Mikä ajatus on ostaa halpistakki ja kiinnittää siihen monen sadan euron merkkilogollinen rintaneula?
Blogien ja instagramin muoti-ilmiö: ostetaan halpaketjun "hikipaja"jakku tai takki joka maksaa muutaman kympin, ja kiinnitetään siihen Chanelin CC-logorintakoru, Christian Diorin Dior-logorintakoru tai vastaava jotka maksavat 500-700 euroa kappale.
Mitä tuolla yritetään saavuttaa?
Yritetään uskotella muille että jakku tai takki on Chanelin tai Diorin aito 5 000-10 000 euron takki ja että ollaan todella rikkaita? En ymmärrä tätä, valaiskaa enemmän kiitos?
Kommentit (11)
Miten nuo pukukorutkin voivat muuten tänä päivänä olla noin kalliita ja huonolaatuisia. Sain mieheltäni lahjaksi erään luksusmerkin korvakorut jotka maksoivat ilmeisesti muutaman satasen, ja niistä irtosi kristalleja muutaman käyttökerran jälkeen.
Outoa. Kuka tai ketkä tuollaista tekee?
Ei ne Chanelinkaan takit välttämättä mitään eettisiä en ole. En ole ottanut asiasta selvää, mutta hyvin todennäköistä on, että nykypäivänä sekä kalliit että halvat vaatteet valmistetaan pääsääntöisesti halpamaissa. Työntekijät eivät sen enempää tekemästään työstään saa eivätkä työolot ole sen kummoisemmat, vaikka ompelemaansa takkiin laitettaisiin Chanelin laput ja myytäisiin puolella tuhannella eurolla. Ne isot firmathan siitä ne voitot saavat lähes poikkeuksetta.
Tyhjäpäitä. En arvosta yhtään ihmisiä, jotka yrittää leveillä ulkomaisilla merkkituotteilla. Suomalaisilla tuotteilla leveily saa multa jo enemmän arvostusta.
Eikö se niiden tuotteiden arvo ole kuitenkin tavallaan ilmaa? Brändin arvo.
Kai sitä nyt ostamiaan koruja saa käyttää ihan miten haluaa?
Sitä kutsutaan omistusoikeudeksi.
Mitä sillä tavoitellaan? Varmasti halutaan koristaa takkia ja omaa ulkomuotoaan, mitä korujen käytöllä nyt yleensä haetaan?
Aloitus on typerä ja toisten tekemisiin naurettavasti puuttuva. Antakaa ihmisten elää ja pukeutua vapaasti!
Ketää se haittaa, vaikka joku noin luulisikin korun vuoksi että takkikin on kallis merkkitakki? Ainoastaan niitä jotka ovat ostaneet oikeasti sen kalliin merkkitakin vain merkin vuoksi. Laatu ei häviä, vaikka jokaisella vastaantulijalla olisi sama (kuvitteellinen) merkkitakki päällä.
Opetus: ostakaa laatua, älkää merkkiä.
Lienee samaa touhua kuin se että ostavat Pariisista Laduréen pahvisen merkkimacaronleivosrasian, säilyttää sen ja laittaa siihen marketin pakastealtaasta ostettuja macaronseja. Siitä otetaan kuvia antaen kaikkien ymmärtää että on juuri käynyt Pariisissa saakka ostamassa kyseisiä turistiherkkuja.