Miten niin moni entinen kiusaaja opiskelee lähi- tai sairaanhoitajaksi?
Hakeutuuko näihin ammatteihin jotenkin erityisen paljon sadistisia ihmisiä vai mistä on kyse?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Niillä on hyvät sosiaaliset taidot!
Kiusaaminen on hyvä sosiaalinen taito?
Tätä olen pohtinut. Muistan yläasteelta erään, joka rupesi muakin vihaamaan kun olin kuulemma katsonut häntä väärin(eri luokilla, en tuntenut koko tyttöä). Tämän väärän katseen jälkeen hän haukkui läpikotaisin ulkonäköni ja muutenkin. Kaikkien muidenkin kanssa tällä tytöllä oli kähinää. Nykyään työskentelee sairaanhoitajana teholla. Ihminen ketä pidin vähiten empaattisena ja hoitajan rooliin mielestäni täysin epäsopivana. Mutta hoitajien työilmapiirithän kuuluu olevan tosi huonoja, eipä ihme siis jos tämänkaltaiset naiset sinne työllistyy riitelemään keskenään ja lyttäämään toisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on hyvä sosiaalinen taito?
Ei mutta ei voi olla kiusaaja ellei omaa -muun ohella- hyviä sosiaalisia taitoja. Ennen kiusaamista pitää saavuttaa tietynasteinen sosiaalinen suosio mihin kiusatut eivät yllä. Kiusatut eivät ole joukon suosiossa tai ihailussa ikinä olleet tai tule olemaankaan johtuen juuri sosiaalisen taitojen niukkuudesta. Pätee ihmisten lisäksi myös muihin laumanisäkkäisiin. Itselleni on ollut suuri yllätys että tämä asia ei muutu ihmisen ikääntyessäänkään, myös iäkkäiden ihmisten kesken on kiusaamista.
Mä ihmettelen ihan samaa.
Tuntemissani lähäreissä on kaksi ääripäätä: ne todella empaattiset ihmiset jotka todella pitävät hoitoalasta ja ne, jotka tekevät sitä koska alalle oli helppo päästä ja siitä saa rahaa.
Saman eron huomaa jo terveyskeskuksessa käydessä: kohtelu on joko todella hyvää tai sitten todella epäempaattista tiuskimista.