Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyyköhän gastroskopian jälkeen mennä töihin?

Vierailija
13.06.2017 |

Vai pitääkö pyytää sairaslomaa loppupäiväksi? Työ ei oo fyysistä, mutta puhumaan pitää pystyä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kyllä normaalisti töihin palaveriin, joka alkoi vartin päästä tähystyksen loppumisesta. Minulla on erittäin ahdas nielu, mutta itselleni toimenpide oli tosi helppo.

Vierailija
22/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten voisi mutta toimenpide tehdään lääkityksessä, joka saa pään pyörryksiin koko loppupäiväksi. Mutta fyysisesti olet toimintakykyinen kyllä.

Mulla ei ainakaan ollut mitään lääkitystä ja menin töihin suoraan tutkimuksesta. Kurkku oli vähän arka iltapäivän mutta muuten ei mitään ongelmia.

Kolonoskopian jälkeen oli hirveät vatsakivut kun se pumpattu ilma ei tullut 3 päivään ulos. Onneksi kävin perjantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai pitääkö pyytää sairaslomaa loppupäiväksi? Työ ei oo fyysistä, mutta puhumaan pitää pystyä.

Opettele taivuttamaan verbit oikein!

"Pystyykö menemään"on oikein,  ei "pystyykö mennä".Prkl!

Tässä onkin pääverbinä "pitää". Sen mukaan taivutetaan, eli aivan oikein meni. Pitää pystyä puhumaan.

Eikös se ole "pitää pystyä puhua"? "Puhumaan" on puhekielinen ilmaisu, ei oikeaoppista kirjakieltä.

T. Eri tyyppi

Ei ole. Alkaa-verbi taipuu eri tavalla kuin pystyä-verbi. Sitä paitsi nykyään Kielitoimisto hyväksyy myös muodon "alkaa puhumaan". http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?motportal=80

24/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Osa pystyy, minä en. Jouduin suoraan teholle kyseisestä toimenpiteestä.

Mitä ihmettä tapahtui??

Ei otettu ensin tosissaan verioksentelua, kunnes hb oli 60. Tuon jälkeen kärrättiin gastroskopiaan, missä pohjukaissuolen vieressä oleva suoni repesi kunnolla. -> takykardia -> värinä -> elvytys -> teho-osasto.

Vierailija
25/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastrokopia sujuu parhaiten ilman lääkityksiä tai nukuttamista. Puudutesuihke vaan nieluun. Toimenpiteen jälkeen on heti täydessä toimintakunnossa. Kurkun puudute haihtuu alle puolessa tunnissa. Jotkut kokevat sen niin epämiellyttäväksi, että haluavat rauhoittavan lääkityksen, mutta silloin pitää olla saattaja mukana poistuessa. 

Vierailija
26/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi ilmaa suolistoon ja se teki vatsan tosi kipeäksi. En siis pystynytkään jäämään töihin vaan lähdin kotiin piereskelemään

Ei gastroskopiassa mennä suolistoon. Minä olisin pystynyt töihin, ei ollut mitään lääkitystä.

Vierailija
27/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpääää sieltä löytyy syäpääääää

Vierailija
28/28 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuota tehdä ilman nukutusta ja suosittelen samaa muillekin. Miksi me suomalaiset annetaan kohdella itseämme kuin eläimiä?!

Ja tiedän useammankin jolla on meinannut lähteä henki tuossa toimenpiteessä kun hengitys ei onnistunut kunnolla kakomisen vuoksi. Täysanestesia olisi ollut turvallisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän