Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lopettaa alkoholin käyttö ja mitä tilalle?

Vierailija
14.06.2017 |

Haluan lopettaa alkoholin käyttämisen, mutta mitä tilalle?
Tähän asti olen paennut tylsää elämääni viinaan, mutta ulkonäkö menee, rahat menee ja olen ikävä kännissä. Mitä neuvoja teillä olisi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lopettaa.Elämä ilman viinaa on todella tylsää.

Vierailija
2/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylsää on kyllä juominenkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan AA:han ja jeesuksen nimen huutamiseen sekä virsien sanojen merkityksen miettimiseen vaihda.

Raittiina voi elää ihan omalla tahdollaankin.

Vierailija
4/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa just avasin ketjun alkoholittomia drinkki-ideoita. Toivottavasti siihen tulee vastauksia.

Sulle vinkkinä: keskity aamuihin. Vaikka illalla iskisi mikä fiilis juomisen puolesta, odota seuraavaan aamuun! Alat arvostaa niitä raikkaita aamuja, kun olet reipas, levännyt, etkä krapulassa. Ala vaikka tehdä aamukävelyitä. Pääasia, ettet ajattele, ettet nyt saa enää juoda, vaan että saat olla raitis.

Alkoholi ei ratkaise ongelmia, muista se. Pelkästään siirtää niitä.

Tsemppiä!

T. nykyään alkoholiton, onnellisempi ihminen

Vierailija
5/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan AA:han ja jeesuksen nimen huutamiseen sekä virsien sanojen merkityksen miettimiseen vaihda.

En ole uskonnollinen ihminen. Lähinnä ongelma on se, että tykkään olla humalassa. Tai tykkäsin. En tiedä missä tavata ihmisiä selvinpäin tai miten kuluttaa aikaa.

Ap

Vierailija
6/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun alkaa tehdä mieli viinaa niin syö tai harrasta liikuntaa. Sillä lähtee viinanhimo pois ainakin hetkeksi. Kannattaa myös kehitellä jotain aikaa vievää tekemistä varsinkin illaksi, jolloin ei ehdi kauppaan hakemaan juotavaa. Jos sun alkoholiongelma on edenny pahaksi riippuvuudeksi, niin tarviit varmaan järeämpiä keinoja. Noilla keinoilla pääsin itse eroon viikonloppudokaamisesta oikeastaan kokonaan. Muutaman kerran vuodessa tulee vedettyä kännit, muuten pysyy kurissa. Pari kuukautta kun on täysin ilman, niin ei sitä enää kaipaakaan kauheasti.

Vierailija
7/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi, ruoka, liikunta. Tai joku muu prokkis mihin koet suurta intohimoa

Vierailija
8/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa just avasin ketjun alkoholittomia drinkki-ideoita. Toivottavasti siihen tulee vastauksia.

Sulle vinkkinä: keskity aamuihin. Vaikka illalla iskisi mikä fiilis juomisen puolesta, odota seuraavaan aamuun! Alat arvostaa niitä raikkaita aamuja, kun olet reipas, levännyt, etkä krapulassa. Ala vaikka tehdä aamukävelyitä. Pääasia, ettet ajattele, ettet nyt saa enää juoda, vaan että saat olla raitis.

Alkoholi ei ratkaise ongelmia, muista se. Pelkästään siirtää niitä.

Tsemppiä!

T. nykyään alkoholiton, onnellisempi ihminen

Kiitos konkreettisesta vinkistä!

Tuo olikin hyvä neuvo. Illalla nimittäin aina iskee juomisen himo. Tai jonkun raskaan työn jälkeen. Tai viikonloppuisin...

Ap

Vierailija
9/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa AA:ssa?

Vierailija
10/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA:ssa on se tosi hyvä puoli, että jos kaverit on kaikki kapakasta, saat uusia ystäviä tilalle ja vieläpä ystäviä, jotka tukevat päätöstäsi. Ei ollenkaan hullumpi vaihtoehto!

Vierailija
11/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi olisi ihanaa, mutta ei ole kumppania ja mistä niitä selvinpäin löytää?

Ap

Vierailija
12/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen alkoholin käyttö on pakoa omasta itsestään, ei viihdy omien ajatusten ja tunteidensa kanssa ja sitä yrittää "korjata" huonolla keinolla. Miksi sun elämä on tylsää? Ei mulla ole, vaikken alkoholia käytäkään kun harvoin. Mitä tykkäsit tehdä ennen, kun alkoholista tuli tapa? Nauti kesästä esim. ulkoile, kulttuuritapahtumat, aloita uusi harrastus tai mene vapaaehtoistoimintaan mukaan, kirjoita päiväkirjaa fiiliksistä, siivoa kaapit ja komerot, verestä suhteita vanhoihin ystäviin tai koita hankkia uusia.. Lue kirjoja ja pöllytä omia ajatuksia, mene AA-tapaamiseen, jos et yksin pärjää.

Vierailija
13/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juopon elämä on tylsää ilman viinaa. Kun alkoholiriippuvuus vähän hälvenee, löytyy myös uusia kiinnostuksen kohteita.

Vierailija
14/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tylsää on kyllä juominenkin.

Ap

Korkki  kiinni ja säästyneet rahat sijoituksiin. Alkoholiaddiktion voi vaihtaa pörssikurssien seuraamiseen.

Vierailija
15/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan sinut itseni kanssa. En tiedä mikä vaivaa, en innostu mistään eikä mikään tuo iloa. Olen kylläkin hyvin yksinäinen enkä tiedä mistä näin aikuisena saisi ystäviä.

Ap

Vierailija
16/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee netissä alkoholiriippuvuustesti. Millainen tulos tuli? Vastaa testin kysymyksiin täysin rehellisesti, älä kaunistele tai vähättele yhtään. Jos tuloksena alkoholiriippuvuus, voisit mennä katsomaan, oisko AA sulle mitään. Miljoonat ovat saaneet avun sieltä sekä elinikäisiä ystäviä.

Vierailija
17/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös huomannut jo useasti, kun olen humalassa, ilta menee lähes poikkeuksetta pilalle. Lähinnä epämääräistä sekoilua, pahimmmillaan pilaa muidenkin illan.

Reilummin kun ottaa, olo on kuin maansa myynyt monta päivää.

Ne "perjantai-fiilikset" myöskään mitään mukavia ole (levottomuutta jne). Viinahammasta pakottaa -juomaan - kaduttaa. Plussat ja miinukset?

Kohtuu käyttöä vastaan ei ole mitään, muutama drinksu seurusteluun on ihan ok.

Itsellä tosin hyvin harvoin jos koskaan se loppupeleissä siihen jää, mikäli mahdollisuus juoda enemmän.

Tuli jo teinivuosina opeteltua pussikalja-kännääminen.

Vierailija
18/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA kotisivuilla lukemassa ja on liian hengellistä minulle.

Ap

Vierailija
19/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin lopettamaan alkoholin käytön terveydellisistä syistä. Tilalle tuli yksinäisyys ja sosiaalisen elämän lopahtaminen. Viikonloput ovat yhtä tuskaa, kun ei voi edes vähääkään nollata

Vierailija
20/29 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin lopettamaan alkoholin käytön sairaskohtauksen takia. Join ennen ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa kun lähdin kaverien kanssa bailaamaan. Nyt olen yksinäinen kun en oikein missään käy enää.

Minulle tuli tilalle pelaaminen eli pelaan nykyään tietokoneella ja konsolilla pelejä. Toki hyvä ruoka kans kuuluu viikonloppuun.

M32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi