Näin äsken yli painoisen juoksemassa hyvissä varusteissa ja ihmettelen suuresti...
Miten voi olla yli painoa jos on himo lenkkeilijä?
Kommentit (37)
Mikä on yli painoinen himo lenkkeilijä, minun maailmassani ylipainoinen himolenkkeilijä? Aijjoo, teollisuus, yritys ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisella ei nivelet kestä juoksemista.Parempia lajeja on.
Voi idiootti. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yli painoinen himo lenkkeilijä, minun maailmassani ylipainoinen himolenkkeilijä? Aijjoo, teollisuus, yritys ärsyttää.
Teollisuus = trolli, kiitos kännykän oikoluvulle :(
Käyn lenkillä sen takia, että voin herkutella 5 ruokalajin menuilla. So? Jos ruokavalioni olisi askeettinen, en varmasti lenkkeilisi. Mutta haluan nauttia ruuasta ja siksi käyn lenkillä ettei paino nouse hirveän suureksi. Jos pitäisi luopua toisesta, niin ruoka jäisi ja lenkit loppuisi. Tanssin ilokseni ja lenkkeilen, että voin syödä nautinnoksi.
t.kaikin puolin, kaikilla elämän osa-alueilla nauttiva immeinen.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen! Olen minäkin ylipainoinen vaikka lenkkeimen 2-4 kertaa viikossa 5-10km lenkkejä, siis sellasts kevyttä hölkkää.
Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa ja ihan kunnon treenejä teen. Esim jalkaprässissä (sellainen missä istutaan ja työnnetään itseä siinä kelkassa) teen kympin sarjoja 191kg ja maastavedossa tangossa on 80kg ja sillä teen 8 sarjoissa.Silti minulla on ylipainoa. Tykkään vaan hirveästi ruuasta ja paino tippuu tosi hitaasti ja nousee helposti. Kiitos PCOs.n joka aiheittaa insuliinin liikatuotantoa ja rasvan kerääntymistä keskivartaloon.
Jos haluaisin olla normaalipainoinen niin saisin syödä tosi vähän ja jättää hiilarit lähes kokonaan pois ja en vaan jaksa sellasta pidemmänpäälle.
Sun ei tarvitse syödä vähän kaloreita. Vähennät hiilareita reilusti, mutta syö rasvaa reilusti (ei kuitenkaan mitään keinorasvoja) Syö paljon kasviksia ja ne kaikki rasvan kanssa ja proteiinia sisältävää ruokaa tarpeen mukaan.
Voi ap, nuo yhdyssanavirheet. Apua, takaisin kouluun siitä!
ehkä hän on vasta aloittamassa kuntoilua??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen! Olen minäkin ylipainoinen vaikka lenkkeimen 2-4 kertaa viikossa 5-10km lenkkejä, siis sellasts kevyttä hölkkää.
Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa ja ihan kunnon treenejä teen. Esim jalkaprässissä (sellainen missä istutaan ja työnnetään itseä siinä kelkassa) teen kympin sarjoja 191kg ja maastavedossa tangossa on 80kg ja sillä teen 8 sarjoissa.Silti minulla on ylipainoa. Tykkään vaan hirveästi ruuasta ja paino tippuu tosi hitaasti ja nousee helposti. Kiitos PCOs.n joka aiheittaa insuliinin liikatuotantoa ja rasvan kerääntymistä keskivartaloon.
Jos haluaisin olla normaalipainoinen niin saisin syödä tosi vähän ja jättää hiilarit lähes kokonaan pois ja en vaan jaksa sellasta pidemmänpäälle.Teet ihan hirveän määrän liikuntaa mutta et malta olla vähentämättä syömäsi energian määrää?
