Näin äsken yli painoisen juoksemassa hyvissä varusteissa ja ihmettelen suuresti...
Miten voi olla yli painoa jos on himo lenkkeilijä?
Kommentit (37)
Kyllä himolenkkeilijäkin voi syödä liikaa.
On vasta aloittanut lenkkeilyn ja panostanut välineisiin?
Yli oli vain sinun simissäsi. Niinkuin himokin.
Taisit nähdä minut. Olen lihava,mutta satun pitämään sekä lenkkeilystä että syömisestä :)
jos hän on vasta aloittanut tai tehnyt jo pidempään mutta tiputtanut jo ennestään paljon painoa ja vielä on edessä pudotettavaa, ruokavalio huono?
Meidän salilla on yksi kohtalaisen ylipainoinen ryhmäliikuntaohjaaja. Ihan hikijumppia vetää muutaman viikossa ja hyvin jaksaa. Kohtalaisen notkeakin on, vetää myös venyttelyä joskus. On ollut samanlainen koko sen viisi vuotta, mitä on ohjannut ja mitä tuolla salilla olen ryhmätunneilla käynyt. Ihan on vatsamakkaraa, eli ei mikään lihaskimppu edes. Eli liikunta ei estä lihomasta ja onhan se moneen kertaan todettu, että ruokavalion osuus on paljon suurempi kuin liikunna.
Lenkkeilijä tai muukin liikkuja voi toki olla myös laihduttaja. Kilpaurheilijat erikseen.
Ap on joku elämänkoululainen, joka ei käsitä, että keskiluokkainen ihminen voi hyvin hankkia kunnon välineet uuteen harrastukseen aloittelijanakin.
Ehkä tämä ihminen on hiljattain tehnyt päätöksen muuttaa elämäntapojaan ja ostanut sitä vartein oikein hyvät varusteet aloittaakseen mukavasti ja innolla uuden harrastuksen?
Lihava ihminen ei siis saa näyttäytyä lenkillä? Täähän rohkaiseekin aloittamaan liikunnan ja alkaa pudottaa painoaan!
Ei kaikki lenkkeile laihtuakseen, vaan ollakseen hyvässä kunnossa. Ylipainoinkin voi olla hyvässä kunnossa.
Näin tänään lihavan syövän salaattia töissä... Miten voi olla lihava jos syö salaattia?
Ylipainoinen! Olen minäkin ylipainoinen vaikka lenkkeimen 2-4 kertaa viikossa 5-10km lenkkejä, siis sellasts kevyttä hölkkää.
Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa ja ihan kunnon treenejä teen. Esim jalkaprässissä (sellainen missä istutaan ja työnnetään itseä siinä kelkassa) teen kympin sarjoja 191kg ja maastavedossa tangossa on 80kg ja sillä teen 8 sarjoissa.
Silti minulla on ylipainoa. Tykkään vaan hirveästi ruuasta ja paino tippuu tosi hitaasti ja nousee helposti. Kiitos PCOs.n joka aiheittaa insuliinin liikatuotantoa ja rasvan kerääntymistä keskivartaloon.
Jos haluaisin olla normaalipainoinen niin saisin syödä tosi vähän ja jättää hiilarit lähes kokonaan pois ja en vaan jaksa sellasta pidemmänpäälle.
Sellaisella ei nivelet kestä juoksemista.Parempia lajeja on.
Kuinka tyhmä täytyy ihmisen olla ettei osaa yhdyssanoja?
Kuinka tyhmä voi ihminen olla, joka ei tajua miksi ihminen on ylipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen! Olen minäkin ylipainoinen vaikka lenkkeimen 2-4 kertaa viikossa 5-10km lenkkejä, siis sellasts kevyttä hölkkää.
Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa ja ihan kunnon treenejä teen. Esim jalkaprässissä (sellainen missä istutaan ja työnnetään itseä siinä kelkassa) teen kympin sarjoja 191kg ja maastavedossa tangossa on 80kg ja sillä teen 8 sarjoissa.Silti minulla on ylipainoa. Tykkään vaan hirveästi ruuasta ja paino tippuu tosi hitaasti ja nousee helposti. Kiitos PCOs.n joka aiheittaa insuliinin liikatuotantoa ja rasvan kerääntymistä keskivartaloon.
Jos haluaisin olla normaalipainoinen niin saisin syödä tosi vähän ja jättää hiilarit lähes kokonaan pois ja en vaan jaksa sellasta pidemmänpäälle.
Teet ihan hirveän määrän liikuntaa mutta et malta olla vähentämättä syömäsi energian määrää?
Vierailija kirjoitti:
Taisit nähdä minut. Olen lihava,mutta satun pitämään sekä lenkkeilystä että syömisestä :)
Minäkin pidän lenkkeilystä ja syömisestä. Molempia kohtuudella, joten en ole lihava.
Mistä lähtien "hyvät varusteet" ovat tehneet "himo lenkkeilijän"? :D
Ruokavalio on pyllyllään