Hiusten blondaaminen; mitä tulee ottaa huomioon?
Aion värjätä maantienharmaan hiukset vaaleiksi. Mitä luulette, kärähtävätkö hiukset tai menevätkö oransseiksi ja miten näitä "katastrofeja" voisi estää?
Kommentit (8)
Mikset ottaisi raitoja, balayage tyylisiä? Näyttää hyvältä tummanvaalean / "maantienharmaan" pohjavärin kanssa.
Jos käytät kaupan hiusvärejä niin valitse tietenkin viileä sävy + tarvitset myös varmasti hopea/violetti-shampoon tai värinaamion kellertävyyden poistamiseksi.
Maantienharmaa vaalenee kyllä yleensä helposti ihan kotona vaalentaessa, ainakin jos oma sävysi ei ole vaaleanruskeaa tummempi.
Uita hiukset kookosöljyssä ja sen jälkeen levitä vaalennusaine. Älä käytä valmiita kaupan vaalennusaineita vaan osta vaalennusjauhe ja kehite erikseen, näin voit itse säädellä seoksen voimakkuutta.
Minäkin suosittelen raitoja, niitä voi laitattaa eri sävyissä, muutamia vähän vaaleampia kuin omat ja myös vaaleita sävyjä, näin välttyy silmiinpistävältä juurikasvulta. Minulla on tummanvaaleat hiukset ja riittää että laitan vaaleinta Castingin sävyä 20 minuuttia niin se on siinä. Jos haluaa Maisa Torppa-blondit hiukset täytyy kuitenkin käyttää tujumpia aineita. Netistä saa Jerome Russell Bblonde aineita jotka vaalentaa voimakkaasti, 30% voimakkuus on riittänyt paremmin kuin hyvin. Kannattaa myöa jättää hiukset pesemättä pari päivää ennen kuin värjää.
Kokeile sitä uutta Lorealin Colorista bleach -väriä, sen pitäisi tehota myös tummempaan tukkaan.
Me-ne par-tu-riin!
Välttääksesi katastrofin.
Se ei paljoa maksa loppujen lopuksi. Juurikasvun voit sitten itse värjätä.
Estät katastrofin menemällä kampaajalle. Kaupan väreillä menee varmasti keltaiseksi.