Onko joku kohdellut sinua eri tavalla ammattisi tai muun statukseen liittyvän seikan selvitessä?
Onko joku kohdellut sinua eri tavalla ammattisi tai muun statukseen liittyvän seikan ilmetessä? Kertokaa esimerkkejä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kasvisruokakurssilla. Kaikki olivat ystävällisiä ja iloisia ja siinä jutusteltiin keskenämme rehujen pilkkomisen lomassa. Kun tuli puheeksi, että olen maatalouslomittaja ja että hoidan siis tuotantoeläimiä työkseni, muutaman ihmisen asenne muuttui kertaheitolla hyvin nuivaksi minua kohtaan. Olivat tieten vegaaneja. Kurssi oli kaikille avoin ja menin sinne siksi, että pidän kasviksista ja haluan oppia kokkaamaan niitä monipuolisemmin. Jännä että muihin sekasyöjiin suhtauduttiin iloisesti ja avoimesti, mutta minä sain vaan niskojen nakkelua osakseni. Kurssin kävin kuitenkin loppuun muutamasta nuivasta välittämättä.
Hei, tasa-arvon nimissä sama on toisin päin! Olin maataloushommissa, vaikka olen kasvissyöjä ja vaikken ikinä tehnyt ruokavaliostani numeroa, niin silti tuli kyräilyä. Ihme homma kun eihän esim. monet maitotilallisetkaan juo itse maitoa.
Tää on muuten ihan tosi nyt kun muistelen menneitä. Minä, siis tuo kasvisruokakurssilainen, olen ollut yhdessä vaiheessa kasvissyöjä. En siis syönyt eläimiä, mutta munia ja maitoa silloin tällöin. Opiskeluaikana koulussa maatalousoppilaitoksessa kaikki ihmettelivät kun olin ainoa kasvissyöjä maatalousoppilaitoksessa, että miten se on mahdollista, että mitä vegaani tekee maatalouskoulussa jne. vaikken kuitenkaan vegaani ollut. Kuvittelivat varmaan, että olen joku eläinten vapautusrintaman agentti tai jotain. :D
Nykyään siis terveyssyistä syön lihaakin lähinnä eläinrasvan takia, mutta kuitenkin hyvin kasvisvoittoisesti.
Menin naimisiin ja erosin samantien erään rikkaan suvun luuseripojan kanssa, tästä on jo aikaa, mutta edelleen jengi menee ihan sekaisin koko Suomessa niissä tilanteissa jossa kysyvät sukunimeäni ja hyvä niin :)))
Joo. Pukeudun vapaa-ajalla huppareihin, tennareihin ja farkkuihin, ja olen vähän teinimäisen oloinen iloinen ja rento. Olen ammatiltani juristi, toki töihin sitten pitää laittaa jakkupukua päälle ja puhua "virkakieltä". Muutamat treffit on muuttuneet tunnelmaltaan aika hiljaisiksi, kun olen kysyttäessä ammattini paljastanut. Tavallaan ymmärrän että ammattiani ei todellakaan arvaisi vapaa-ajan olemuksestani, mutta en käsitä mitä väliä on ihmisen ammatilla treffeillä.