Riita miehen kanssa salaatin tekemisestä
Mulla on aivan typerä olo koko riidasta. Anyway, tilanne lähti siitä, kun tein ruokaa. Mies sitten kysäisee että laitoitko kaikki pinaatit salaattiin, eiks siinä oo vähän liikaa. Tässä vaiheessa jo hermoni kiristyi, koska joka kerta kun olen hänelle tehnyt ruokaa niin aina tulee joku vastaava kommentti tai nälviminen. Milloin ruuassa on currya (vain vammaiset laittaa sitä kanaan) tai milloin on perunat raakoja (kysyin häntä tarkastamaan onko tarpeeksi kypsiä hänelle, ei halunnut tulla) ja milloin on liikaa pinaattia salaatissa. Hän on tarkka ruuan suhteen, mutta en minäkään syö raakaa perunaa ja osaan ne kyllä keittää. :D Ihan kuin haluaisi vaan päällepäsmäröidä.
Olen sanonut miehelle että hän on hyvä ja tekee itse, jos on niin tarkkoja ne määrät sun muut tai sitten on hyvä ja ohjeistaa minut hyvin niin ei tarvitse motkottaa jälkikäteen. Tehdään siis vuorotellen ruokaa toisillemme. Kun mies kokkaa, tarjoan apua mutten puutu hänen tekemisiinsä. Kun minä kokkaan mies tarjoaa apuaan ja kommentoi samalla mikä meni taas pieleen.
Pikku juttu ja tiedän hermostuneeni pienestä mutta ei nyt helvetti. Tulee olo ettei yhtään arvosta tekemisiäni kun aina on jotain kommentoitavaa.
Lopulta riita eskaloitui siihen että mies vasn ilmoitti että moikka lähden kotiin ja sinne män. Edes kissaa ehtinyt sanoa.
Kärpäsestä tuli härkänen ja ehkä on joku hormonaalinen epätasapainokin, kun mietin eroamista. En pinaatin takia, vaan lähinnä sen etten jaksa tai halua vääntää ja pahoittaa mieltäni toisen tekemisistä ja sanoista. Nytkin suurin paha mieli tuli siitä kun mies vaan lähti.
Olenkohan nyt vaan liian herkkä?
Kommentit (23)
Voin kertoa näkemyksen.
Miehen kanssa aina nahistellaan kun hän tekee salaatin. Tunkee siihen aina hirmu kimpaleen juustoa, joka yököttää ja salaatti on tinttaa juustoa.
Joka kerta kun hän aloitttaa tekemisen, pyydän kauniisti ettei laittaisi koko arkijuustoa siihen. Ei toimi, vaan pettyneenä nypin puoli kiloa juustoa roskiin lautaseltani. Samasta asiasta kinattu 10v.
Vierailija kirjoitti:
Eli naisille ei saa sanoa mitään poikkipuolista, tai antaa neuvoja, muuten on helvetti irti.
Mammat sen sijaan saavat ohjeistaa miehiään maailman tappiin asti.
Hyvin te taas vedätte, palstamammat.
Sulta mitään kukaan koskaan kysyny. Pää kii. :)
Teidän pitää keskustella asiasta, ap.
Sinä sanot ettet halua kuulla arvostelua ja miehen pitää luvata pitää suunsa kiinni. Sovitte niin että kun teitä on kaksi yhdessä, niin ei vain se toinen voi vaatia että sinä teet hänen tavallaan ruokaa.
Sinä pidät puolesi ja sanot että sinä teet ruoan omalla tavallasi, ja mies kun tekee safkat, hän saa tehdä omalla tavallaan. Se toinen tulee sitten pöytään ja syö mitä tarjotaan (vaikka kurkut oliskin leikattu väärin IIK) ja sanoo kiitos ruoasta.