Olen vähentänyt syömisiä. Minulla on ollut pt. Siis oikeasti ammattitaitoinen pt joka valmentaa kilpaurheilioita ja tekee heille ruokavalioita. Olin vuoden valmennuksessa ja paino tippu 10kg! Silloin bmi oli 27. Tähänki saavutukseen pääsin kun kokeiltiin lopulta tiukkaa ruokavaliota 1300 kaloria ja pelkkää lihaa, rahkaa ja kasviksia ja vähän hedelmää tai marjoja. Nälkä ihan kokoajan! Salilla tein rankkaa ohjelmaa ja lenkkeilin monta kertaa viikossa. Tuollaisella ruokavaliolla ei vaan voi jatkaa loputtomiin. Väitän, että sillä työllä mitä olen tehnyt harva olisi ylipainoinen.
Rakastan leipää ja pastaa ja perunaa. Haluan syödä niistä jotain edes kerran päivässä niinkuin nykyään teen. Tämän vuoksi painoni on noussut muutaman kilon. Kehonkoostimusmittauksessa on mitattu, että kaikki lihakset on reilusti yli keskiarvon ja esim. puristusvoima on 41 mikä on ikäiselleni erittäin hyvä tulos.
Tämä mikään ei poista sitä, että olen ylipainoinen ja sellaisena tuolöa.muiden katseiden alla lenkkeilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaisin olla normaalipainoinen niin saisin syödä tosi vähän ja jättää hiilarit lähes kokonaan pois ja en vaan jaksa sellasta pidemmänpäälle.Teet ihan hirveän määrän liikuntaa mutta et malta olla vähentämättä syömäsi energian määrää?
Olen vähentänyt syömisiä. Minulla on ollut pt. Siis oikeasti ammattitaitoinen pt joka valmentaa kilpaurheilioita ja tekee heille ruokavalioita. Olin vuoden valmennuksessa ja paino tippu 10kg! Silloin bmi oli 27. Tähänki saavutukseen pääsin kun kokeiltiin lopulta tiukkaa ruokavaliota 1300 kaloria ja pelkkää lihaa, rahkaa ja kasviksia ja vähän hedelmää tai marjoja. Nälkä ihan kokoajan! Salilla tein rankkaa ohjelmaa ja lenkkeilin monta kertaa viikossa. Tuollaisella ruokavaliolla ei vaan voi jatkaa loputtomiin. Väitän, että sillä työllä mitä olen tehnyt harva olisi ylipainoinen.
Rakastan leipää ja pastaa ja perunaa. Haluan syödä niistä jotain edes kerran päivässä niinkuin nykyään teen. Tämän vuoksi painoni on noussut muutaman kilon. Kehonkoostimusmittauksessa on mitattu, että kaikki lihakset on reilusti yli keskiarvon ja esim. puristusvoima on 41 mikä on ikäiselleni erittäin hyvä tulos.
Tämä mikään ei poista sitä, että olen ylipainoinen ja sellaisena tuolöa.muiden katseiden alla lenkkeilen.
Niin ja toki rasva kuului ruokavalioon. Nykyään syön yhdellä aterialla joko pastaa (40g/raakapaino) tai pari perunaa tai 1-2 leipäpalaa. Muutaman kerran viikossa aamulla puuroa. Nämä hiilarit haluan pitää olen sitten mielummin ylipainoinen.
Niin ja lauantaisin pidän ns. Vapaa syönti päivän. Tuolloin käydään yleensä syömässä ravintolassa ja syön jotain herkkua, karkkia tai jäätelöä tms.
Ja tätä ei usko yksikään niistä jotka saavat syödä mitä vaan ja paino ei silti juurikaan nouse. Ja voi kyllä olen heille kateellinen!
Eihän hyväkuntoisenkaan tarvitse panostaa lenkkivaatteisiin tai tossuihin. Risoilla ja paskasilla lenkkareilla voi juosta ihan yhtä hyvin. Riippuu tietenkin meneekö vapaalla ajalla mielummin ostamaan lenkkarit vai sitten lenkille.
Minä menen lenkille ja ostan tossut vasta kun ne on täysin käyttökelvottomat.
