Minkälainen ihminen työskentelee järjestyksenvalvojana tai vartijana?
Kommentit (34)
Onneksi joku, olisi aika erilainen meno, jos heitä ei olisi yhtään.
Järjestyksenvalvoja joskus pienituloinen henkilö joka tarvitsee lisätuloja. Mun työkaveri tekee lisätyönä järjestyksenvalvonnan töitä 2-5 keikkaa kuukaudessa. Hänellä menee koko päätyön palkka kiinteisiin menoihin ja näillä lisätöiden tuloilla lapset saa harrastaa ja tehdään joskus lomamatkojakin.
Monella järjestyksenvalvonta on myös vapaaehtoistyötä. Yksi läheiseni, vanhempi rouva on järjestyksen valvojana kirkossa, seurakunnassa. Minusta hänelle ei makseta mitään, elää eläkkeellä ja tekee näin vapaaehtoistyötä.
Virkamies, joka heittää silloin tällöin vapaalla keikkaa huvikseen.
Työkaverini, insinööri. Harrastaa voimailulajeja ja hankkii lisätuloja järjestyksenvalvojana ja vartijana toimimalla.
En keksi mitään selvästi yhdistävää tekijää. Toki ei ole esimerkiksi halunnut lukea monia vuosia jotain muuta tutkintoa koulussa. Mutta tuohonkin hommaan on koulutus, joten siten ammatti-ihmisiä on nämäkin.
Meillä ainakin näkyy töissä myös sekä miehiä että naisia, small talk -taidot plussaa ja muutenkin sosiaalisuus.
t: myyjä
Vierailija kirjoitti:
En keksi mitään selvästi yhdistävää tekijää. Toki ei ole esimerkiksi halunnut lukea monia vuosia jotain muuta tutkintoa koulussa. Mutta tuohonkin hommaan on koulutus, joten siten ammatti-ihmisiä on nämäkin.
Meillä ainakin näkyy töissä myös sekä miehiä että naisia, small talk -taidot plussaa ja muutenkin sosiaalisuus.
Mistä tiedät tämän? Suurin osa tuntemistani järjestyksenvalvojista ja vartijoista tekee sitä työtä lisätienestinä tai opiskeluiden ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestyksenvalvoja joskus pienituloinen henkilö joka tarvitsee lisätuloja. Mun työkaveri tekee lisätyönä järjestyksenvalvonnan töitä 2-5 keikkaa kuukaudessa. Hänellä menee koko päätyön palkka kiinteisiin menoihin ja näillä lisätöiden tuloilla lapset saa harrastaa ja tehdään joskus lomamatkojakin.
Monella järjestyksenvalvonta on myös vapaaehtoistyötä. Yksi läheiseni, vanhempi rouva on järjestyksen valvojana kirkossa, seurakunnassa. Minusta hänelle ei makseta mitään, elää eläkkeellä ja tekee näin vapaaehtoistyötä.
Eläkeläinen jv:nä? Lain mukaan yli 65 -vuotiaat ei saa työskennellä järjestyksenvalvojina, kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin, käyvät tarkistamassa onko rouvalla asinamukaiset koulutukset ja soveltuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät tämän? Suurin osa tuntemistani järjestyksenvalvojista ja vartijoista tekee sitä työtä lisätienestinä tai opiskeluiden ohessa.
Ok, no tätä en ole tiennyt. Olen olettanut näin, koska on olemassa opiskeltava vartijan tutkinto ja olen itse tuntenut vartijan, joka ansaitsi tällä leipänsä. Mutta joo, olen siis huomannut, että jotkut vartijat ovat aika erilaisia tapauksia. Ja varmaan riippuu paikasta, mahtaako opiskelija päästä ekana steissille tai metroon vartijaksi? Sellaiseen varmasti opiskelijakin pääsee, jossa työ on lähinnä kiertoja ja ostoskärryjen lykkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen jv:nä? Lain mukaan yli 65 -vuotiaat ei saa työskennellä järjestyksenvalvojina, kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin, käyvät tarkistamassa onko rouvalla asinamukaiset koulutukset ja soveltuvuus.
Taidat nyt sekoittaa järjestyksenvalvojat vartijoihin, joiden on oltava 18-64-vuotiaita. Järjestyksenvalvojille ei ole määrätty yläikärajaa, vaan niitä hommia saa tehdä vielä satavuotiaanakin jos kroppa kestää.
He jotka eivät pärjänneet poliisikoulun psykologisissa kokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jo vähän vanha vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat nyt sekoittaa järjestyksenvalvojat vartijoihin, joiden on oltava 18-64-vuotiaita. Järjestyksenvalvojille ei ole määrätty yläikärajaa, vaan niitä hommia saa tehdä vielä satavuotiaanakin jos kroppa kestää.
Niinhän se menee. Ja kuvastaa muuten hyvin palstan tasoa, että korjaamaasi valheellista "tietoa" on yläpeukuttanut jo 7 ihmistä ja alapeukuttanut vain 1. Mikähän siinä on, ettei faktojen tarkastaminen kiinnosta täällä ketään?
Vartijoina on ihan kaikenlaisia ihmisiä. Myös romaneja: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005869077.html
Vierailija kirjoitti:
Vartija voi olla vaikka oikeustieteen opiskelija.
Tunnen vain kaksi vartijaa. Toinen rupesi vartijaksi, koska ei päässyt poliisikouluun värinäön puutteiden vuoksi ja toinen ei voinut hakea poliisikouluun, koska ei ollut ylioppilas. Ei sen perusteella kyllä voi tehdä mitään päätelmiä. Molemmat ovat hyviä vartijoita, molemmat olisivat varmasti hyviä poliiseja.
Tunnen (heh, sattumalta) kaksi järjestysmiehenä töitä tehneitä. Toinen teki lisätuloina opiskelun ja muusikonuran tavoittelun ohessa, toinen teki lisätuloina opiskellessaan insinööriksi. Hän vaihtoi poliisikouluun.
Kamppailulajien harrastajia. Heillä on intohimo lajiinsa, vartijan työ on vain rahan takia.
Ainakin 2 vartijaa käyttäytyi asiattomasti ja pelottelemalla tietävänsä missä asun. Ei tästä sen enempää. Joitain hulluja siinäkin porukassa on.
Minä, kaikinpuolin ihan normaali 28 -vuotias nainen.