 9 vuotiaana halliin
Alle 12-vuotiaita ei ainakaan rannalle kahdestaan ja silloinkin mieluiten kolmas mukaan. Meillä ranta on joenranta virtauksineen. Uimahalliin on myös 12v ikäraja.
Uimahallissa 10 v alkoi käydä 13 v isoveljensä kanssa kaksin. Rannalla sai alkaa olemaan lyhyitä aikoja saman ikäisenä jos veli tai kaveri mukana, yleensä menin kyllä itse mukaan. Nyt 11 v saa olla veljensä tai kaverinsa kanssa rannalla, mutta ei saa mennä hyppimään jos minä en ole mukana. Hyvä uimataito ollut jo vuosia, mutta ei minusta 7-8 -vuotiaat pärjää mitenkään, jos esim tulisi joku hätätilanne.
7-vuotiaana kaikkiin noihin.