Kamalin onnettomuus mistä olet kuullut?
Tää Grenfell tower eli lontoon palo on mun listalla varmaan kärjessä. En tajua miten voidaan rakentaa noin. Ei paljon palonestoaineet sohvassa auta.
Kommentit (234)
Sekin oli kamalaa, kun muutama vuosi sitten pikkulapsi putosi kerrostalon pihalla suojaamattomaan salaoja(?)kaivoon. Vai oliko siinä sittenkin kansi, jonka lapsi sai paikoiltaan? Joka tapauksessa äiti näki lapsensa siellä syvällä eikä saanut pois.
Ahdistaa kaikki missä pieni lapsi on vaan hetkeks kadonnu näköpiiristä ja hukkunu omaan rantaan, läheiseen jokeen tai johonkin onnettoman pieneen puroon
Jos jätetään sota ja terrorismi pois, niin pahin ja koskettavin lienee Intian valtameren tsunami jouluna 2004. Estonian uppoaminen on minua liikuttanut vasta jälkeen päin. Jos otetaan sodat mukaan, niin Sommen ja Verdunin taistelut, Japaniin pudotetut ydinpommit, Saksan kaupunkien pommitukset.
Toki kaikkein koskettavimpia ovat olleet onnettomuustilanteet, joissa itse on ollut mukana. Nehän eivät isoja tapahtumia, mutta olen ollut mukana kolmessa vaativassa ensiaputilanteessa, joissa on kuollut yhteensä neljä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä huvipuistoissa sattuneet onnettomuudet kiehtovat minua.
Tässä ehkä karmein tarina: 1981 New York - Nuori tyttö murskautui tippuessaan rataa kulkevan auton kyydistä pyörivään lieriöön, joka työnsi tytön ruumiin 13 x 18 cm suuruisen aukon läpi.
Ei ole todisteita siitä, että olisi käynyt juuri noin. Uutinen tuolta ajalta kyllä löytyy, jonka mukaan 14v tyttö jotenkin kuoli jäätyään laitteiden väliin, mutta siinä ei kerrota asioita noin tarkasti.
Miehen kollega kuoli rakenteilla olevan rakennuksen katolla hissikuiluun tms. Aukkoa ei ollut merkitty kunnolla, astui jonkun pressun päälle ja putosi.
Kamalin siksi, että tunsin henkilön. Tuntemattomille tapahtuneet jutut eivät kosketa niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
kun vauva.fi oli kaatunut eikä sinne päässyt moneen tuntiin :O !!1
Peukut katosivat talvella - olin silloin itsekin paikalla...
Exäni oli pubin pitäjä Lontoossa ja vastakkaisessa asunnossa nuori nainen veti huumeita, putosi ikkunasta ja kuoli.
Mua puistattaa lento-onnettomuudet kun ne ovat yleensä niin totaalisia (usein kaikki kuolevat) mutta jengi joutuu siellä koneessa aika pitkätkin minuutit odottamaan lähes varmaa kuolemaa. Etenkin kun monilla on oma lapsi sylissä eikä sitä voi enää suojella mitenkään miltään. Lähimenneisyydestä näistä karmii se Alppien itsemurhalentäjä joka tappoi koneellisen ihmisiä ohjatessaan koneen vuoren seinään.
Jääminen rullakon tai vastaavan kuorman alle puristuksiin hississä: http://hs.mediadelivery.io/img/628/337bb88a59d54931a85baf95ffa268a9.jpg
Vierailija kirjoitti:
Viime vuosilta tulee mieleen se aasialaisten opiskelijoiden uponnut laiva. Youtubessa on videoita kun kuvasivat hyteistään jotka jo pahasti vinossa, tunnollisina nuorina tottelivat kun käskettiin pysymään hyteissään ja sinne sitten hukkuivat lähes kaikki...
Luin tuon wikiartikkelin ja päätin sitten kokeilla, olisiko youtubessa jtn dokumenttia aiheesta, kun tykkään pitää jtn dokumenttia taustalla kun pelaan videopelejä. Löytyihän sellainen, ja siellä kommenteissa oli tällainen väite:
"I was on the US Navy's USS Bonhomme Richard when the Sewol sank. Our ship arrived near the scene within 40 minutes and our Marine Expeditionary Unit was ready on the flightdeck. I sat grounded in the helicopter for hours waiting for the order and we were eventually commanded to return to Okinawa after the South Korean government told us not to assist. We had a full squadron and amphibious landing team ready. The experience changed my life and caused me to leave the Navy."
Youtube-kommentit tiedonlähteenä toki on mitä on, mutta ilmeisesti noiden nuorten pelastus hoidettiin muutenkin ihan päin honkia ja Etelä-Korean hallitus salaili sitä parhaansa mukaan, joten en pitäisi mahdottomana... :/ Kauhea tapaus.
Jostain syystä mieleen on tarkasti jäänyt se Tiinaleenan tapaus, jossa alle 2-vuotias tyttö oli kadonnut kotipihasta ja tuntien(?) etsinnän jälkeen löytynyt hukkuneena sadevesisaavista. Äidillä oli nettisivutkin pyhitettynä Tiinaleenalle ja kuvia mm. hautajaisista. Varmaan vieläkin pystyssä.
Tsunami 2004, estonia, konginkangas.
Meksikolaiset huumejätkät veti joltain pään moottorisahalla irti
Miten jotkut eivät käsitä, että mm 9/11 ja varsinkaan kouluampumiset eivät todellakaan ole mitään onnettomuuksia. Järkyttäviä kyllä, mutta eivät onnettomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
No onhan noita kamalia ympäri maailman. Mutta omassa lähipiirissä kamalin oli se kun vauvan ristiäisissä vauvan isoisä heitti vauvaa ilmaan iloisesti ja vauvan pää osui kattokruunuun ja kuoli. Ei edes mitenkään korkealle, hellästi vähän ilmaan mutta ei huomannut että juuri yläpuolella oli matalalla sellainen kynttelikkö.
Kuka heittelee ristiäis-ikästä vauvaa ilmaan!!? Mitä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan noita kamalia ympäri maailman. Mutta omassa lähipiirissä kamalin oli se kun vauvan ristiäisissä vauvan isoisä heitti vauvaa ilmaan iloisesti ja vauvan pää osui kattokruunuun ja kuoli. Ei edes mitenkään korkealle, hellästi vähän ilmaan mutta ei huomannut että juuri yläpuolella oli matalalla sellainen kynttelikkö.
Kuka heittelee ristiäis-ikästä vauvaa ilmaan!!? Mitä helvettiä.
No ei tää oo edes totta! Ite olen samaa legendaa kuullut jo omassa lapsuudessani 80 luvulla.
Näin mummona hirvittää tapaus, jossa isoäiti oli lastenvahtina ja pienin lapsi putosi muistaakseni viidennen kerroksen ikkunasta ja kuoli.