Vauva itkee joka ruuan jälkeen vatsaansa
Meillä vauva 6 vk. Rintaruokinnalla, kakkaa 2-4 päivän välein. Vauvan herättyä syötän hänet jonka jälkeen hän on noin 20-30 min tyytyväinen. Tämän jälkeen alkaa itku ja kipristely. Lääkärin mukaan johtuu siitä kun ei kakkaa riittävän usein. Suoli alkaa ruokailun jälkeen supistamaan, mutta kakka ei tule ulos ja vauva tuntee suolen venymiskipua.
Lääkäri neuvoi antamaan levolacia, nyt toinen päivä menossa ja vielä ei ole tilanne muuttunut. Vauva raukka itkee jatkuvasti..
Onko kokemuksia ja neuvoja vastaavista tilanteista?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Oon kokeillut hieronnat ja pumppaukset ja nämä eivät auta. Vyöhyketerapiaakin on kokeiltu eikä sekään ole vatsaan auttanut.
T. Aloittaja
Entä oma ruokavaliosi? Oletko jättänyt pois ruokavaliostasi todennäköisiä allergian aiheuttajia? Esim maito, muna, naudanliha, pähkinät ym. voimakkaat allergeenit?
Hei,
Täysin maidotonta en ole kokeillut. Maidon juonnin olen jättänyt, mutta esim jugurttia, juustoa yms. olen käyttänyt.
Vauvan iho on tosi hyvä kuntoinen, saanut oikein kehuja. Voisiko silti olla allergiaa?
T. Aloittaja
Meillä oli kai kolikki. Iltaisin itki n. klo viidestä yö yhteen. Piti kannella koko ajan. Loppui kun täytti kolme kuukautta. Itkut loppuiva kuin seinään ja rupesi nukkumaan normaalisti. Oliko vatsavaivoja vai mitä? Koetin apteekista saatavis cuplaton -tippoja ja oli muitakin ilmavaivoihin tarkoitettuja tippoja mutta ne eivät auttaneet. Mitä d-vitamiinia annat? Onko niissä vaihtoehtoja että voi kokeilla jos jotkut aiheuttavat vatsavaivoja. Toivottavasti pian lakkaa itkut ja vauva saa nukuttua kunnolla. Onkohan syynä ilmavaivat.
Vanha kansa käytti fenkolivettä ilmavaivojen hoitoon, epäilisin että niistä on kyse.Cuplatonia voi kokeilla. D-tipan merkin vaihtokin voi auttaa.
Voi olla allergiaa vaikka iho on hyväkuntoinen. Minäkään en uskonut refluksiin, mutta niinpä vaan refluksilääkkeellä meillä oli aivan eri lapsi!
Toisen lapsen kanssa osasin ryhtyä idlle.
Silent refluksissa tosiaan lapsi nielee puklut takaisin.
Maidottomaan idhen pitää lopettaa myös juusto ja jugu.
Ja sitten vielä lempeänä hoitona homeopatia. Koulut käynyt homeopaatti osaa valita oikean aineen, väärästä aineesta ei ole apua.
Taidan kokeilla tuota täysin maidotonta seuraavaksi. Voikohan allergia aiheuttaa tuon pidemmän kakkaamisvälin?
Kuinkahan nopeaa dieetin vaikutuksen huomaa vauvassa jos siitä kyse?
T. Aloittaja
Oon kokeillut hieronnat ja pumppaukset ja nämä eivät auta. Vyöhyketerapiaakin on kokeiltu eikä sekään ole vatsaan auttanut.
T. Aloittaja