Taaperon äiti vähän ymmällään
Lapselle tietenkin haluan parasta mahdollista ravintoa kasvuun. Neuvolan ravintosuositukset tuntuu kuitenkin sellaiselta, että suositaan kaikenlaista keinoruokaa ja ns. aito ruoka on nou, nou.
Itse suosin ruuassani puhdasta ravintoa, mutta pitääkö mun lapselle antaa neuvolan suosittelemaa ruokaa? Kertokaa omia valintojanne.
Kommentit (29)
Onko ne neuvolassa kiinnittäneet huomiota, että ap:n lapsi ei kasva kunnolla? Ei ne muuten puuttuisi teidän syömiseen.
Jos jotain muuta niin korkeintaan sieltä on joku voinut ystävällisesti sanoa äitihormoneissa olevalle, että keitä vaan kaikki soseet alusta asti itse, mutta jos väsyt, kaupan muonat on ihan yhtä hyviä. Pääasia että lapsi syö ja kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne neuvolassa kiinnittäneet huomiota, että ap:n lapsi ei kasva kunnolla? Ei ne muuten puuttuisi teidän syömiseen.
Jos jotain muuta niin korkeintaan sieltä on joku voinut ystävällisesti sanoa äitihormoneissa olevalle, että keitä vaan kaikki soseet alusta asti itse, mutta jos väsyt, kaupan muonat on ihan yhtä hyviä. Pääasia että lapsi syö ja kasvaa.
Sillä on väliä, millä se lapsi kasvaa.
En tiedä, uskovatko neuvolatädit itsekään omaa propagandaansa rasvattoman maidon, margariinin ja muiden elintarvikkeiksi kutsuttujen muovijohdannaisten terveellisyydestä, mutta ei ne ainakaan tule sinne kotiisi katsomaan mitä sä sille lapselle syötät. Sen päätät sinä.
En ole koskaan antanut lapsille mitään kevyt/light-tuotteita tai muutenkaan hössöttänyt ruuan kanssa.
Sinistä maitoa ja tavallista juustoa ja oivariiniä tai voita. Kotiruuan lisäksi ovat saaneet syödä herkkuja ja hömppäruokaa esim. muroja,vanukkaita, pizzaa ja hamppareita ym. Hyvä tuli. Nuoret ovat hoikkia, terveitä, fiksuja ja reikiä 0. Ei ole tarvinnut suorittaa äitiyttä täydellisesti eikä päteä ruualla ja omalla paremmuudella. Ei ole anoreksiaa, ahmimista tai ruokafobioita. Koko perheen mielenterveys säilyy kun ei nipoteta turhia ja elämästä ja ruuastakin saa nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että jotkut voi valita mitä ruokaa antavat lapselleen. T: 2 - vuotiaan äiti, joka tytär tänäänkin on syönyt vain muutaman lusikallisen aamupuuroa ja kieltäytynyt kaikesta muusta
Aika normaalia,meillä 5veellä alkanut olemaan jo nälkä.
Minä, 63-vuotias isoäiti nyt kauhulla ajattelen mitä kamalaa sotkua olenkaan lapsilleni syöttänyt!! Imetin pitkään, ja 6 kk iästä alettiin opetella myös kiinteisiin. Normaalia ruokaa.
Ihme etten tappanut lapsiani niillä myrkyillä tai ainakin vahingoittanut pysyvästi! Pojan poikani kasvaa ja kehittyy, ilman minkäänlaista ruokahysteriaa ja neuvoloitten suosituksia. (Tässä maassa missä asumme ei neuvolasysteemiä ole.)
Miten nyt tämän kauhean asian kanssa jaksan enää elää! Rikollinen, lasten pahoinpitelijä, hirviö-äiti ja isoäiti. :-(
Ne on suosituksia. Sinä itse teet valinnat.
Itse en hirveästi ole neuvolan suosituksiin tutustunut, käytän omaa järkeä ja harkintakykyäni.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, uskovatko neuvolatädit itsekään omaa propagandaansa rasvattoman maidon, margariinin ja muiden elintarvikkeiksi kutsuttujen muovijohdannaisten terveellisyydestä, mutta ei ne ainakaan tule sinne kotiisi katsomaan mitä sä sille lapselle syötät. Sen päätät sinä.
On aivan sama, mitä he itse uskovat. Heillä on määräykset, mitä suositella eikä niistä poikkeaminen ole luvallista.
Vain Suomessa 🇫🇮