Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laaja-alaiset oppimisvaikeudet

Vierailija
16.06.2017 |

Mitä se tarkoittaa käytännössä? Kykeneekö esim ammattikouluopiskeluun? Lapsen parhaasta kaverista kyse. On nuo ja lukihäiriö.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa käytännössä? Kykeneekö esim ammattikouluopiskeluun? Lapsen parhaasta kaverista kyse. On nuo ja lukihäiriö.

en tiedä luetko tätä enään, mutta vastaan silti.. Omakohtaisella kokemuksella kirjoitan olen 27 vuotias lapsuudesta asti kärsinyt oppimisvaikeuksista diagnoosit mm. lievä kehityvamma, kehitysviivästymä, tarkkaavaisuushäiriö, ADHD,  heikkolahjaisuus, laaja-alainen oppimiskyvynhäiriö, avaruudellisen hahmotuskyvynhäiriö,lukihäiriö, luetunymmärtämisenhäiriö jne.. onhan näitä.. mulle koko ikä on toitotettu ettei susta mitään tule ja en pärjää omassa asunnossa. Niin vain olen 7 vuotta omillaan asunut ja 2 ammattitutkintoa suorittanut.. eli omakohtasesti voin sanoa että ammattiin opiskeluun diagnoosit e ole mikään este ja niihinkin amiksessa saa apua itse myös saanut.. teoriaineet tietysti rimaa hipoen läpi mutta ammattiainee 2-3 (arvosteluasteikko 1-3)   

Vierailija
2/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tämä myös. Tyttärellä laaja-alaiset oppimisvaikeudet. On 15-v ja esim kello tuottaa edelleen joitakin vaikeuksia. Toisaalta hän on hyvin mukava ja pidetty ja tunnollinen. Ammatillinen tulevaisuus täysin epäselvä... Opon mielestä erityisammattikoulu olisi oikea paikka mutta itse ajattelen, että saattaa olla tyly paikka ja vaikea työllistyä sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja?

Vierailija
4/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ennätä kirjoittamaan kovin seikkaperäisest, mutta oheisen linkin takaa löytyy laaja-alaisista oppimisvaikeuksia ivua kiintoisa artikkeli: http://verneri.net/yleis/laaja-alaiset-oppimisvaikeudet

Vierailija
5/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tämä myös. Tyttärellä laaja-alaiset oppimisvaikeudet. On 15-v ja esim kello tuottaa edelleen joitakin vaikeuksia. Toisaalta hän on hyvin mukava ja pidetty ja tunnollinen. Ammatillinen tulevaisuus täysin epäselvä... Opon mielestä erityisammattikoulu olisi oikea paikka mutta itse ajattelen, että saattaa olla tyly paikka ja vaikea työllistyä sitä kautta.

Mistähän sun typerät ajatukset ovat peräisin? Että erityisammattikoulu on tylypaikka ja vaikeaa työllistymisen kannalta? Tylypaikka??? 

Vierailija
6/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaveri oli ysiluokan jälkeen ensin jossain valmentavassa opetuksessa kuukauden ja alkoi sitten opiskella lähihoitajaksi. Hänellä on laaja-alainen oppimishäiriö, mutta ei muuta (ei luki eikä adhd)

Vierailija
7/7 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee Vihreiden puoluetoimistoon. Siellä ei tarvita aivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi