Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on eKirje? Työkkäri laittoi tämän takia päivärahat katkolle

Vierailija
14.06.2017 |

Tuli paperikirje missä vaadittiin selitystä miksi en ole hakenut heidän ehdottamaan työpaikkaan. Olin ihmeissäni. Työpaikkatarjous on lähetetty ekirjeenä, eikä mulla ole hajuakaan mikä sellainen voisi olla. Tarkistin sähköpostit, mutta niissä ei näkynyt mitään. Netpostia mulla ei ole.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muutkaan tiedä?

Vierailija
2/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista omat tiedot työkkäristä, lukeeko siellä tiedoissa että sinulla ON netposti? 

E-kirje oli kyllä ennenvanhaan semmoinen paperiprintti, joka printattiin vasta postissa. Työkkäri laittoi sen teknisesti postille, joka printtasi sen ja se tuli sulle tavallisena kirjeenä kotiin.

Tarkista tullut posti, jossain on sulle työkkärin kirje. Jos sitä ei ole sulle kannettu kotiin, niin sulla onkin aika kova homma todistaa että se on jäänyt sulle kokonaan tulematta.

Eli karenssi tiedossa. Käytännössä täysi mahdottomuus saada todistettua että työkkärin kirje ei olisi sulle perille tullut. Postilta et tule saamaan mitään sellaista, pitävää vastausta asiassa, joka työkkärille kelpaisi.

Että rahat loppui sitten seuraavaksi 90 päiväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tietäisi. Neuvoisiko joku jos tuollaista voi tapahtua.

Vierailija
4/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri sinne Netpostiin tuleva sähköinen kirje. Kopioi Netpostisi postilaatikko niin voit todistaa, ettet ole saanut ekirjettä. Mullekin meinaan kävi noin, mutta en saanut kyllä sanktiota, en tosiaan tiennyt, mikä on ekirje, no, nyt tiedän ja ainoa posti joka sinne tuleekin, on te-toimiston. Olen kyllä pyytänyt ensisijaisesti paperiversiona postini te-toimistosta, koska jos kone rikkoutuu, on hankala nähdä ekirjeitä.

Vierailija
5/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi posti harvoin hukkaa kirjeitä.😢

Vierailija
6/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hommata se netposti jolloin saat sähköpostiin ilmoituksen aina kun sinne tulee jotain uutta. Kun työkkäriä ei saa lähettämään työtarjouksiaan sähköpostiin tai edes ilmoituksia niin tuo on seuraavaksi paras vaihtoehto.

Vierailija
7/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri sinne Netpostiin tuleva sähköinen kirje. Kopioi Netpostisi postilaatikko niin voit todistaa, ettet ole saanut ekirjettä. Mullekin meinaan kävi noin, mutta en saanut kyllä sanktiota, en tosiaan tiennyt, mikä on ekirje, no, nyt tiedän ja ainoa posti joka sinne tuleekin, on te-toimiston. Olen kyllä pyytänyt ensisijaisesti paperiversiona postini te-toimistosta, koska jos kone rikkoutuu, on hankala nähdä ekirjeitä.

Jatkan vielä.. kannattaa kirjautua pankkitunnuksilla sinne Netpostiin ja laittaa asetuksiin sellainen kohta, että jos tulee sinne postia, saat ilmoituksen sähköpostiisi. Ei tarvitse sitten sen enempää vahdata sitä Netpostia.

Vierailija
8/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Onko kaikilla net posti tietämättään? Aloittaja sanoi ettei hänellä ole sellaista, ja silti sinne postia tullut. Voiko minullekin käydä noin kun en edes tiedä mikä net posti on??

Vierailija
9/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Onko kaikilla net posti tietämättään? Aloittaja sanoi ettei hänellä ole sellaista, ja silti sinne postia tullut. Voiko minullekin käydä noin kun en edes tiedä mikä net posti on??

No minulla ainakin oli, enkä tosiaan ollut kuullutkaan koko sanaa saati käynyt katsomassa postia! Outoa on, jos te-toimistosta lähetetään posti vain tuonne ottamatta selvää, käyttääkö asiakas netpostia, tai onko edes tietoinen sen olemassaolosta! Itse en kyllä karenssia saanut.

t. 4

Vierailija
10/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voitte käydä vaikka heti katsomassa netpostinne pankkitunnuksilla kirjautumalla.

Vierailija
11/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:han sanoi jo ettei hänellä ole netpostia.

Vierailija
12/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää taas näitä että joskus vuosia sitten perjantaiyönä kännissä aloittaja on käynyt netissä tutkiskelemassa sivustoja ja luonut samalla itselleen netpostitunnarit. Nyt ei sitten ollenkaan muistu mieleen. Yleensä netposti tulee myös paperisena jos sitä ei valkkaa pelkästään netpostiin tulevaksi eli tuollaista ei välttämättä huomaa.

Vierailija
13/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita työpaikka"tarjouksia" näe omista tiedoista työkkärin sivuilta?

Vierailija
14/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minullakaan mielestäni ollut! Sitten kun kirjauduin sinne, niin siellähän oli te-toimistosta useampikin ekirje. En edes tiennyt, että tuollainen netposti on olemassa, onko se kaikilla suomalaisilla jopa automaattisesti?

Voisiko joku käydä kirjautumassa, niin saadaan tietää, vaikka ap sinä, joka et myöskään ole ottanut palvelua käyttöön?

Vierailija
15/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voitte käydä vaikka heti katsomassa netpostinne pankkitunnuksilla kirjautumalla.

Mulla ei ole Netpostia ja en aio ottaa käyttöönkään. Ei se automaattisesti jokaisella ole, vaan pitää tarkistaa tietoja ja laitella jotain asetuksia.

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palvelut/netposti.html

Netpostin käyttöönotto on helppoa: tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla ja viimeistele tietosi. Saat sähköpostiisi tiedon Netpostiin saapuneista kirjeistä.

Vierailija
16/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole Netpostia ja en aio ottaa käyttöönkään. Ei se automaattisesti jokaisella ole, vaan pitää tarkistaa tietoja ja laitella jotain asetuksia.

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palvelut/netposti.html

Netpostin käyttöönotto on helppoa: tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla ja viimeistele tietosi. Saat sähköpostiisi tiedon Netpostiin saapuneista kirjeistä.

No en minäkään sitä ollut mitenkään käyttöönottanut, mutta niin vain oli postia siellä. Kävi meinaan aivan samalla tavoin minulle kuin ap:lle. Te-toimistosta tuli paperiversiona jokin kirje liittyen näihin lähetettyihin eKirjeisiin. Kysyin ystävältä, että tietääkö hän mikä on eKirje ja selvisi sitten. Kirjauduin sitten Netpostiin ja siellä oli te-toimistosta useampikin kirje. Asetuksista voi myös valita itse, kenen postit haluaa sinne eKirjeinä, en ollut tietenkään valinnut mitään, koska en edes tiennyt, mikä Netposti on!

Mutta ei tarvitse uskoa, näemmä on ap:llekin tullut sinne postia, vaikka ei ole ottanut käyttöön.

Vierailija
17/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-postissa pitäisi olla. E-kirjeen lisäksi olisi aina hyvä laittaa paperinen kirje menemään postissa. Sen asiakas ainakin huomaa. Tästä on erimielisyyksiä meidän TE-toimistossa. Suurin osa ei jaksa erikseen laitella papereita kirjekuoriin, helpompaa painaa nappulaa tietokoneelta. Harmillista, että sinulle on käynyt näin. Laita tulevaisuudessa ainoaksi yhteydenottovälineeksi pelkkä puh.numero ja osoite jonne kaikki lähetetään paperisena versiona.

T. työkkärintäti

Vierailija
18/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minullakaan mielestäni ollut! Sitten kun kirjauduin sinne, niin siellähän oli te-toimistosta useampikin ekirje. En edes tiennyt, että tuollainen netposti on olemassa, onko se kaikilla suomalaisilla jopa automaattisesti?

Voisiko joku käydä kirjautumassa, niin saadaan tietää, vaikka ap sinä, joka et myöskään ole ottanut palvelua käyttöön?

Kävin aktivoimassa netpostin. Siellä ei ollut muuta kuin tervehdyskirje netpostin avaamisesta. Työkkärin oma-asioinnissakaan ei ollut tästä mitään.

Ap

Vierailija
19/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eKirje on yksi TE-toimiston karenssiansoista. Toimisto pystyy muodollisesti väittämään, että on toimittanut jonkin tiedon työttömälle. Sen sijaan ainakaan minulle se toimisto ei ole sanallakaan sanonut toimittavansa mitään tietoja mitenkään muutoin kuin postitse ja nettisivujensa omassa asioinnissa. Ja useimmathan tämän perusteella odottaisivat saavansa paperisen kirjeen postin mukana.

Valitettavasti tilanne on mennyt siihen, että työttömän on itse pyrittävä välttämään kaikenlaisia karenssiloukkuja. Vaikeaahan se on, koska uusia mahdollisuuksia ilmenee jatkuvasti: tukeen liittyviä sääntöjä voidaan muuttaa milloin vain ja viestejä voidaan käydä naulaamassa vaikka tuomikirkon sakastin oven sisäpintaan ja sitten väittää, että tieto on lähetetty. Viisainta on tutkia sitä omaa asiointia säännöllisesti. Ja silti pitäisin riskinä sitä, että kaikki viestit eivät ole sielläkään.

Vierailija
20/27 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-postissa pitäisi olla. E-kirjeen lisäksi olisi aina hyvä laittaa paperinen kirje menemään postissa. Sen asiakas ainakin huomaa. Tästä on erimielisyyksiä meidän TE-toimistossa. Suurin osa ei jaksa erikseen laitella papereita kirjekuoriin, helpompaa painaa nappulaa tietokoneelta. Harmillista, että sinulle on käynyt näin. Laita tulevaisuudessa ainoaksi yhteydenottovälineeksi pelkkä puh.numero ja osoite jonne kaikki lähetetään paperisena versiona.

T. työkkärintäti

mitä sinä saat siitä, että esiinnyt työkkärintätinä? Ekirje tulee ihan tavallisena kirjeenä. Työkkäri ei juuri käytä edes spostia.