Tabu: naiset sanovat parhaille ystävättärilleen että he näyttävät hyviltä vaikka olisivat lihavia
Miksi tämä on äärimmäisen röyhkeää? Koska he sanovat näin, että näyttäisivät itse paremmilta miesten silmissä näitten lihavien kavereittensa vierellä.
Tämä on kuitenkin näille sopusuhtaisille naisille win-win tilanne koska saavat sekä ystävänsä hyväksynnän että miesten huomion. Lihaville ystäville tämä tarkoituksellinen valehtelu on häijyin mahdollinen teko.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan kiistaton fakta, että hoikka ihminen on usemmiten paremman näköinen kuin ylipainoinen. Eron huomaa varsinkin silloin, kun näkee saman ihmisen sekä hoikkana että ylipainoisena kuvissa. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Lihavuuden ihannointi on silkkaa itsepetosta. Kysyi asiaa sitten miehiltä tai naisilta, niin mielipide on lähes aina sama. Lisäksi ylipaino aiheuttaa tauteja ja vaikuttaa jaksamiseen. On siis monta hyvää syytä pysytellä normaalissa painossa tai jopa sen alle.
Pitää paikkansa. Harmi, että suomalaismiehistä 66 prosenttia lyllertää ylipainoisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihava/ylipainoinen voi olla kaunis, usein kauniimpi kuin laiha. Mutta se taitaa olla liian katkeraa kalkkia sinulle nieltäväksi.
Tämä on juuri ongelma. Lihavat haluavat uskoa tähän itsepetokseen ja heidän kauniit ystävänsä tekevät sen helpoksi. Ehkä olen väärässä kun syytän näitä itse kauniita sopusuhtaisia naisia, he varmaan ymmärtävät ettei lihavat kaverit kuitenkaan kykene olemaan rehellisiä. Itse kyllä sanon mieskavereilleni jos he tekevät jotain vastoin omaa parasta etuaan. Uskon että tämä on heillekin hyödyllistä.
Edelleenkin lihava nainen/mies voi olla kaunis. Ja laiha nainen/mies voi olla ruma. Ja voi olla kumpikin kaikkea tuolta väliltä. Eli ei se sinun mielestä paremman näköinen välttämättä valehtele.
Ja sama ihminen laihempana on käytännössä aina viehättävämpi jokaikisen mielestä.
Jep, Suomessa on Iso-Britannian jälkeen Euroopan läskeimmät miehet.
Minulla on yksi lihava ystävä, jolla on kauniit kasvot, upea tukka ja joka pukeutuu todella nätisti. Kai minulla on oikeus sanoa, että hän näyttää kivalta? Jos hän kysyisi minulta, onko hän mielestäni lihava, vastaisin toki rehellisesti, mutta en kyllä tiedä, miksi hän kysyisi, sillä varmasti hän tietää sen itsekin. En ole hänen ystävänsä siksi, että näyttäisin jotenkin paremmalta hänen rinnallaan (yleensä tavatessamme sitä paitsi istumme iltaa ihan kaksistaan kotona, eli kukaan ei pääse meitä vertailemaan) vaan siksi, että pidän hänestä ja meillä on yhteinen harrastus.
Ylipäätään harvoin kai kenellekään sanotaan, että oletpa jumalaisen kaunis, vaan kommentit ovat tasoa "sulla on kyllä tosi nätit silmät" tai "toi mekko sopii sulle tosi hyvin". Useimmiten ulkonäöstä saa kehuja silloin, kun on laittautunut jotenkin tavallista enemmän, jolloin kommentit tarkoittavat käytännössä "näytät tänään paremmalta kuin yleensä", eli vertailukohtana on se kyseisen henkilön arkilook, ei joku yleinen kauneusihanne.
Mitä eroa lopputuloksen kannalta jos a) sanon ystävääni kauniiksi tai b) jos sanon ystävääni lihavaksi. Tekeekö kauniiksi sanominen ystävästäni enemmän lihavan? Eikö ystävä tiedä olevansa lihava, jollei kukaan sitä hänelle erikseen sano? En tajua aloituksen pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Lihava/ylipainoinen voi olla kaunis, usein kauniimpi kuin laiha. Mutta se taitaa olla liian katkeraa kalkkia sinulle nieltäväksi.
Jos otetaan satunnaisotanta 100:sta 30v naisesta, jotka ovat bmi 30 ja sitten 100 kpl 30v naista, jotka ovat bmi21, niin kyllä suurin osa miehistä sanoisi, että kauneimmat löytyvät osastolta bmi 21.
