Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taikausko päätöksenteossa/pakko-oire?

Vierailija
14.06.2017 |

Usein, kun minun pitäisi tehdä joku päätös ja emmin, käytän kolikonheiton tapaista päätöksentekoa yhdellä nettisivulla. Tämä on alkanut häiritä elämää siten, että jos mulle tulee vaikka vastaus "älä mene" jostain tapahtumasta johon olen miettinyt meneväni, niin oikeasti tuntuu, että en saisi mennä, tai että jos menen, jotain pahaa tapahtuu. Tähän ei liity mitään tiettyä luuloa, kuten, että jos menen, niin joku perheenjäsen kuolee. Tuntuu vaan, että ei kannata mennä koska se "merkki" tiesi, mihin suuntaan elämääni kannattaisi liikuttaa. En oikein tiedä mitä tehdä näille ajatusketjuille. Oikeasti en usko horoskooppeihin, kuun asentoihin tai mihinkään epätieteelliseen. Miksi tuntuu niin pahalta tehdä päätöksiä ilman mitään ulkopuolista systeemiä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät vastuuta.

Vierailija
2/2 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät vastuuta.

Näin olen kanssa ajatellut, ja tämä varmaan kumpuaa siitä, että olen aiemmin tehnyt ihan hyviä päätöksiä, joiden tulos on silti ollut todella huono. Mutta pitäisköhän mun mennä tätä varten terapiaan asti, vai vaan lopettaa väkisin kaikki tuollainen ja tehdä kaikki päätökset itse? Olen kyllä välillä yrittänyt vähentää tätä käytöstä ja onnistunutkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä