Ottaisitko pneumokokkirokotteen, perusteluja
Kommentit (11)
Otin viime vuonna kun isäni sairastui syöpään ja ajattelin käydä häntä useammin katsomassa. Myös influenssatokotteen otin.
Kun on ollut sairaalahoidossa kolme vuorokautta niin mieluummin otan sen rokotuksen.
Itse kuulun myös riskiryhmään, diabetes.
Luvataan torjua myös verenmyrkytys tuolla rokotteella. Lieneekö totta.
Prevenar 13 tehoaa kolmeatoista pneumokokkia vastaan. Olen ottanut sellaisen rokotteen.
Olen ottanut, koska poskiontelon tulehdukseni olivat useimmiten pneumokokin aiheuttamia. Rokotteella ei ollut mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kun on ollut sairaalahoidossa kolme vuorokautta niin mieluummin otan sen rokotuksen.
sama täällä. ite sairastanut monta kertaa rajuja pneumokokki-infektioita, ollut iv antibioottihoidossa niiden takia ja joka kerta infektiot tuntuu tulevan vaan vaikeampina itelle. seuraavaks varmaan tulee pneumokokki-sepsis...ei kiitos. siksi otan rokotteen.
Hyvä kun muistutit, pitäisi ottaa varusmiespalvelukseen lähtevälle pojalleni. Isoveli sairasti todella paljon armeijan aikana.
Minä olen ottanut reumalääkärini suosituksesta. Mitään ongelmia ei ole tullut, ja olen pysynyt terveempänä kuin ennen (mm ei yhtään poskiontelontulehdusta rokotuksen jälkeen).
En. Vältän kaikkea ylimainostettua kuin ruttoa.
En ota, jos kuuluisin riskiryhmään tai työskentelisin alalla jossa tätä suositellaan, niin ehdottomasti.
Minulla on itselleni resepti, mutta vielä en ole uskaltanut rokotta ottaa. Olen vähän kahden vaiheilla sen kanssa. Eläkkeellä oleva isäni otti muutama vuosi sitten. Ei ole hänelle aiheuttanut mitään haittaa, ei ole sairastellut sen jälkeen. Ei tosin sitä ennenkään, mutta kuuluu riskiryhmään ja siksi rokotettiin.
N37