Tehdäänkö teilläkin näin, jos on pulaa rahasta?
Annetaanko teillekin silloin lapsille vähän huonompaa ja halvempaa ruokaa, mutta aikuiset saavat parempaa ja kalliimpaa ruokaa? Meillä ainakin tehdään näin, kun on puutetta rahasta ja siten sitä rahaa säästetään, että ostetaan lapsille mahdollisimman halpaa ruokaa, vaikka se ei olisikaan niin hyvälaatuista kuin meille vanhemmille ostettu normaalihintainen ruoka. Ajattelemme miehen kanssa, että koska me olemme molemmat töissä ja olemme vastuussa lapsista, niin meidän on tärkeämpi pysyä hyvässä kunnossa, lasten taas ei ole niin väliä, vaikka he vaikka voisivat vähän huonosti yksipuolisen ravinnon ja vaikka jonkun vitamiini puutteen vuoksi.
Kommentit (22)
Ei. Lapset heitetään mummolaan, että voidaan miehen kanssa ryypätä loput rahat rauhassa.
Juu, vain aikuisille omenaa eikä lapsille ollenkaan. Ei kun miten se meni?
No ei. Kaikki syövät hyvin mutta ulkona syömistä vähennetään, ostetaan lapsille alle satasen kenkiä vähän aikaa ja en osta kirjoja vaan luen hyllyistä.
Meillä kyllä lapset syötetään paremmin, jos on tiukkaa rahasta. Pienet lapset ovat herkempiä puutoksille kuin aikuiset. Kyllä aikuinen selviää hötöllä pidempään kuin lapsi.
Meillä tehdään niin kuten jossain Etelä-Amerikan maassa, jota en nyt muista, mutta ensiksi ruokin mieheni lusikalla, sitten syön itse ja lapset syövät jos jotain jää.
Meillä annetaan lapsille pieni pala kuivaa leipää ja viedään ne synkkään metsään. Teeskeennellään että poimitaan itse marjoja lähistöllä, mutta hiippaillaankin kotiin ja jätetään lapset sinne metsään.
Missä ovat kaikki hyvät provot? Kadonneetko iäksi?
Jotenkin kurjaa, että periaatteessa ihan hyvä provoidea vesitettiin jo aloituksessa.
Meillä oksennetaan se parempi ruoka lasten lautaselle jonka ne syö. Näin säästetään ruokakuluissa.
Minäkin olen äiti 47v.
En ymmärrä aloitusta. Kyllä kai tämän ikäisellä on rahaa? Ja lapset jo lukiolaisia
Meillä myydään naapurin lapset töihin tehtaalle, jotta saadaan rahaa (ollaan itse lapseton pariskunta).
Onneksi mummola on niin lähellä että lapset osaavat ja voivat mennä sinne jo itsekin. Säästyy sekä aikaa että rahaa jotta voimme käyttää ne parempiin tarkoituksiin. Silloin kun aikaa työteolta ja kunnon vapaa-ajalta jää saatamme itsekin käydä siellä syömässä.
Meillä laitetaan lapset leipäjonoon hakemaan kassi evästä. Oppivat siinä itse hankkimaan ruokansa.
Viimekesäinen valkopaskohanhi syötiin just pakkasesta loppuun, siitä saatiin hyvä ateria köyhälle perheelle.
Meillä tehdään kuten salkkareissa, eli laitetaan mies myymään itseään.