Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Laura Huhtasaari yrittää ratsastaa uskonnolla?

Vierailija
12.06.2017 |

Eikö Jeesus sanonut, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia? Eikö Raamatussa sanota, että tuomiopäivänä meiltä ksysytään: kun olin janoinen, annoitko minulle vettä? Kun olin nälkäinen, annoitko minulle ruokaa? jne. Miksi kyseinen ihminen puhuu muka kristillisistä arvoista, mutta ei noudata niitä itse? Miksi kyseinen ihminen sanoo olevansa kristitty, vaikka ei todellekaan sitä ole. Kysyn vain ja ihmettelen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Jeesus sanonut, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia? Eikö Raamatussa sanota, että tuomiopäivänä meiltä ksysytään: kun olin janoinen, annoitko minulle vettä? Kun olin nälkäinen, annoitko minulle ruokaa? jne. Miksi kyseinen ihminen puhuu muka kristillisistä arvoista, mutta ei noudata niitä itse? Miksi kyseinen ihminen sanoo olevansa kristitty, vaikka ei todellekaan sitä ole. Kysyn vain ja ihmettelen.

Kyllä, Jeesuksen viesti on mm., että jokainen ihminen on yhtä arvokas, mittaamattoman arvokas. Kysymys kuuluu, onko Laura Huhtasaari sanonut, ettei näin olisi?

Hän on sanonut, ettei ihmisoikeudet kuulu kaikille. Ihmisoikeudet kuuluvat kaikille juuri siksi, että kaikilla on sama ihmisarvo.

Mistä ihmisoikeudesta hän on näin sanonut? En ole seurannut Huhtasaaren puheenvuoroja niin tarkkaan, että tietäisin.

Yleisesti... Nykyään monenlaisiin asioihin viitataan ihmisoikeutena, esim. avioliittolain muutosta perusteltiin sillä, että on ihmisoikeus mennä avioliittoon samaa sukupuolta olevan kanssa; SETA ry eksplisiittisesti käytti tätä nimikettä. Jeesus kuitenkin opetti esim. sellaista vastaan, mutta tällaisen oikeuden vastustaminen ei tarkoita, etteikö Hän olisi opettanut homoseksuaaleiksi identifioituvien olevan yhtä arvokkaita ihmisiä kuin muutkin. Yhtäläisestä ihmisarvosta ei seuraa, että kaikilla ihmisillä olisi oikeus kaikkeen, mitä vain keksii nimittää oikeudeksi.

Kannattaa todella lukea Raamattu, niin kysymys ihmisen arvosta voi avautua oikealla tavalla.

Kerrotko sen raamatunkohdan, jossa Jeesus puhuu homoliittoja vastaan? Jeesus ei kyllä puhunut sanaakaan homoista.

Vierailija
22/22 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän