Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakavat, hitaat ihmiset

Vierailija
16.06.2017 |

Nyt on pakko avautua. Olen temperamentiltani nopea, älykäs ja huumorintajuinen. Minulla menee hermot hitaiden ihmisten kanssa, jotka ottavat kaikki asiat vakavasti. Mikä auttaisi pärjäämään tällaisten ihmisten kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki huumorintaju.

Vierailija
2/7 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen, joka luonnehtii itseään huumorintajuiseksi, ei ole sitä...tai sitten hänen huumorintajunsa ei ole kovin älykästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Ei me hitaat ja vakavatkaan jakseta teitä nopeita. Parempi vaan ettei olla tekemisissä sen enempää kuin on pakko.

Vierailija
4/7 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat täyden kunnioitukseni. Useammin minä olen saanut itseni johonkin liemeen.

T. Toinen "nopea, älykäs ja huumorintajuinen"

Vierailija
5/7 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa enemmän aikaa.

Vierailija
6/7 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse haluaisi olla tällainen. Olen tosi kiinnostunut aina kaikesta, opin nopeasti, olen utelias, puhun muiden päälle.

Hitaat, rauhalliset ihmiset ovat itseni vastakohta. Ja erityisesti, jos suhtautuvat aina ja kaikkeen äärimmäisen vakavasti, yhtään itselleen nauramatta tai mitään hauskaa koskaan missään huomaamatta.

Tuntuu siltä, että minun pitäisi muuttua hitaammaksi ja vakavammaksi, mutta se on tosi vaikeaa. Olen aina ollut tällainen. Puhun tosiaan myös muiden päälle. Jostain syystä minulla on kyllä paljon kavereita ja olen pärjännyt elämässäni, opinnoissani ja työssäni oikein hyvin, mutta tuntuu, että olen tosi inhottava ihminen.

Pitäisi varata siis enemmän aikaa hitaammille. Mistä aikaa saa?

T. ap

Vierailija
7/7 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman rytmin muuttaminen on vaikeaa, mutta ymmärrystä kyllä pystyy kehittämään, jos vain haluaa. Ei ole esim. ok käytöstä sanoa, että sori, kun et ymmärtänyt mitään. Mä vaan oon niin nopea ja fiksu, ei voi mitään. Oikeasti fiksu pystyy "tulla puolitiehen vastaan". Ja tiedän, mistä puhun, olen äärimmäisen nopea ihminen ja olen kohdannut siksi ongelmia. Tärkeintä on halu luoda yhteys, kontakti ja kommunikaatio, joka toimii. Tyhmä vain asettuu muiden yläpuolelle. Se on eräänlaista kyvyttömyyttä nähdä asioita muista näkökulmista. Eräs tunnettu poliitikko sanoi kuulovammaisten tilaisuudessa, että mä oon näin eläväinen ihminen, en voi pönöttää liikkumatta. Tilanne siis se, että ihmiset eivät kuulleet puhetta, kun puhui heiluessaan välillä liian kaukana mikrofonista. Ei korjannut tapaansa, vaan loukkaantui itse. Iso myötähäpeä.