Onko kellään kokemusta/tietoa Myllyhoidosta alkoholistien hoidossa?
Kommentit (11)
Myllyhoito on " tehokasta" , omalla kohdalla se ei johtanut toivottuun tulokseen. Kyllä siitä apua oli, mutta senkin jälkeen on tullut retkahduksia. Tosin selviä jaksoja on aina vaan enemmän ja ne ovat pidempiä. Läheiseni kohdalla juomaputket kestävät useita kuukausia. Siis todellakin kuukausia, eikä viikkoja. Välillä on onneksi kuukausien mittaisia raittiita jaksoja. Eli pohjalta noustaan aina vaan... Toivottavasti nyt pysyvästi.
Hoito on kallista, mutta aika monelta kunnalta saa maksusitoumuksen. Suosittelisin myös läheisille järjestettävää kurssia puolisolle, siitä on oikeasti apua. Se kestää vain n. viikonlopun verran.
Kannattaa muistaa, että puoliso joka käy hoidon läpi, ja toivottavasti raitistuu, voi olla todella erilainen kuin se joka hoitoon lähti...
Tärkeää on myös jatkohoidon järjestäminen, kuten AA
On vaikea tässä äkkiä, kertoa jotain. Todella hyviä tuloksiahan hoidolla on saatu aikaan. Jos asia kiinnostaa, kysele vielä jotain. Tulen aamulla vastaamaan.
Ei kannata luopua toivosta, eikä toivoa liikaa. Jaksamista
www . minnesota-hoito . fi ilman välejä tietty.
Olen valitettavsti " tämän alan ekspertti" . Kokemusta on useista eri hoidoista. t.4
Minua alkoi ihan ahdistamaan, kun luin tätä ketjua. Olen alkoholistin tytär ja kaikista yriyksistä huolimatta isäni ei raitistunut ja viina vei hänet lopulta hautaan. Myös myllyhoito tuli kokeiltua. Onneksi on myös onnellisia tarinoita. Myllyhoito voi olla hyvä, mutta ei mikään autuaaksi tekevä asia. Jokainen alkoholisti on yksilö ja hoito on myös suunniteltava yksilöllisesti. Kaikille myllyhoito ei sovi.
Luojan kiitos, että elämässäni ei ole enää alkoholismia. Haluaisin teille alkoholistien puolisoille kuitenkin sanoa, että joskus on aika päästää irti. Suojelkaa lapsianne siltä helvetiltä ja hakekaa apua itsellenne!
AlAnon on loistava paikka sinulle juuri nyt, sieltä saat vertaistukea ja tukea itsellesi muutenkin. Elämä alkoholistin kanssa jättää valitettavasti jälkensä läheisiinkin.
Suosittelen kans luettavaksi Melody Beattien " irti läheisriippuvuudesta" , se on jokaisen päihderiippuvaisen läheisen must-kirja.
Minnesotahoidossa läheiset saavat myös hoitoa joka jatkuu vuoden varsinaisen alkoholistin hoito-ohjelman jälkeen.
Kiitos viestistäsi, alkoholistin tytär. Mieheni alkoholismi laukesi 1,5 v sitten suuren murheen seurauksena. Tätä ennen edelsi useamman vuoden masennusjakso.
Aion nyt asettaakin mieheni tiukille hoidon suhteen. Toki tiedän, että Myllyhoito ei tee ketään autuaaksi, mutta jotenkin tuntuu, että se on kokeiltava. Jo se, että hän joutuu olemaan kuukauden erossa perheestä tulee olemaan hälle ihan hirveän rankka ja toivottavasti silmiäavaavajuttu. Hän on lempeä perheenisä, joka ei ole koskaan räyhännyt kännissä. Sitä pelkoa ei lapsillamme eikä minulla ole ollut eikä tule olemaan.
En aio " sietää" tätä tilannetta tätä pidempään, koska olen joutunut venymään miehen masennuksen vuoksi niin paljon. Jotenkin minusta tuntuu, että mies ei koe olevansa " paha alkoholisti" , koska ongelma ei ole kestänyt vielä kauaa ja kaikki muut päihdevieroituspolin ryhmässä ovat tyyliin " kaksi perhettä ja firmaa dokanneita" , jo pitkään ongelman kanssa painineita. Huoh, on tää rankkaa...
sanoit tekstissäsi, että mies käynyt päivittäin avohoidossa muttei silti auta. Tiedätkö miksi ei auta?
Minäpä kerron! Miehesi ei vielä halua olla selvänä. Asia on niin yksinkertainen.
Jos miehelläsi ei ole halua olla selvä, on ihan sama minne hoitoihin menee, ei ne silloin auta. Kaiken lähtökohta on oma halu!
T. myllyn käynyt narkkari
Olen meinaan ollut siellä. Minua auttoi ja viihdyin. Hyvä hoitopaikka!
Mies ratkesi juomaan 3. kerran tämän vuoden puolella ja olen antanut hänelle ainoaksi vaihtoehdoksi myllyhoitoon hakeutumisen.
Olisin vain kiiinnostunut hoidosta yleensä - on kuulemma tehokasta vaikkakin kallista. Olen tosin tällä hetkellä aika sekaisin, koska tämä viimeisin repsahdus tapahtui eilen ja pääni on täynnä murhetta, raivoa, pettymystä, epätoivoa jne...
Mies on käynyt päihdepoliklinikalla avohoidossa päivittäin, mutta siitä huolimatta tämä repsahdus (taas) tuli. Soitin tuolle poliklinikalle aamulla ja sovimme palaavamme asiaan maanantaina, kun mies taas toivonmukaan on selvinpäin. Sorry, sekava teksti :-/