Jos myyt Torissa jotain, miksi et vastaa viestiin?
Kommentit (28)
Vastaan viesteihin kun on aikaa. Mutta siinä ilmoituksessa on mun puhelinnumero, mistä saat varmasti nopeasti ja sujuvasti selvitettyä kaikki tekosyyt, miksi sun pitää tarjota siitä vain puolet.
Ai niin mutta noi tyypit ei ikinä soitakaan. Vaan ne jotka ostaa.
Jatkuvasti tulee lähes töykeitä viestejä "postita heti mulle!!!", vaikka ilmoituksessa lukee selkeästi vain nouto. Ja sit ihmetellään, miksei paskamyyjä vastaa
En vastaa, jos ostaja ei viitsi viestiin edes nimeänsä laittaa:
"Onks myyty"
"Otan tän"
Näitä kahden sanan viestejä tulee aika usein. Tai sitten tarjotaan jotain naurettavaa summaa. Pyynti 50e, tarjoan 15e ja haen heti.
Onpa teillä ikäviä kokemuksia. Minulla on vain hyvää sanottavaa Torimyynnistä ja ostajista. Enimmäkseen tavaraa menee postituksena, pieni osa noutoina. Ellei ilmoituksessani lue erikseen postituksesta, moni niitä kysyy erikseen ja sitten myös ostaakin. Kohdalleni on osunut mukavia ja asiallisia ostajia, jos siellä muunkinlaista sakkia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa epäkohteliaisiin yhteydenottoihin (joita muuten on 90 % saamistani viesteistä, koska ilmeisesti peruskäytöstavat eivät koske tori-viestittelyä). Tai jos olen ilmoitukseen hyvin selkeästi kirjoittanut, että ainoastaan nouto, niin en viitsi vastata niihin viesteihin, jossa tiedustellaan mahdollisuutta postittamiseen.
Monesti olisin ostanut jotain Torista mutta aina ilmoituksessa lukee "vain nouto". Miksi? Mitätön vaiva pakata laatikkoon (joita saa ilmaiseksi) ja viedä postiin, ostajahan maksaa myös postit. Itse myyn kaiken postituksella koska en oleta että ostaja löytyy ihan naapurista tai edes samasta kaupungista. Postikulut ilmoitan jokaisessa ilmoituksessa valmiiksi.
Yhden ainoan kerran tein sen virheen, että myin postituksella. Ostaja ei halunnut maksaa seurannasta, joten lähti kakkosluokassa ilman seurantaa. Paketti ei ikinä tullut perille (tai näin ostaja väitti), nosti kamalan metelin, ja uhkasi rikosilmoituksella, jos en heti palauta rahoja. Ei enää ikinä. Nouto toimii oikein hyvin.
Myyjän kannattaa videokuvata kirjeen lähettäminen, niin vastaavat ongelmat ei kohdistu mitenkään myyjään. 3 sekunnin kuvaus on pieni vaiva, jos kauppaa syntyy.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, jos ostaja ei viitsi viestiin edes nimeänsä laittaa:
"Onks myyty"
"Otan tän"
Näitä kahden sanan viestejä tulee aika usein. Tai sitten tarjotaan jotain naurettavaa summaa. Pyynti 50e, tarjoan 15e ja haen heti.
Jos tinkaa paljon, nosta hintaa saman verran ja unohda koko tyyppi.
Multa kyseltiin just pianoa yks päivä ja siksi en vastannut, että en myy pianoa. Joku oli numeroni laittanut ilmoitukseen.
Yhden ainoan kerran tein sen virheen, että myin postituksella. Ostaja ei halunnut maksaa seurannasta, joten lähti kakkosluokassa ilman seurantaa. Paketti ei ikinä tullut perille (tai näin ostaja väitti), nosti kamalan metelin, ja uhkasi rikosilmoituksella, jos en heti palauta rahoja. Ei enää ikinä. Nouto toimii oikein hyvin.