Usein liikuntaa seuraa ja harrastaa pinnalliset ihmiset. He eivät usein osaa tai tiedä mitään liikunnasta.
Lihava ei saa olla, mutta lihava ei saa myöskään urheilla ja täten mahdollistaa sen että olisi paremmassa kunnossa ja laihtuisi. Mitä sitten voi tehdä? Syödä porkkananpaloja sisällä pimessä huoneessa?
Saako käydä töissä jos on lihava?
Olen itsekin vasta palannut lenkkipolulle ja salille, lihavana, iiiiks! Mutta pitääkö nyt lopettaa ja pysyä kotona piilossa lihavana?
Pitäisikö lihavan juosta virttyneissä retkuissa ja vanhoilla lenkkareilla? Paljonko on painoraja, että saa hankkia liikuntaan kunnon vermeet?
Näin langanlaihan lenkkeilijän oranssissa hienossa lenkkiasussa ,kohdalle ehtiessä hokasin että sehän olikin aurauskeppi ,eihän laiheliinit lenkkeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin - alempaa painoa en ainakaan minä suostu nälkää näkemällä tavoittelemaan. Mulla on tasan sama juttu. Ylipainoa on 10 kg. Urheilen paljon, syön kolme terveellistä, kohtuukokoista ateriaa+yhden välipalan ja liikun paljon. Nälkää en suostu näkemään ja näin voin hyvin. Nälkäkuuri kokeiltu enkä sitä enää toista, en jaksanut liikkua. Nyt olen lihaksikas ja samoin, kun sinulla sekä aerobinen että lihaskunto hyvät, puristusvoima poikkeuksellisen hyvä ikäiselleni naiselle.
Ikää 46v., ei terveysongelmia (veriarvot priimat, paineet 115/70, lepopulssi 45). Terveysongelmatkin otan mieluummin kuin näen nälkää ja lasken jokaisen suupalan. Sen, mitä elämää saan, liikun paljon, syön ravinteikasta ruokaa ja olen onnellinen.
Maratooneja juokseva mieheni just totesi, että viime kisassa hänet ohitti isokokoinen naisihminen. Vaikka hän kuinka yritti, ei saanut naista kiinni. Otti kuulemma luonnolle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mikään ei poista sitä, että olen ylipainoinen ja sellaisena tuolöa.muiden katseiden alla lenkkeilen.Se on just näin - alempaa painoa en ainakaan minä suostu nälkää näkemällä tavoittelemaan. Mulla on tasan sama juttu. Ylipainoa on 10 kg. Urheilen paljon, syön kolme terveellistä, kohtuukokoista ateriaa+yhden välipalan ja liikun paljon. Nälkää en suostu näkemään ja näin voin hyvin. Nälkäkuuri kokeiltu enkä sitä enää toista, en jaksanut liikkua. Nyt olen lihaksikas ja samoin, kun sinulla sekä aerobinen että lihaskunto hyvät, puristusvoima poikkeuksellisen hyvä ikäiselleni naiselle.
Ikää 46v., ei terveysongelmia (veriarvot priimat, paineet 115/70, lepopulssi 45). Terveysongelmatkin otan mieluummin kuin näen nälkää ja lasken jokaisen suupalan. Sen, mitä elämää saan, liikun paljon, syön ravinteikasta ruokaa ja olen onnellinen.
Maratooneja juokseva mieheni just totesi, että viime kisassa hänet ohitti isokokoinen naisihminen. Vaikka hän kuinka yritti, ei saanut naista kiinni. Otti kuulemma luonnolle :)
Toisilla on vaan luonnollisesti korkeampi rasvaprosentti eli ovat luonnollisen läskejä myös hyväkuntoisina. Eskimot ovat tuollaisia tai inuiiteiksihan heitä pitäisi nykyään kutsua, mutta minun nuoruudessa kutsuttiin afrikalaisiakin n-sanalla joka on väärin.
Miten voi kirjoitella aloituksia vauvapalstalle, vaikkei osaa kirjoittaa?