Kuinka lopettaa alkoholin käyttö ja mitä tilalle?
Haluan lopettaa alkoholin käyttämisen, mutta mitä tilalle?
Tähän asti olen paennut tylsää elämääni viinaan, mutta ulkonäkö menee, rahat menee ja olen ikävä kännissä. Mitä neuvoja teillä olisi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AA:ssa on se tosi hyvä puoli, että jos kaverit on kaikki kapakasta, saat uusia ystäviä tilalle ja vieläpä ystäviä, jotka tukevat päätöstäsi. Ei ollenkaan hullumpi vaihtoehto!
Aa: sta löytyy vain lihavia wt-elämänkoululaisia, jos haluat tutustua sivistyneihin ja liikunnallisiin ihmisiin, on osoite aivan väärä.
Olitko pitkäänkin mukana?
Lopeta alkoholi ja ota kannabis tilalle. Saat edelleen nauttia mutta ei joudu kärsimään hirveitä oloja. Elämästä pitää nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta alkoholi ja ota kannabis tilalle. Saat edelleen nauttia mutta ei joudu kärsimään hirveitä oloja. Elämästä pitää nauttia.
Toimii ainakin niille, joilla ei ole alttiutta psykooseille ja muille mielenterveysongelmille.
Jos sinulla on ylipainoa, siis ylipainoa, lihavuus ja riski saada tai jo puhjennut diabetes (tavallista alkoholin suurkuluttajille), niin laidutuslääke auttaa myös alkoholiriippuvuuteen. Kummasti vähenevät juomisen halut.
Tämä on oma kokemus ja tutkimuksin todistettu myös.
Lisäarvoa tulee siitä laihtumisesta, itseluottamus kohoaa, sosiaalisuus kasvaa, tulee myönteisiä kokemuksia ja tarve paeta alkoholiin vähenee sikälikin kuin sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan sinut itseni kanssa. En tiedä mikä vaivaa, en innostu mistään eikä mikään tuo iloa. Olen kylläkin hyvin yksinäinen enkä tiedä mistä näin aikuisena saisi ystäviä.
Ap
Tuo on hyvin tyypillistä, jos takana on paljon alkoholin käyttöä tai sosiaaliseen elämään on liittynyt aina alkoholi. Se on opeteltu tapa, josta voi myös opetella pois. Aivot tottuvat siihen alkoholiin, eikä mikään muu tunnu yhtä hyvältä, paitsi jokin toinen päihde. Mutta hyvä uutinen on, että aivot ovat mukautuva aparaatti, ja muutaman kuukauden jälkeen ne ovat jo oppineet löytämään iloa muustakin kuin alkoholista, kunhan niitä vain opettaa.
Pidätkö liikunnasta? Itse en pidä, varsinkaan ryhmäliikunnasta, mutta kokeilin sattumalta joogaa, ja se oli hyvä juttu. Joogahan on oman navan ympärillä pyörimistä. Juuri sitä tarvitaan, kun pitää työstää omaa suhdetta riippuvuuksiin. Toinen meditaatioharrastus on neulominen. Samoin metsälenkki tai oman kasvimaan hoitaminen, oli se parvekkeella tai pihalla. Kaikki sellainen, jota voi tehdä omaan tahtiin ja jossa voi nähdä kasvun ja edistymisen, on juuri tuossa tilanteessa hyväksi.
Tsemppiä ilon löytämiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii ainakin niille, joilla ei ole alttiutta psykooseille ja muille mielenterveysongelmille.
Harvoin kannabis aiheuttaa tuollaisia ongelmia. Kymmeniä vuosia satunnaiskäyttöä enkä ole nähnyt kannabiksen aiheuttaneen edes yhtä mielenterveysongelmaa.
Kannabis. Sitä vaikea käyttää liikaa koska tottuneelle käyttäjälle kehittyy toleranssit.
Aa: sta löytyy vain lihavia wt-elämänkoululaisia, jos haluat tutustua sivistyneihin ja liikunnallisiin ihmisiin, on osoite aivan väärä.