Olen muuten huomannut, että lihavan naisen tekee tekee se kauniiksi, jos ei ole kaksoisleukaa. Moni lihava ilmeisesti tiedostaakin tämän, koska selfiet kuvataan aina yläviistosta tai siten, että pää tuodaan tosi eteen kuvaushetkellä.
Facessa lihavat naiset kehuvat kilvan toisiaan. Todellisia kaunottaria ei kehu kukaan nainen facessa, ainakaan tuttavat. Juuri tutustautuneet puolitutut kyllä kehuvat. Eri asia on sitten alta parikymppiset tytöt, jotka ovat melkein kaikki kauniita (pl. ylipainoiset), jotka kyllä kehuvat toisiaan kilpaa instoissa ja muissa.
Saatte vapaasti ampua alas. Esittelin vaan henkkoht empiriaan perustuvia ajatuksiani.
Olimme katsomassa Sambakarnevaaleja Senaatintorilla ja jouduimme poistumaan, koska lähellä istui VANKKA miesmursu, joka otti paitansa pois.
Vinkki miesmursuille: pitäkää paita päällä. AINA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan satunnaisotanta 100:sta 30v naisesta, jotka ovat bmi 30 ja sitten 100 kpl 30v naista, jotka ovat bmi21, niin kyllä suurin osa miehistä sanoisi, että kauneimmat löytyvät osastolta bmi 21.
Olen muuten huomannut, että lihavan naisen tekee tekee se kauniiksi, jos ei ole kaksoisleukaa. Moni lihava ilmeisesti tiedostaakin tämän, koska selfiet kuvataan aina yläviistosta tai siten, että pää tuodaan tosi eteen kuvaushetkellä.
Facessa lihavat naiset kehuvat kilvan toisiaan. Todellisia kaunottaria ei kehu kukaan nainen facessa, ainakaan tuttavat. Juuri tutustautuneet puolitutut kyllä kehuvat. Eri asia on sitten alta parikymppiset tytöt, jotka ovat melkein kaikki kauniita (pl. ylipainoiset), jotka kyllä kehuvat toisiaan kilpaa instoissa ja muissa.
Saatte vapaasti ampua alas. Esittelin vaan henkkoht empiriaan perustuvia ajatuksiani.
Tunnistan kirjoittajan. Hän kertoo aina olevansa jumalaisen kaunis, mutta vain rumia tai lihavia kavereita kehutaan. :D
Ap, olet täydellinen. Ihana. Fantastinen. Noin kauniita kasvoja ja vartaloa ei ole kuin elokuvissa.
Riittikö?
Vierailija kirjoitti:
Olimme katsomassa Sambakarnevaaleja Senaatintorilla ja jouduimme poistumaan, koska lähellä istui VANKKA miesmursu, joka otti paitansa pois.
Vinkki miesmursuille: pitäkää paita päällä. AINA.
Vinkki ihan jokaiselle iästä/koosta/näöstä riippumatta: pitäkää paita päällä AINA julkisilla paikoilla.
"Itse kyllä sanon mieskavereilleni jos he tekevät jotain vastoin omaa parasta etuaan. Uskon että tämä on heillekin hyödyllistä."
Tästä olisi kiva saada joitain esimerkkejä. Kuinka paljon olet kavereitasi auttanut viimeisen puolen vuoden aikana?
Vierailija kirjoitti:
"Itse kyllä sanon mieskavereilleni jos he tekevät jotain vastoin omaa parasta etuaan. Uskon että tämä on heillekin hyödyllistä."
Tästä olisi kiva saada joitain esimerkkejä. Kuinka paljon olet kavereitasi auttanut viimeisen puolen vuoden aikana?
Niin ja kerro ap vielä, moniko näistä "apua" saaneista kavereistasi on edelleen kavereitasi? :D
"lihava" ei tarkoita että "ei-hyvännäköinen". Ne ovat aivan eri asioita! :D
Jos sanoisivat lihaville ystävilleen että olet hoikka, niin sittenhän se olisi pötyä, mutta ei ole mitään estettä miksi kaikenkokoiset eivät voisi näyttää hyvältä.
Totta kai paras ystävättäreni voi näyttää hyvältä, ja voin kertoa sen hänelle, vaikka itse olen lihava.
Koska noinhan kirjoitit otsikossasi.
Totta. Olen lihonut 30 kiloa, mutta kaverien mielestä sitä ei edes huomaa. Mitään tukea laihdutukseen heiltä ei saa. Kylään tullaan munkkien ja viinien kanssa.
Harva ihannoi lihavuutta.
Ylipaino on mielestäni vastaava ongelma, kuin alkoholismi. Erona on mielestäni se, että harva vetää ketään turpaan läskiensä vuoksi... Alkoholismin kanssa yhtä paha ongelma on tupakointi, jossa vahingoitetaan myös muita.