Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aiheuttaa järkyt ovulaatiokivut? Kun jotkut ei tunne koko ovulaatiota

Vierailija
14.06.2017 |

Mä taas en voi olla tuntematta. Tuntuu jotenkin hassulta että on niin kovat kivut asian takia mitä suurinosa ei edes huomaa.
Puolen tunnin tarkkuudella tiedän koska on irronnut, koska kipu helpottaa paljon.

Miksi jotkut tuntevat niin selvästi ja toiset ei ollenkaan? Mikä sen kivun aiheuttaa? Irtoamisen jälkeen pieni menkkamainen tuntemus munasarjassa, ennen irtoamista kipu on 6-24h samanlaista kuin irtoamishetkellä, mutta ei niin kovaa

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo ovulaatiokipu tuli vasta joskus reilu 20-vuotiaana, sitä ennen ei mitään tietoakaan kivuista.

Tosin tuolloin olin jo synnyttänyt lapsen ja vaihtanut e-pillerit kuparikierukkaan. Voisiko olla joku yhteys, en tiedä.

Vierailija
2/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskaus ja synnytys aiheutti minulla, ennen lasta ei ollut mitään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovat kivutkin mullakin 24h

pakko usein ottaa särkylääke kun ei kävelemään pysty

Vierailija
4/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole menkkakipuja mutta oviksen tunnen joskus. Nyt viisikymppisenä harvemmin, parikymppisenä se tuntui melkein aina. Laihempana sen myös tuntee helpommin. Omituista.

Vierailija
5/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa, olen vela eli en ole synnyttänyt

Vierailija
6/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse raskaus ja synnytys aiheutti minulla, ennen lasta ei ollut mitään.

Ap

Itse en enää muista alkoiko heti pian synnytyksen jälkeen. Mutta tosiaan ennen raskautta ei ollut kipuja.

-1-

Vierailija
7/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi endometrioosi voi aiheuttaa ovulaatiokipuja.

Vierailija
8/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi endometrioosi voi aiheuttaa ovulaatiokipuja.

4 jatkaa: ei ole endometrioosia

Vierailija
9/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytys lopetti myös menkkakivut. En tuntenut yhtään mitään. Kolmannen synnytyksen jälkeen tuli lievät menkkakivut takaisin, tosin helpotti nekin muutaman kierron jälkrrn melkein olemattomiksi. Ensimmäinen ovulaatio synnytyksen jälkeen oli iham hirveä, itkin kivusta. Varmaan siksi oli niin tuskainen kun ei ollut pitkään aikaan mitään sieltä irronnut

Ap

Vierailija
10/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan endoa, eikös siinä ole hirveät menkkakivutkin?

Ap

Vierailija
11/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yli kolmenkymmenen ikä tuntui olevan joku raja, yhtäkkiä ihan mielettömät kivut ja turvotukset. Itseasiassa itse menkkakivut taisivat helpottaa samoihin aikoihin. Kipu on (tai oli, kun olen raskaana) ihan supistuksiin verrattavaa. Tuntuu reisissä asti. Lenkillä käyminen kuulemma helpottaa, mutta se tuntui mahdottomalta käytännössä toteuttaa kipujen takia. Ei mitään endometriooseja tai muita vaivoja täälläkään.

Vierailija
12/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei lenkille voi mennä. Tärinä pahentaa kipua, irtoamishetkellä mahdoton istua esim autossa, töyssyt tuntuu tosi pahoilta. Kävely aiheuttaa saman tömähdyksen

Nyt kun mietin, niin kolmas synnytys ehkä vähän helpotti kipuja.

Johtuuko kipu itse irtoamisesta vai verenvuodosta vai mistä? Itselläni ainakin niin selvästi helpottaa kipu että pakko johtua itse irtoamisesta

Ap

Vierailija
13/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sanomassa, että itse en ole ikinä tuntenut ovulaatiota, MUTTA nyt kun miettii, niin mulla kivut tuntuu tismalleen samalta, kuin jos vatsa olisi sekaisin/liikaa ilmaa tms kuin menkkakivut. Olen muutamaan otteeseen miettinyt, että aijai selittämättömiä kipuja, kai mulla taas on vatsa sekaisin. Taitaa sitten kuitenkin olla ovulaatio kyseessä :D No hyvä tietää, eihän siihen mennyt kuin muutama vuosi.

N22

Vierailija
14/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte varmaksi ettei ole endometrioosia? Ainoa varma tapa diagnisoida se on leikkaus. Ja juu, tärinäkipu on tyypillistä endossa.

Vierailija
15/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kipua, mutta pieni nipistys tuntuu n. 30-60min ajan ovulaatiopäivänä. Menkkakivutkin kestää 5-10h ekana päivänä ja sitten ei mitään loppuaikana. En ole synnyttänyt.

Vierailija
16/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte varmaksi ettei ole endometrioosia? Ainoa varma tapa diagnisoida se on leikkaus. Ja juu, tärinäkipu on tyypillistä endossa.

No yleisin oire on menkkakivut joita ei ole mulla ollenkaan ollut. Ainoastaan ovulaatiokipu. Ultralla varmistettu ovulaatiosta johtuvaksi. Kohdussa ei mitään kipuja ja vuotokin on normaalia

Ap

Vierailija
17/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kipua, mutta pieni nipistys tuntuu n. 30-60min ajan ovulaatiopäivänä. Menkkakivutkin kestää 5-10h ekana päivänä ja sitten ei mitään loppuaikana. En ole synnyttänyt.

Mulla kipu ei ole kipistystä vaan tuntuu kuin siellä munasarjassa olis ilmapallo mitä täytetään ja täytetään. Mikään muu vatsakipu ei tunnu samanlaiselta, eli ei voi sekoittaa mihinkään ilmavaivoihin. Kuvailkaa joku paremmin joka osaa. Mä oon aika huono kuvailemaan

Ap

Vierailija
18/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on endometrioosi ja siksi voi olla kovia ovulaatiokipuja.

"Tärkein ja yleisin endometrioosin oire on voimakas, useamman päivän kestävä kuukautiskipu, joka esiintyy joka kierrolla. Oireita voi esiintyä kierron muissakin vaiheissa."

http://www.endometrioosiyhdistys.fi/fi/tietoaendometrioosista/oireet

Vierailija
19/19 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ovulaatiokivut lapraskopian jälkeen. Mulla on tosin endometrioosi. Mulla kipuilu kestää pari päivää, yhtä helvettiä..:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi