Sinä, joka et pidä lapsista: minkä ikäisistä puhut?
Koetko ärsytystä tai inhoa kaikkia alle 18-vuotiaita henkilöitä kohtaan? Vai onko tiettyä ikää, jolloin alat suhtautua yhtä neutraalisti kuin aikuiseen? 14- ja 6-vuotias kun ovat varsin erilaista keskusteluseuraa ja ajatusmaailmaltaan hyvinkin erilaisia.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Koetko ärsytystä tai inhoa kaikkia alle 18-vuotiaita henkilöitä kohtaan? Vai onko tiettyä ikää, jolloin alat suhtautua yhtä neutraalisti kuin aikuiseen? 14- ja 6-vuotias kun ovat varsin erilaista keskusteluseuraa ja ajatusmaailmaltaan hyvinkin erilaisia.
Minua ärsyttää lähinnä nuo kurkku suorana rapussa ja pihalla huutavat kiljukaulat joiden pitää huutaa kaikki asiansa vaikka kaveri olisi metrin päässä. Jossain junassa tai bussissa samaa sanaa tai hokemaa kaksi tuntia toisteleva pikkukakara on aina yhtä raivostuttava. Erään kerran jonkun mukula toisti toistamiseen mutanttininjakilpikonnien etunimet aakkosjärjestyksessä tunnin ajan. Epätoivoiset ja luovuttaneet vanhemmat kuuntelivat voimattomina vieressä.
lapsia on liikaa. Mihin niitä enää tarvitaan?
Alle kouluikäisistä en pidä ollenkaan. 6-12 vuotiaissa voi olla sympaattisia tapauksia. 12-16-vuotiaistakaan en perusta, mutta opettajan työssä olen oppinut tulemaan heidän kanssaan toimeen. Lukiolaisten seurasta jo ihan tykkään.
Pikkulapset on mukavia, yli 4v rasittavia, enkä mä hirmusti välitä aikuisistakaan.
Keskimäärin varmaan alle 10-v. on ne jotka ärsyttää, riippuu vähän penskan kehitystahdista ja luonteenlaadusta. Ja niistä vanhemmista, onko osanneet kouluttaa penskoistaan yhteiskuntakelpoisia.
Vauvat ovat ällöttäviä, samoin kaikki alle kouluikäiset. Kouluikäisistä alan pitää siinä kohtaa, kun he ovat siellä ysiluokan tuntumassa. Oma lapseni on nyt nelivuotias, ja hän menettelee kyllä, mutta että alkaisin tässä katsella useampaa rääkyvää punttipainoa, se olisi jo liikaa. Onneksi voi laittaa piuhat poikki.
2-18 -vuotiaista. Vauvat/taaperot on ok, mutta sen jälkeen en voi sietää.
N40
0-20