Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko sinä katsoa tuleeko takaasi pyörää, kun käännyt tiellä jossa on vierekkäin jalankulkutie ja pyörätie?

Vierailija
14.06.2017 |

Minä en ja äsken pyöräilijä tuli juuri kun olin kääntymässä ja soitti torvea vihaisena "kannattaa katsoa vähän" Joo tiedän ja se oli minun moka etten muistanut katsoa. Jäin vaan miettimään lätäkössä peseytymässä ollutta mustarastasta. Toivottavasti miehelle ei jäänyt paha mieli tai ajattele että minä pahuuttani olisin mokannut.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet aikaisemmista kommentoijista vaikuttaa luulevan, että aloittaja oli liikkeellä autolla, vaikka hän oli siis kävelemässä. 

Oma vastaukseni: en muista, koska pyöräilijän kuten muidenkin ajoneuvojen kuljettajien pitää väistää jalankulkijoita.

Vierailija
22/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on kuulokkeilla ja flexillä varustetut koiranulkoiluttajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaessa kelloa nämä haahuilijat aina pelästyvät ja poukkoilevat puolelta toiselle. Kannattaa soittaa jo kaukaa kelloa, heti kun näkee jonkun liikkuvan epävarmasti. Tottakai se on heille, aina vihaista kellonsoittamista, vaikka sen miten tekisi.

Vierailija
24/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet aikaisemmista kommentoijista vaikuttaa luulevan, että aloittaja oli liikkeellä autolla, vaikka hän oli siis kävelemässä. 

Oma vastaukseni: en muista, koska pyöräilijän kuten muidenkin ajoneuvojen kuljettajien pitää väistää jalankulkijoita.

Jalankulkijan on katsottava ympärilleen eikä hän saa toiminnallaan aiheuttaa tarpeettomia vaaratilanteita. Joten sinä syyllistyt rikkeeseen toisin kuin se pyöräilijä joka sinua joutuu väistämään, kuten avauksessakin.

Vierailija
25/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä katson tietenkin, mutta sen verran hajamielinen olen, että virheitäkin tulee kyllä elämässä tehtyä.

Vierailija
26/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vaan sanon, että pyöräilijät eivät ikinä katso, tuleeko takana auto, vaan kääntyä töräyttävät suoraan tien yli vasemmalle ja auton eteen.

Pyöräilijät katsovat kyllä, etteivät käänny vasemmalle eteen, jos edestäpäin tulee autoja, mutta näitten takaatulevien autojen pitää osata väistää vaikkei pyöräilijä näytä minkään valtakunnan "suuntamerkkiä" kääntymisen merkiksi. 

Vierailija
27/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vaan sanon, että pyöräilijät eivät ikinä katso, tuleeko takana auto, vaan kääntyä töräyttävät suoraan tien yli vasemmalle ja auton eteen.

Pyöräilijät katsovat kyllä, etteivät käänny vasemmalle eteen, jos edestäpäin tulee autoja, mutta näitten takaatulevien autojen pitää osata väistää vaikkei pyöräilijä näytä minkään valtakunnan "suuntamerkkiä" kääntymisen merkiksi. 

Huono provo. Ei jatkoon.

Vierailija
28/28 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just vastikään Hkissä tapahtui onnettomuus, jossa jalankulkija tömähti sivuilleen katselematta pyöräkaistalle. Pyöräilijä ajoi päin ja loukkaantui, vietiin lanssilla pois. Veikkaisin, että oikeudessa tilanteen aiheuttanut ja itse loukkaantumatta säilynyt jalankulkija todetaan syylliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan