Paljonko teillä oli säästöjä, tuloja, varallisuutta, sijoituksia ja lainaa kun perustitte perheen?
Miten olette pärjänneet, mitä tekisitte nyt toisin? Ennakointivinkkejä?
Kommentit (4)
Miksi ne pitäisi olla ennen perhettä?
Minulla omaisuus alkoi karttua vasta perheen perustamisen jälkeen. Toki minun olisi kannattanut aikaisemmin ostaa omistusasunto, kun lainaa sai vielä helpommin.
Jos lasten hankintaa lykkää kauan, voi olla että varallisuus palaa niitä hankkiessa, lapsettomuushoidot ovat kalliita. Lapset kannattaa hankkia, jos niitä haluaa, vaikka ei olisi varallisuutta. Itselläni oli työpaikka ja koulutus, se riitti. Mies oli opiskelija.
Jos oltaisi vielä lykätty lastenhankintaa, meillä tuskin olisi niitä. Näin lääkäri totesi.
Pyöreä nolla! Hyvin pärjätty ,kaikki on menny mikä on tullu ,tule raha ,mene raha ,mutta älä tee kasaa ,mitään et mukaan saa!!
Bruttotulot 3600 tai 3800, en muista, yhteisvastuullista asuntolainaa lapsen isän kanssa noin 90000, säästöjä 15000.
Miehellä oli pienempi palkka ja säästöjä jotain, en tiedä, samaa luokkaa.
Nyt 10v myöhemmin mun nettovarallisuus on 200000 ja palkka 4000. Miehen varallisuus on puolet vähemmän.
Ihan hyvin pärjätään, ei mitään syytä tehdä asioita toisin. Hoitovapaan aikana molemmilta hävisi säästöistä viitisen tonnia.
0, 0, 0, 0, 0.
Hyvin olen pärjännyt. Nyt, 15 vuotta myöhemmin, säästöjä 20 000, tuloja 4000e/kk, varallisuutta 400 000 euron arvoinen omakotitalo, sijoituksia 5000 ja lainaa 50 000e.
En tekisi mitään toisin.